SBLive kaart met VEEL ruis!

Pagina: 1
Acties:

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022
Ik heb hier een SBlive kaart met 4 Cambridge Soundworks boxen en de bijbehorende subwoofer.

Het probleem is dat als ik de boxen normaal aansluit ik een enorme ruis uit alle 4 de boxen krijg. Haal ik de twee stekkers uit de pc, is er geen ruis meer. Als ik het volgende doe, is er echter wel weer ruis:
Afbeeldingslocatie: http://www.divxstart.com/santagossie/sblive.gif
Terwijl als ik de master ook mute er weer geen ruis is! :?
Duidelijk iets softwarematigs dus.

Ik heb afgelopen twee weken de pc zonder geluid gebruikt en vanalles gedaan, dus ik weet niet waar dit zo vandaan komt. Daarvoor had ik ook al ruis, maar nog nooit zo erg als dit. Als iemand het probleem herkent en weet wat de oplossing is maak je me een gelukkig man :)

Verwijderd

als je eens kijkt in options---> en dan opnemen of record

dan krijg je dezelfde rij te zien als je plaatje,

kijk of hier de microfoon niet is aangevinkt

• Ed.
Die was idd aangevinkt. Maar zodra ik een andere aanvink, geeft ie nog steeds exact dezelfde hoeveelheid ruis. En ik hoor de ruis echt heel duidelijk en hard.

Verwijderd

creative surround mixer --> digital output only
heb je die uit staan?

• Ed.
ja, die staat uit. Als ik 'm aan zet is de ruis nog 10x zo hard.

De ruis is trouwens naast ruis ook een ietswat hoge toon, als ik met de bass ga lopen spelen wordt die toon nog hoger of juist iets lager.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-07 07:50
sb live al in een ander slot gezet? een modem kan erg storen op je geluidskaart

• Ed.
Ik heb zonet alle kaarten uit m'n pc getrokken behalve m'n videokaart en de geluidskaart in 3 verschillende PCI sloten geprobeert.. maar de ruis blijft er overduidelijk aanwezig.

Vreemd genoeg was het zelfs zo dat nadat ik de pc afgesloten had er een hele luide diepe zoem uit m'n boxen kwam plus redelijke bass... Toen ik één van de twee kabels verving was dat probleem weer weg... Maar waar die zoem vandaan kwam?

[ Voor 9% gewijzigd door Ed. op 04-08-2003 21:46 ]

Verwijderd

volgens mij is die kaart stuk en maakt een van de jack plugjes kortsluiting
Pagina: 1