Toon posts:

Linksys wi-fi router: afstand beberkt

Pagina: 1
Acties:
  • 182 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een zeer irritant probleem waar ik niet uitgeraak.
Ik heb een linksys router gekocht, model BEFW11S4 met 4-poort switch en een 802.11b wi-fi accespoint + een 802.11b linksys pcmcia netwerkkaartje.
Alles werkt perfect, het routeren dus ook, alleen is de afstand die ik kan overbruggen maar een meter of 5, terwijl de router naar mijn weten niet in een atoomschuilkelder staat ofzo.

Ik bel daarom naar de winkel en leg mijn probleem uiten zij beweren dat mijn modem niet compatibel is en dat daarom de afstand zo kort is. (voor de Belgen: deze komt uit een teleboetiek van belgacom en ik heb telenet, zit zo'n mooi hoesje van belgacom over de doos, maar de router is gewoon deze van linksys.) Volgens mij is mijn telefoonpartner gewoon een incompetente zak die een of andere speedopleiding heeft gekregen en er geen hol van begrijpt en daar wordt ik KWAAD vann maar mijn probleem geraakt er natuurlijk niet van opgelost.

Heb ik gelijk of ben in de incompetente zak, en wat kan ik doen dat die afstand toch een beetje redelijk wordt?

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 22:42
5m is idd heel erg weinig.

Modem kan het probleem niet zijn, waardoor zou een modem invloed hebben op het bereik?
Onzin, lijkt me.

Probeer het kaartje te testen bij een ander accesspoint. Of een ander kaartje met het accespoint. Verder het tooltje wat bij het pcmcia kaartje zit, bekijken en instellingen doornemen. suc6.

Verwijderd

Topicstarter
Onzin idd.

Ik heb maar 1 kaartje en AP, dus dat zal niet gaan, maar het tooltje ga ik eens uitzoeken. bedankt

Ik heb het tooltje eens bekeken, maar echt nuttig is het niet, gewoon wat info over de kwaliteit van de verbinding, die 100 % is, als de laptop naast het AP staat.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2003 15:07 ]

Verwijderd

Andere kanalen van Wifi geprobeerd? Storing van andere signalen (kan van alles zijn) .

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een paar andere kanalen geprobeerd, maar er is geen enkel verschil. Storing kan natuurlijk, maar ik zou niet weten van wat, er zijn hier geen zendmasten of hoogspanningskabels naar mijn weten.

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Firmware van de modem al eens proberen te updaten?
Gebruik je de laatste drivers van je netwerkkaart (van website Linksys)?

Verwijderd

Topicstarter
Je bedoelt toch de firmware van de router? Zal het eens proberen.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Het ligt natuurlijk niet aan de modem. De router moet elk signaal goed weergeven ongeacht waar het vandaan komt.

Heb je al geprobeerd om de wireless router op een andere plek neer te zetten, of bij iemand anders thuis? Misschien zit er wel een storingsbron in de buurt

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Wat voor signaal en ruis krijg je met netstumbler?

probeer de router eens in het midden van een kamer te zetten zover mogelijk van alle mogelijke storingrsbronnen. bij mij was de fout dat ik em in een kast had gezet met een paar stalen liggers. nu doet ie het uitstekend :)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle tips een geprobeerd, maar er is geen verbetering te merken. Ik heb wel een telefoonnumer gevonden van linksys, waar ze zeggen dat er waarschijnlijk een defect is, dus ga ik even de router even omruilen. bedankt allemaal

Verwijderd

Die zou ik iid maar omruilen. Ik had dezelfde Linksys combo. 5m en geen connectie meer. (geen ping en geen conncetie volgens netstumbler)

Ingeruild voor WAP54G met 54G pccard na veel negatieve verhalen over de 11MB WAP/router combo!

Nu de WAP54G een uurtje draaien en snelheid is goed(uiteraard veel beter als de 11MB combo) range is zo als het me lijkt te zijn en bovendien stabiele connectie!

Ik heb weer wat vertrouwen in Linksys

Verwijderd

Er is een workaround. Als ik me niet vergis zit er intern in het ding ook een pcmia kaart. Vervangen door een Senao en have fun :) Die komt echt heel ver :)

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:45

CAP-Team

XBL: CAPTeam

ik zal wel gek zijn, ik heb dan weliswaar een andere linksys router (WRT54G) maar ik kan nog bijna 2 huizen verderop in de tuin gaan staan en dan heb ik nog bereik.. 8)7

Mijn router staan in de kelderkast omringd door zwaar betonnen muren.

Mijn buurman zei trouwens wel dat linksys het beste ook met andere linksys apparatuur werkt.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb m'n router en kaart geruild voor een andere, hetzelfde model, maar het werkt nog altijd niet naar behoren. Het probleem ligt dus blijkbaar niet bij de een van deze maar bij mijn laptopje, maar wat dat kan zijn daar heb ik het raden naar. Iemand een idee?

De firmware update hielp een beetje, maar het blijft beperkt.

btw: Dat linksys best met linksys werkt heb ik nog gehoord.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2003 20:14 ]

Verwijderd

Heb je de PCCard ok omgeruild?

Ik werk met 2 laptops. Beide kwamen met de 11b combo niet verder dan 5meter.

Nu met nwe Linksys 54g combo dus wel. Wat voor laptop heb je?

Verwijderd

Topicstarter
Alles is al geruild, ik heb een HP pavilion ze4300, 196 Mb, XP 2200. Bij linksys schijnen ze het niet te weten, en zeggen ze dat ik alles maar terug naar de winkel moet brengen. Ikzelf zie ook geen andere optie meer, buiten een ander OS op m'n laptopje zetten, maar dat lijkt met meer bezigheidstherapie.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de 54 mbit versie bestelt op, was maar €26 duurder dan in de 11 mbit in de winkel. Bedankt voor alle hulp.

Verwijderd

Ik heb wel gelezen op het HP forum dat bij een klein aantal laptops de laptop zo goed is afgeschermd dat een WiFi Pccard een korter bereik heeft. Een USB WiFi oplossing geeft dan een veel beter bereik. 'k zou als ik jou was eens op dat forum kijken.

Met m'n HP/Compaq NX9005 AthlonXP 2000+ heb ik vanmiddag de range gemeten. Linksys WAP54G met Wireless-G 54G pccard.

Ik zit op ongeveer 25 meter met daartussen 1 dik gewapend plafond en een aantal losse niet gewapende muurtjes. Ik ben SUPER tevreden! Vauit je bed, de WC ;) en vanuit de auto. Alles gaat en op minimaal 18MBps!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een USB-wifitje geprobeerd, en het gaf wel enige verbetering, maar het resultaat was toch niet bevredigend, heb alles dus maar teruggebracht. bedankt
Pagina: 1