Toon posts:

Game probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe pc gekocht. Tussen mijn oude en mijn nieuwe pc heb ik nu een netwerkje draaien. Tenminste dat dacht ik, want ze kunnen elkaar zien en bestanden uitwisselen.
Ik heb een game gestart en gehost met mijn nieuwe pc, maar ik kreeg het niet voor elkaar om met de oude te joinen. De game gaf een foutmelding van "ik kan de host niet meer vinden". Eerst dacht ik dat het aan die game lag, maar na een aantal anderen geprobeerd te hebben lijkt me het waarschijnlijker dat het aan het netwerk ligt.
Ik ben net achter de kast van mijn nieuwe pc gekropen en het lampje van de netwerkkaart brande oranje. Zover ik weet moet hij groen branden. Bij mijn oude pc brand hij trouwens wel groen.
Op beide pc's draait windows 2000 pro en beide netwerkkaarten zijn van realtek. Hoewel de netwerkkaart van mijn nieuwe pc wel vast zit op het moederboard (onboard dus).

Zou iemand mij kunnen helpen?

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
Heb je zoiets al een firewall draaien op de computer(s)?

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik heb geen firewall draaien.

Ik heb het probleem net zelf opgelost. Tenminste bijna dan. Toen ik de netwerkkaart voor adsl uitschakelde kon de oude pc wel joinen tijdens een game. Het enige irritante is wel, dat elke keer dat ik wil gamen over het netwerk, ik de netwerkkaart voor adsl moet uitschakelen.

Misschien heeft iemand nog een oplossing voor dit probleem?

Verwijderd

al eens geprobeerd met een hub of iets dergelijks?

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Je hebt netwerkkaarten geinstalleerd. Heb je je netwerk uberhaupt wel geconfigureerd? Beide PC's hebben een IP?

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
Aetje schreef op 04 augustus 2003 @ 17:59:
Je hebt netwerkkaarten geinstalleerd. Heb je je netwerk uberhaupt wel geconfigureerd? Beide PC's hebben een IP?
Ja tuurlijk heb ik de boel geconfigureerd. Anders zou het netwerk toch uberhaubt niet draaien.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:01
je meot denk ik bij het spel instellen op welke netwerkaart het spel moet draaien, ik denk dat het spel nu nl gaat hosten op je adsl netwerkkaart

@Aetje
hij kan de computer op en bestanden uitwisselen dus lijkt me wel logisch dat beide pc's een ip e.d. hebben :)

CISSP! Drop your encryption keys!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ah geeft even je ipconfiguratie

volgens mij zitt je adsl en je eigen netwerk in hetzelfde subnet ,,,,,

Iperf

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

verander voor de aardigheid eens je volgorde, dwz, sluit je adls eens op de kaart die je nu voor intern lan gebruikt aan en vice versa... Dan werkt het waarschijnlijk wel ;)

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Kippenijzer schreef op 04 August 2003 @ 20:47:
verander voor de aardigheid eens je volgorde, dwz, sluit je adls eens op de kaart die je nu voor intern lan gebruikt aan en vice versa... Dan werkt het waarschijnlijk wel ;)
klopt had ik in het begin ook en ik begreep niet waar het aan lag, omdraaien lostte het op maar is wel een erg "smerige" oplossing.
de echte goede oplossing was om gewoon 2 verschillende subnetten te maken
(bij mij dan he)

Iperf

• Kippenijzer

Kippenijzer

fish schreef op 04 augustus 2003 @ 20:56:
[...]

klopt had ik in het begin ook en ik begreep niet waar het aan lag, omdraaien lostte het op maar is wel een erg "smerige" oplossing.
de echte goede oplossing was om gewoon 2 verschillende subnetten te maken
(bij mij dan he)
Tja, probleem lezende pakt hij gewoon de verkeerde netwerkkaart, om dan verder te denken dan mijn neus lang is, doe ik niet aan ;) Ik _hoop_ altijd nog dat mensen niet zo "dom" (nofi, maar dom is het wel) zijn om gelijke subnets op 2 kaarten te zetten...

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik een beetje een noob ben op dit gebied, maar hoe verander ik de subnets voor de netwerkkaarten? Zover ik weet kan je dat alleen onder het hele IP-gebeuren instellen en mijn adsl-netwerkkaart staat op "alles automatsich verkrijgen".

Zou het trouwens uitmaken als ik inplaats van mijn onboard netwerkkaart een nieuwe netwerkkaart koop en in mijn pc zet. Die dingen zijn toch extreem goedkoop tegenwoordig.
Ben ik dan val al het gezeik af, of krijg ik precies dezelfde problemen?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2003 22:27 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

vertel eerst eens wat je huidige ip configuratie is. dan kunne we het probleem mischien echt herkennen. duscussiehiervoor is slechts speculatie gebaseerd op ervaring.

en onboard of een "pci" maakt theoretisch idd geen drol uit.

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Voor adsl staat de netwerkkaart ingesteld op "automatisch verkrijgen (voor ip en dns)".
Voor het netwerkje thuis heeft de nieuwe pc als ip 192.168.0.1 en de oude heeft 192.168.0.2. Beide hebben als subnetmask 255.255.255.0. Verder heb ik niets ingesteld, dus zullen alle settings nog wel default zijn.

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:47
Misschien dat ik het fout heb maar als ik in de winkel kijk bij de utp-kabels dan staat er op de cross-kabel dat die er is voor gamen op een netwerk. Moet je niet een crosskabel hebben?

[ Voor 5% gewijzigd door daPet op 05-08-2003 01:04 ]

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

• Twarp
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Om welk spel gaat het en heb je niet IPX/SPX (NWlink) nodig om lokaal te spelen?

Meh ...

• DirkT
  • Niet online

DirkT

toet

daPet schreef op 05 August 2003 @ 01:03:
Misschien dat ik het fout heb maar als ik in de winkel kijk bij de utp-kabels dan staat er op de cross-kabel dat die er is voor gamen op een netwerk. Moet je niet een crosskabel hebben?
eeuhm, en hoeveel kaas heb jij gegeten van netwerken??

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/19#19

leest dat even dan weet jij ook weer wat je moet doen...

voor de TS zorg er idd voor dat je eigen netwerk in een ander subnet zit dan heb je meestal nergens meer last van, neem voor adsl gewoon de 255.255.255.0 en voor je thuisnetwerk neem je dan 255.255.254.0 bijvoorbeeld :) kan allemaal experimenteer maar wat en lees er anders de FaQ op na

[ Voor 4% gewijzigd door DirkT op 05-08-2003 01:17 ]

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

open een command prompt, tik even "winipcfg /all" in en post dat hier
SantjeS schreef op 05 August 2003 @ 01:16:
[...]

eeuhm, en hoeveel kaas heb jij gegeten van netwerken??

knip

voor de TS zorg er idd voor dat je eigen netwerk in een ander subnet zit dan heb je meestal nergens meer last van, neem voor adsl gewoon de 255.255.255.0 en voor je thuisnetwerk neem je dan 255.255.254.0 bijvoorbeeld :) kan allemaal experimenteer maar wat en lees er anders de FaQ op na
voordat je iemand de grond in trapt , ik zou ook even een naar de kaasboer gaan, want door je subnet te vergroten verander je niks aan het feit dat ze elkaar
overlappen

[ Voor 89% gewijzigd door Fish op 05-08-2003 01:39 ]

Iperf

• daPet
  • Laatst online: 17:47
Ik ben een }:O wat betreft netwerken maar ik begrijp uit de TS zijn verhaal dat hij 2 ethernet kaarten met elkaar laat praten, en in dat stukkie faq wat jij post staat dat je tussen 2 ethernetkaarten een crosskabel moet leggen. Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~edje01/gif/fluiter.gif
:? Wanneer cross & wanneer straight?

netwerkkaart <-> netwerkkaart = cross
..

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

laurens0619 schreef op 04 August 2003 @ 18:42:
@Aetje
hij kan de computer op en bestanden uitwisselen dus lijkt me wel logisch dat beide pc's een ip e.d. hebben :)
Er kan IPX/SPX of NetBEUI naast TCP/IP draaien, dan werkt filesharing prima, alleen over het andere protocol. Vandaar. (ik heb dit nl gehad in mijn beginnerstijd op Win98 FE ;) )

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
He fish, ik kan "winipcfg /all" volgens mijn computer niet gebruiken, omdat het een onbekent command is.

Welke subnetten moet ik dan wel gebruiken?
Ik vraag me af hoe ik aan de gegevens voor de hele ip-configuratie van de ADSL-netwerkkaart kom?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2003 10:00 ]

• Kippenijzer

Kippenijzer

Verwijderd schreef op 05 August 2003 @ 09:58:
He fish, ik kan "winipcfg /all" volgens mijn computer niet gebruiken, omdat het een onbekent command is.

Welke subnetten moet ik dan wel gebruiken?
Ik vraag me af hoe ik aan de gegevens voor de hele ip-configuratie van de ADSL-netwerkkaart kom?
Het moet inderdaad het commando ipconfig /all zijn, maar dat moet vanuit een dos-venster :)

Verwijderd

"winipcfg" werkt ook wel bij uitvoeren, kan je ze allebei handmatig selecteren

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 August 2003 @ 10:20:
"winipcfg" werkt ook wel bij uitvoeren, kan je ze allebei handmatig selecteren
Dat heb ik al geprobeerd, maar die command kent hij ook niet.

Verwijderd

Weet je wel zeker dat je nic lekker is geinstaleerd, kijk anders eens naar nieuwe drivers.

Wil je het jezelf makkelijk maken, neem een routertje :+

Het je nog maar 1 nic, en alles zal wel werken dan

LEt op, dan wel 1 op 1 kabels gebruiken

• _BladE2k_
  • Laatst online: 29-07 13:18
Zo te zien heb je je netwerk goed geconfigureerd.
PC1 is server met 2 netwerkkaarten, 1 voor alsl, 1 voor intern (192.168.0.1, 255.255.255.0)
PC2 is client met 1 netwerkkaart voor intern (192.168.0.2, 255.255.255.0)

Dit is gewoon goed! Het feit dat als je host op pc1 en je vind de game niet meer heeft te maken met het feit dat pc1 2 ip's heeft. In de meeste games kan je (al dan niet met starten) aangeven welk ip hij moet gebruiken om te hosten.
Met welk(e) spel(len) heb je dit?

Een standaard GoTter ;)

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
win9x: winipcfg
anders: ipconfig
;) misschien handig om ipconfig /all te doen dus...

[ Voor 45% gewijzigd door Fludizz op 05-08-2003 11:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op 05 August 2003 @ 01:23:
open een command prompt, tik even "winipcfg /all" in en post dat hier
Als ik ipconfig intype krijg ik het volgende:

verbindingsspecifiek DNS-achtervoegsel: lan
ip-adres..................................................: 10.0.0.151
subnetmask............................................: 255.255.255.0
standaardgateway.................................: 10.0.0.138
_BladE2k_ schreef op 05 August 2003 @ 10:54:Met welk(e) spel(len) heb je dit?
Bij elk spel.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2003 11:26 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

euh ja winipcfg /all bestaat niet :D tis idd ipconfig :+

ok subnetten zijn het probleem dus niet ....

sommige oudere spellen hebben idd ipx nodig .
heb je een firewall draaien ? if yes then uitzetten.

[ Voor 18% gewijzigd door Fish op 05-08-2003 19:40 ]

Iperf

• Twarp

Twarp

just grin...

Noem ze eens op.

Meh ...

• zuigzoen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-08 09:43
slide ben je er al uit?

[ Voor 8% gewijzigd door zuigzoen op 05-08-2003 21:08 ]

A.k.a. basjes

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

is die 10.0.0.38 soms je adsl modem :?
- probeer eens je subnetmask van je interne ip te veranderen naar bijv 255.255.0.0 en bij de oude pc ook.
- ga naar command prompt en type in ipconfig /all en post hier de output.
- kijk bij de spellen of je geen netwerkkaart in kan stellen.
- Als je xp hebt kijk even of de xp firewall niet aanstaat (die heeft er namelijk ook een ingebouwd).

crosskabel heeft hij al want z'n netwerk werkt perfekt (kan bestanden delen).

[ Voor 4% gewijzigd door eghie op 05-08-2003 21:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om de volgende spellen:

- age of empires 2
- total annihilation
- unreal tournament
- civilization 2
eghie schreef op 05 augustus 2003 @ 21:34:
is die 10.0.0.38 soms je adsl modem :?
- probeer eens je subnetmask van je interne ip te veranderen naar bijv 255.255.0.0 en bij de oude pc ook.
- ga naar command prompt en type in ipconfig /all en post hier de output.
- kijk bij de spellen of je geen netwerkkaart in kan stellen.
- Als je xp hebt kijk even of de xp firewall niet aanstaat (die heeft er namelijk ook een ingebouwd).

crosskabel heeft hij al want z'n netwerk werkt perfekt (kan bestanden delen).
Ja 10.0.0.38 is mijn adsl modem. Ik heb gewoon gepost wat ik bij ipconfig /all aan informatie kreeg.
Ik heb geen xp, maar windows 2000 pro.
Ik heb verder geen firewall draaien.
Als ik ipconfig/ all in command intype dan krijg ik niet echt meer informatie te zien dan die ik al eerder gepost heb.

Kan het misschien zijn dat bij de windows updates die ik gedownload heb een aantal beveilegings instellingen veranderd of geistalleerd zijn, die dit probleem veroorzaken?

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08 17:10
IK heb hier dezelde config werkt met ICS Win XP. Het werkt prima. Laat je w2000 "server" pc zogenaamde (niet echt, zie cfg) DHCP server zijn zodat hij alle info van de server krijgt (IP, DNS e.d). De andere kaart wordt dan automatisch voor je homenetwork gebruikt en de andere logischerwijs voor ADSL die al is ingesteld. Mijn ipconfig /all

Ethernet adapter Home Network:

Connection-specific DNS Suffix . :
Description . . . . . . . . . . . : 3Com EtherLink 10/100 PCI TX NIC (3C
905B-TX)
Physical Address. . . . . . . . . : sth
Dhcp Enabled. . . . . . . . . . . : No
IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . :

PPP adapter Hccnet Mxstream:

Connection-specific DNS Suffix . :
Description . . . . . . . . . . . : WAN (PPP/SLIP) Interface
Physical Address. . . . . . . . . : sth
Dhcp Enabled. . . . . . . . . . . : No
IP Address. . . . . . . . . . . . : 62.251.xxx.xxx
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.255
Default Gateway . . . . . . . . . : 62.251.xxx.xxx
DNS Servers . . . . . . . . . . . : 62.251.0.6
62.251.0.7
NetBIOS over Tcpip. . . . . . . . : Disabled

[ Voor 4% gewijzigd door wvkreg op 05-08-2003 23:55 ]

• swipe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
laat maar, telaat :)

[ Voor 91% gewijzigd door swipe op 06-08-2003 00:09 ]

• Twarp

Twarp

just grin...

Als je op de machine waar je geen internet host nu je game eens gaat hosten, werkt het dan wel?

Meh ...

• DirkT
  • Niet online

DirkT

toet

daPet schreef op 05 augustus 2003 @ 04:09:
[...]

Ik ben een }:O wat betreft netwerken maar ik begrijp uit de TS zijn verhaal dat hij 2 ethernet kaarten met elkaar laat praten, en in dat stukkie faq wat jij post staat dat je tussen 2 ethernetkaarten een crosskabel moet leggen. [afbeelding]

[...]
offtopic:
mja maar wat de TS ook schreef was dat hij al wel bestanden kon uitwisselen dus de connectie is aanwezig, maargoed het was niet als flame bedoeld meer om even duidelijk te maken dat dat hier niet van toepassing was

@fish, hoef je nog niet terug te flamen en zelf ook iets onnozels roepen als winipcfg... in win2000

@Slide, heb je de verbinding van je ADSL gedeeld wanneer je dit gedaan hebt wil je pc namelijk als het goed is meteen DHCP-en via je 2e nic en zou hij dus op langames deze als eerste gebruiken, kon het niet uit je posts ophalen of je adsl gedeeld was of niet 8)7

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Verwijderd

Topicstarter
Twarp schreef op 06 August 2003 @ 00:15:
Als je op de machine waar je geen internet host nu je game eens gaat hosten, werkt het dan wel?
Nee, sterker nog, mijn nieuwe machine kan dan niet eens de gehoste game vinden.
SantjeS schreef op 06 augustus 2003 @ 00:44:[...]
Slide, heb je de verbinding van je ADSL gedeeld wanneer je dit gedaan hebt wil je pc namelijk als het goed is meteen DHCP-en via je 2e nic en zou hij dus op langames deze als eerste gebruiken, kon het niet uit je posts ophalen of je adsl gedeeld was of niet 8)7
Ik heb de internet verbinding niet gedeeld.
Pagina: 1