Toon posts:

[javascript] animated gif werkt niet meer na onclick

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn site, DriverFiles.net ben ik een kleine extra gadget aan het maken, namelijk als iemand een driver file upload dat je een upload bar ziet verschijnen, zoals je hier kan zien: driverfiles.net. Echter zodra ik op de knop Add Driver klik verschijnt de Div met daarin de tekst 'driver beeing uploaded..', maar de animated gif werkt niet meer. Die moet dus zogenaamd laden. De gif werkt goed (staat hier: Animated loading gifje.

Iemand enig idee hoe het kan dat de animated gif niks doet ? :/

Johan

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een return false achter mijn onClick zet dan werkt het wel, probleem is dan alleen dat die het formulier niet submit :/

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik twijfelde eerst, maar bij deze alsnog mijn verhaal:

Bij een submit denkt je browser (te weten) dat jij de huidige pagina gaat verlaten. Resultaat ervan is o.a. het stoppen van alle animaties, muziek etc. Dat is dus een (IE?) browser eigenschap.

Bij standaard linkjes met onClick kan je dat idd verhelpen met return false, maar dat gaat (zoals je zelf hebt gemerkt) niet werken bij jou (je form submit niet meer).

Volgens mij is hier geen work-around voor de bedenken. Wellicht dat je wat in een iframe kan doen, maar ik betwijfel of dat buiten de scope van het verlaten van een pagina valt.

Waarom wil je eigenlijk een animated.gif weergeven. Hij geeft niet de echte voortgang weer. Ben je bang dat men twee keer upload?

btw: deze knop: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif staat er niet voor niets... Da's om je laatste post te editten. Je hoeft dus geen subtiele kicks te geven. :)

[ Voor 24% gewijzigd door BtM909 op 04-08-2003 15:13 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Daar vreesde ik al voor :( In elk geval bedankt voor je hulp BtM909. Wat ik wil is dus echt onmogelijk ? Ook niet met een andere work-around (iframes gaan denk ik niet werken helaas) ?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:56

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op 04 August 2003 @ 15:07:
Als ik een return false achter mijn onClick zet dan werkt het wel, probleem is dan alleen dat die het formulier niet submit :/
Nogal logisch wanneer je een submit doet, dan stopt alles op de pagina, net als wanneer je op een link klikt (voorbeeld: klik eens op 1 van je smilies, dan stoppen ani-gifjes ook).
Hoe op te lossen? niet submitten naar dezelfde pagina maar bijvoorbeeld naar een hidden (i)frame.
En voor je smilies, in plaats van:
HTML:
1
<a href="javascript:emoticon('/-O');">

dit doen:
HTML:
1
<a href="#" onclick="emoticon('/-O');return false;">

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Waarom wil je eigenlijk een animated.gif weergeven. Hij geeft niet de echte voortgang weer. Ben je bang dat men twee keer upload?
Nou niet echt daarvoor, dat regel ik wel met PHP, meer omdat bij echt grote files van >10 MB het nogal lang duurt en dat er dan misschien de neiging komt om de upload te stoppen, ik denk dat met die animated gif die neiging minder snel is :)
Het allermooiste zou natuurlijk zijn als de echte voortgang in dat ding komt te staan, maar dat is denk ik bijna onmogelijk..

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

crisp schreef op 04 August 2003 @ 15:14:
[...]
dit doen:
HTML:
1
<a href="#" onclick="emoticon('/-O');return false;">
Ik las vaak dat het handiger was om
• javascript:void(0)
• javascript://

te gebruiken, aangezien deze altijd false retourneren. Ik had vroeger ook last van # dat mijn page soms weer naar boven sprong (ondanks de return false).

Maakt het tegenwoordig geen zak maar uit?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:56

crisp

Devver

Pixelated

BtM909 schreef op 04 August 2003 @ 15:30:
[...]

Ik las vaak dat het handiger was om
• javascript:void(0)
• javascript://

te gebruiken, aangezien deze altijd false retourneren. Ik had vroeger ook last van # dat mijn page soms weer naar boven sprong (ondanks de return false).

Maakt het tegenwoordig geen zak maar uit?
de return false cancelled juist de href, dus maakt het in feite geen biet uit wat er in staat. Ik gebruik zelf ook meestal javascript:// - dit geeft trouwens gewoon null terug en geen false ;)

Intentionally left blank

Pagina: 1