We hebben hier een VB applicatie met daaraan gekoppeld "crystal reports" reports die gebuik maken van MS SQL databases.
Deze applikatie worden door >100 users gebruikt.
Soms is het noodzakelijk om "op afstand" d.m.v. een .bat file de ODBC koppelingen naar de gebruikte databases aan te passen. Met de "hand' (odbc administrator) is dit vrijwel ondoenlijk.
Deze .bat file sturen we dan mee met de aangepaste applicatie.
Ik heb al een oplossing hier gevonden voor een MySQL driver:
odbcconf /a {configsysdsn "MySQL ODBC 3.51 Driver" "dsn=.......|server=.......|description=3.51 ODBC Driver|database=......|UID=....|PWD=...."}
(dit forum, door "kzyto" posting: 28-04-2003).
Dit werkt (uigevoerd in cmd-promt) tot aan het UID ook goed voor MS SQL maar geeft op UID (en op PWD) een error "invalid keyword-value pairs"
Kan iemand mij helpen of vertellen waar ik wat docu kan vinden?
Deze applikatie worden door >100 users gebruikt.
Soms is het noodzakelijk om "op afstand" d.m.v. een .bat file de ODBC koppelingen naar de gebruikte databases aan te passen. Met de "hand' (odbc administrator) is dit vrijwel ondoenlijk.
Deze .bat file sturen we dan mee met de aangepaste applicatie.
Ik heb al een oplossing hier gevonden voor een MySQL driver:
odbcconf /a {configsysdsn "MySQL ODBC 3.51 Driver" "dsn=.......|server=.......|description=3.51 ODBC Driver|database=......|UID=....|PWD=...."}
(dit forum, door "kzyto" posting: 28-04-2003).
Dit werkt (uigevoerd in cmd-promt) tot aan het UID ook goed voor MS SQL maar geeft op UID (en op PWD) een error "invalid keyword-value pairs"
Kan iemand mij helpen of vertellen waar ik wat docu kan vinden?