Linux Clustering Sparc en I386 met OpenMosix?

Pagina: 1
Acties:

• Pruttelpot
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-06-2022
Hoi,

Ik wil mijn thuis servertjes gaan clusteren via OpenMosix (of iets anders evt).
Het enige probleem is dus dat ik een I386 systeem heb staan, en een Sparc systeem (sparcstation4-110mhz met AuroraLinux 1.0).

Kan ik dus wel aan elkaar knopen? Of werkt dat niet vanwege de verschillende architectures?
Momenteel draait op de i386 (P1-100) een mail, web en samba server, is het mogenlijk om bv de mail en webserver te gaan clusteren? (file server gaat niet lijkt mij, aangezien ik geen centraal opslag iets heb).

Hoe gaat dit het makkelijkst dan? Mij zelf leek OpenMosix wel wat, maar is dit ook echt wat voor mijn doel?

Alsvast bedankt.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 18:38

deadinspace

The what goes where now?

Uit de OpenMOSIX FAQ:
What architectures besides x86 (e.g. SPARC, AXP, PPC...) are supported by openMosix?:

Only IA-32 is currently supported. The port of openMosix to the Intel(r) Itanium(tm) IA-64 Processor Family is complete. Project plans for openMosix' second year include porting to the 64-bit AMD Opteron(tm) processor.
Het gaat sowieso niet werken op je Sparc dus.

Zelfs al zou het wel werken op Sparc, dan nog vermoed ik dat je geen architecturen kunt mixen in je cluster, omdat OpenMOSIX waarschijnlijk gewoon draaiende processen overpoot van de ene naar de andere machine. En een draaiend process vol met x86 instructies draait niet zo lekker verder op een Sparc CPU gok ik zo ;)