Toon posts:

[MAXTOR] HDD kapot Wat nu????

Pagina: 1
Acties:
  • 92 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey iedereen,

mijn maxtor diamondmax plus 8 40 GB is stuk (er is een transistor weggebrend :( ). De schijf is nog geen drie maanden oud dus ik dacht gewoon arantie claimen bij winkel (X-ray systems). Maar wat is nu het geval X-ray reageerd niet op mailtjes en over de telefoon zijn ze erg onduidelijk of ik nu kan opstuen en so ja hoe en daarna weer over of het wel garantie zal zijn. En bij Xray is geen RMA volgens de site maar winkel zecht dan weer dat ik moet rma-en. Allemaal erg vaag dus.

Nu is mijn vraag of ik ook rechtstreeks garantie kan clamen bij maxtor ofzo want i kzit nu al een week zonder hdd. En anls dat zou kunnen rechtstreeks via maxtor is er dan de mogelijk heid om eerst een schijf naar mij te laten sturen en dan deze terug te sturen want da heb ik zo her en der gehord.

Alvast bedankt en groeten XiphiusX

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Dat kan ook via Maxtor zelf inderdaad.
Even zoeken op de website www.maxtor.com

Uiteraard moet je eerst jouw schijf opsturen voordat je een nieuwe krijgt, anders kan iedereen wel gratis schijven naar zichzelf laten opsturen :D

Meestal heb je binnen ongeveer 8 dagen een nieuwe schijf. Je kan alle info vinden op de website.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Ja, gewoon je HD opsturen naar Maxtor. Je moet dat eerst RMA aanvragen. www.maxtor.com Het werkt prima, mijn HD is nu onderwg terug van Maxtor.

edit: oops ietsiepietsie te laat

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2003 15:40 ]

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-03 18:17
Gewoon RMA aanvragen bij maxtor... Makkelijkste en het snelste. Zie www.maxtor.com
Spuit elf :z

[ Voor 14% gewijzigd door ludo op 04-08-2003 15:38 ]

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-03 19:18

Robtimus

me Robtimus no like you

Persoonlijk vind ik, gezien de schijf nog in de garantie van X-ray valt, dat zij hem om moeten ruilen.

Je kunt hem natuurlijk ook direct bij Maxtor RMA'en. Werk wel even alle stappen af om ervoor te zorgen dat alles goedgaat. Je moet dan wel eerst jouw dode HD opsturen voordat zij een nieuwe terugsturen.

spuit 12 (maar wel een betere link!)

[ Voor 6% gewijzigd door Robtimus op 04-08-2003 15:42 ]

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• dreeke

dreeke

outdated icon

Dat vind ik ook IceManX, maar helaas wil X-Ray daar niet echt aan meewerken zoals de TS aangeeft :(

Verwijderd

Topicstarter
ok maar op de site van maxtor staan de verpakkings voorschriften en zoals die daar staan kan ik het nie versturen want ik kreeg gewoon mijn hdd mee in een anti statiesch zakje. er stat wel advanced RMA dan krijg je eerst hdd toegestuurd en daarnaa heb je 30 dagen om je eigenste terug te sturen maar daar staat bij credit card recuired heeft hier iemand ervaring mee en moet je dan ook echt een credit card hebben want anders kan het voor mij nog nie doorgaan.

Alvast bedant XiphiusX

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 August 2003 @ 15:44:
..... er stat wel advanced RMA dan krijg je eerst hdd toegestuurd en daarnaa heb je 30 dagen om je eigenste terug te sturen maar daar staat bij credit card recuired heeft hier iemand ervaring mee en moet je dan ook echt een credit card hebben want anders kan het voor mij nog nie doorgaan.
Ik denk dat ze dat verplichten zodat wanneer jij jouw beschadigde disk niet stuurt, zij de kosten van de nieuwe kunnen verhalen bij jouw. Aangezien zij hun disk eerst opsturen. Mischien kun je ze opbellen en vragen of zij een oplossing zonder creditcard bieden?

Verwijderd

Topicstarter
ok maar dan kan het dus niet direct via Maxtor want er zijn bepaalde verpakking voorschriften waaaan ik niet kan voldoen of weet er iemand waar je die verpakkingen kan halen om een harde schijf in te versturen ik heb namelijk aleen maar een anti statisch zakje en een zacht matje om er omheen te doen.

Link om te zien welk vertpakkings materiaal er nodig is: http://www.maxtor.com/en/support/service/rma/shipping_eu.htm
Als ik hier niet aan voldoe vervalt dan de garantie??????

alvasd bedankt

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 August 2003 @ 15:44:
ok maar op de site van maxtor staan de verpakkings voorschriften en zoals die daar staan kan ik het nie versturen want ik kreeg gewoon mijn hdd mee in een anti statiesch zakje. er stat wel advanced RMA dan krijg je eerst hdd toegestuurd en daarnaa heb je 30 dagen om je eigenste terug te sturen maar daar staat bij credit card recuired heeft hier iemand ervaring mee en moet je dan ook echt een credit card hebben want anders kan het voor mij nog nie doorgaan.

Alvast bedant XiphiusX
verpakkingsvoorschriften: Volgens de voorschriften moet je een doos gebruiken met aan alle kanden van de hd 2 inch zacht spul hebben ofzo. Ik ben gewoon naar de computerwinkel in de buurt gegaan en daar kreeg ik gratis een verpakking voor een hd, die ze zelf ook gebruiken. (ook wel eens bij Vobis gedaan) Die verpakking heeft ook een soort zacht schuim aan de binnenkant.

credit card: De credit card is natuurlijk het onderpand voor als je geen hd terugstuurt, het voordeel is wel dat het sneller gaat (ze sturen meteen een vervangende hd) en je krijgt dus ook een mooie verpakking. Ik denk dat bellen en vragen of er iets anders te regelen is geen zin heeft, want het is een internationale organisatie (je stuurt de hd naar Ierland, en belt ook naar het buitenland) en in de meeste landen wordt er meer gebruik gemaakt van credit cards dan in Nederland denk ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2003 16:03 ]

• dreeke

dreeke

outdated icon

Voor verpakking: Even naar computer winkel gaan (die hebben zelf ook vast wel ervaring met terug sturen van een HDD)

en anders zelf even knutselen. Haal een zo kleine mogelijk doosje bij de supermarkt bijv. waar de HDD nog ruim in past.

De rest vul je op met kranten en watten. De HDD doe je daartussen in een antistatisch zakje, uiteraard in het midden en niet aan de rand van de doos ;)

En daarna goed dichttapen.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Heeft die X-ray geen winkel waar je langskunt ofzo???

Sjees, ik zou echt wel een knuppel gegrepen hebben en ff langs die zaak zijn geweest :X |:( Bij wijze van spreken..

't Is toch idioot dat jij nu een beetje kosten moet gaan maken voor die RMA? Aangezien de kosten van jou naar Maxtor voor jou rekening zijn gok ik... :/

Ik zou zeggen: regel het met die winkel en schaken eventueel de Consumentenbond in ofzo (eerst ff dreigen), want dit is niets natuurlijk :/

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Zoals Sjaan al zegt, RMA-en met creditcard

Uit ervaring:
a) het gaat snel (nieuwe schijf binnen 2 dagen binnen
b) je kan hun materiaal gebruiken om je schijf terug te sturen.

If you choose to criticise you choose your enemies

Verwijderd

Topicstarter
hey sjaan alvast bedank voor de tip van het verpakkings materiaal dat zal ik dan zeker eens gaan doen je.

en ik heb geen credit card dus het zal wel gewoon rma worden als x-ray niet mee wil werken. ik probeer eerst nog ff via x-ray

Grz. XiphiusX

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Gewoon logisch denken en creatief zijn :)

Je hebt dus problemen met een Maxtor schijf? Kijk gewoon op www.maxtor.com onder Support. Je hebt geen juiste verpakkingsmateriaal? Vraag het de PC-boer. Je hebt geen creditcard? Vraag het iemand anders (jouw vader?) :Y)

Search is ook erg nuttig:
[search=maxtor rma verpakking]
[search=maxtor rma creditcard]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.