[java] jbutton niet 'flat' onder xp

Pagina: 1
Acties:

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024
Ik was mijn applicatie even aan het testen onder de xp-look and feel (dus niet de classic 2k look and feel) en tot mijn grote schrik zag ik dat een aantal buttons ineens typische xp kleurenovergangen hadden gekregen

Afbeeldingslocatie: http://www.codeproject.com/wtl/XPControl/XPControl.JPG
Hierboven zie je het wel bij die Ok knop (plaatje is trouwens neit van mij).

Ik wil mijn buttons gewoon zoals ze in een toolbar er ook uitzien (flat dus), wie weet hoe ik dit voor elkaar kan krijgen? Op de sunsite heb ik nog niet veel bruikbaars gevonden.

[edit]
typo..

[ Voor 3% gewijzigd door Alarmnummer op 04-08-2003 15:38 ]

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Je bent een plaatje vergeten, en zoek eens op de term 'manifest', wellicht dat je die ook in relatie tot je Java-stuff kunt gebruiken?

Professionele website nodig?

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

waarom gebruik je dan de XP look-and-feel als je deze er niet zo wil laten uitzien?

Je kan misschien JLabels gebruiken als 'button'.. dan heb je de echte 'flat'-look..

• Alarmnummer
-FoX- schreef op 04 August 2003 @ 15:14:
waarom gebruik je dan de XP look-and-feel als je deze er niet zo wil laten uitzien?
Ik wil het ook niet gaan draaien met die xp look and feel, maar ik kan niet verhinderen dat anderen er mee gaan draaien. Ik kan eventueel wel een argument aan de vm meegeven dat ie geen xp-look and feel mag gebruiken onder xp, maar dan ziet je programma er niet zoiets als de rest. En het zijn alleen die buttons die lopen te etteren.
Je kan misschien JLabels gebruiken als 'button'.. dan heb je de echte 'flat'-look..
Daar heb ik zelf ook al aan gedacht, maar dan moet ik er nog wel wat extra functionaliteit aan koppelen zoals focus detectie voor rollover events, een actions listener (als dat trouwens mogelijk is met een jlabel) en nog borders instellen bij indrukken. Zoals je ziet is dit minder eenvoudig dan een button vertellen dat ie niet zo lastig moet doen. Ik heb trouwens al gekeken hoe ze het hebben gedaan bij de JToolBar. Als je daar een actie aan toevoegt, krijg je ook een JButton terug. Deze JButton wordt wel flat getekend. Ik heb helaas niet kunnen vinden waarom dit hierwel goed gaat.

• Alarmnummer
curry684 schreef op 04 August 2003 @ 14:36:
Je bent een plaatje vergeten
Zover ik kan zien niet hoor :)
en zoek eens op de term 'manifest', wellicht dat je die ook in relatie tot je Java-stuff kunt gebruiken?
Ik zie de relatie niet tussen een manifest bestand en het platkrijgen van mijn jbuttons onder xp.

• -FoX-
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Ik weet niet ofdat het volgende mogelijk is, maar kan je er niet op één of andere manier voor zorgen dat je voor de look-and-feel van de buttons, overerft van de standaard JButton-class?

• Alarmnummer
-FoX- schreef op 04 August 2003 @ 15:41:
Ik weet niet ofdat het volgende mogelijk is, maar kan je er niet op één of andere manier voor zorgen dat je voor de look-and-feel van de buttons, overerft van de standaard JButton-class?
Ik snap wel wat je bedoelt, maar je formuleert het niet helemaal correct.

Iedere Swing component, die delegeerd zijn ui naar de look and feel. Het zou misschien wel mogelijk zijn om bij de JButton de getUI te overriden en daar ipv xp look and feel een metal of iets anders terug te sturen. Dit zou een mogelijkheid zijn, maar je zit dan met het probleem dat die buttons niet voldoen aan de rest van de look and feel (bv fontgrote en type). Hierdoor moet je daar ook weer gaan bijschaven.

Verwijderd

Zie de package com.sun.java.swing.plaf.windows en dan met name de class WindowsButtonUI. Volgens mij moet je daar wel het een en ander in kunnen vinden.

• -FoX-
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Alarmnummer, ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoedat je dit uiteindelijk hebt opgelost?

• Alarmnummer
Wie zegt dat ik heb heb opgelost? :) Ze draaien nu voornamelijk met een L&F van JGoodies, en daar heb je dat probleem niet.

Verwijderd

Gewoon jgoodies blijven gebruiken. Waar gebeurt het trouwens, in de SmallButton zeker

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2003 22:02 ]

• Alarmnummer
Verwijderd schreef op 19 August 2003 @ 22:01:
Gewoon jgoodies blijven gebruiken.
Daar zal iedereen blij mee zijn ;) Ik heb gewoon xp look&feel uitgezet (je krijgt dan standaard windows look&feel) en dan krijg je het probleem ook niet meer.
Waar gebeurt het trouwens, in de SmallButton zeker
Daar loopt ie idd lastig te doen. (SmalltButton is JButton die zijn Border alleen tekent als je met je muis erover gaat)

[ Voor 23% gewijzigd door Alarmnummer op 20-08-2003 10:06 ]

Pagina: 1