Toon posts:

[ODBC] MS SQL koppeling dmv .bat file

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben hier een VB applicatie met daaraan gekoppeld "crystal reports" reports die gebuik maken van MS SQL databases.

Deze applikatie worden door >100 users gebruikt.

Soms is het noodzakelijk om "op afstand" d.m.v. een .bat file de ODBC koppelingen naar de gebruikte databases aan te passen. Met de "hand' (odbc administrator) is dit vrijwel ondoenlijk.
Deze .bat file sturen we dan mee met de aangepaste applicatie.

Ik heb al een oplossing hier gevonden voor een MySQL driver:
odbcconf /a {configsysdsn "MySQL ODBC 3.51 Driver" "dsn=.......|server=.......|description=3.51 ODBC Driver|database=......|UID=....|PWD=...."}
(dit forum, door "kzyto" posting: 28-04-2003).

Dit werkt (uigevoerd in cmd-promt) tot aan het UID ook goed voor MS SQL maar geeft op UID (en op PWD) een error "invalid keyword-value pairs"

Kan iemand mij helpen of vertellen waar ik wat docu kan vinden?

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

Volgens mij is het verstandiger om in de applicatie te checken of de koppeling nog goed is. En als deze niet goed is, kun je die aanpassen in 't register. Lijkt mij een iets mooiere oplossing dan met een .bat bestand, omdat je dan weer van de gebruiker uitgaat. Als deze dan namelijk vergeet het .bat bestand te draaien, krijgt de gebruiker (enge) meldingen.

In het register vindt je de ODBC-koppelingen in de volgende key:
HKEY_CURRENT_USER\Software\ODBC\ODBC.INI\ODBC Data Sources

En als je "ODBC data sources" vervangt door de naam van je ODBC-koppeling, mag je daar van alles aanpassen. Ook de locatie...

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
Het VB programma is een aangekocht pakket waar we maar sporadisch iets in kunnen aanpassen (en ik heb ook geen idee hoe en waar ik dat zou moeten doen). Crystal Reports is ook al een gesloten applicatie. Daarmee kunnen we nog minder doen.
We hebben echter wel de mogelijkheid om applicaties aan de gebruiker te sturen en een generated script. Hier kunnen we ook dergelijke .bat filetjes in kwijt.
Een gebruiker kan dan niet om zo'n bat filetje heen. Het wordt voor hem op de achtergrond uitgevoerd.

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

Sluit jouw post hierboven mijn oplossing uit? Not IMHO.
Je zou natuurlijk een mini-app kunnen maken die de ODBC-koppeling aanpast naar aanleiding van een .ini bestandje dat je mailt. Je maakt dan de app eenmalig, welke je bij de klant neerzet. Vevolgens stuur je de klant een .ini bestand met de laatste gegevens en deze worden door je appje verwerkt: nieuwe ODBC-koppeling. Ik denk dat dat minstens net zo makkelijk werken is. En je hebt iets meer controle op het correct uitvoeren van de aanpassing dan bij een .bat bestand, omdat die gewoon uitvoert en zichzelf weer sluit.

That's just my 2 cents ;)

My personal website

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Verwijderd schreef op 04 August 2003 @ 15:22:
Dit werkt (uigevoerd in cmd-promt) tot aan het UID ook goed voor MS SQL maar geeft op UID (en op PWD) een error "invalid keyword-value pairs"
Probeer het eens met de volledige termen User ID en Password

Today's subliminal thought is: