KPN-abonnement loop in oktober af, maar...

Pagina: 1
Acties:

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-05 22:45
Ik heb een KPN-abonnement dat eind oktober afloopt. Ik zit nu een beetje te zoeken naar een andere telefoon, maar ik kan niet echt iets vinden wat me bevalt. Ik heb nu een Sony Ericsson t68i (bevalt me niet echt) en een Siemens S55i (van mij helaas overleden broer gekregen). Die laatste bevalt me heel erg goed, maar ik wil die niet altijd gaan gebruiken. Ik zit nu echter een beetje te zoeken op de sites van de fabrikanten, en hier op GoT, maar ik kan niet echt een geschikte foon vinden.

Mijn eisen:
Bluetooth
4096 kleuren display (minimaal ;) )
leuk en stevig design
snel (qua software; de t68i is bijvoorbeeld erg traag wat dat betreft)

Eerst zat ik aan de t610 te denken, maar ik begin een beetje te twijfelen aan Sony Ericsson. De s55 bevalt me vergeleken met de t68i een heel stuk beter.

Mijn vraag; als ik dat abonnement niet opzeg, wordt het dan automatisch met een jaar verlengt, of mag ik het dan op een willekeurig moment opzeggen? Want dan kijk ik het nog even aan wat nieuwe telefoon betreft. Een goeie cashdeal zou ook wat zijn, maar daar heb ik er nog geen goeie van gevonden (dit abonnement had ik vorig jaar bij gsmstunter afgesloten, kreeg in 1x 350€ terug op een 120min/mnd abonnement :) )

Even een toevoeging; zonder bluetooth is er vanalles te vinden, maar mèt blijven bijna alleen een paar telefoons van sony ericsson en siemens over (t610, t68i en s55), of ze zijn meteen een stuk duurder. Waar is Nokia mee bezig? De 6310i had het al, en nu de is er in de 6-serie geeneen meer te vinden die het heeft, ik dacht dat dat de zakelijke reeks was?? Ook Panasonic en Samsung lijken het helemaal te vergeten. Alleen voor de dataoverdracht naar de PC is het al handig, want een BT-dongle kost 25€, ongeveer dezelfde prijs van een datakabel...

[ Voor 19% gewijzigd door Dr_Frickin_Evil op 04-08-2003 14:47 ]

• Dr_Frickin_Evil
Iemand die me hier meer over kan vertellen?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

Dr_Frickin_Evil schreef op 04 augustus 2003 @ 14:19:
Mijn vraag; als ik dat abonnement niet opzeg, wordt het dan automatisch met een jaar verlengt, of mag ik het dan op een willekeurig moment opzeggen?
Alsof tweakerts waarzeggers zijn :/ Een tikkeltje meer info over je contract met dito algemene voorwaarden zou een leuke bron van informatie zijn voor je vraag.

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 10:13
Over het algemeen moet je een abbo 3 maanden van te voren opzeggen anders wordt ie verlengt.

En over de SE T610 hoor ik over het algemeen positieve dingen, groot beeldscherm enzo (65k kleuren) dus ik zou die wel overwegen om te nemen.

• Dr_Frickin_Evil
In de algemene voorwaarden staat het volgende:

"22.2 De Overeenkomst kan tegen en na het verstrijken van de minimumduur schriftelijk met inachtneming van een opzegtermijn van drie Maanden door de Contractant worden opgezegd."

Dit houdt dus in dat ik gewoon op een willekeurig tijdstip (na 1jr) met een opzegtermijn van 3 maanden kan opzeggen?

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-05 20:31
Jup ... als je nú een opzegbrief stuurt zal je abonnement op 5 of 6 november aflopen. Je wilt neem ik aan wel je abonnement opzeggen zodat je van een nieuwe actie gebruik kunt maken; het is dus zaak om zo snel mogelijk die brief te gaan sturen.

Geef mij maar een Warsteiner.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Dat betekent dat je voor een opzegging op 1 oktober na het verstrijken van het eerste jaar op 1 juli al op moet zeggen, anders ben je te laat voor het komende jaar (3 maanden opzegtermijn). Als je te laat opzegt, kan waarschijnlijk je pas het volgende jaar van je contract af, aangezien de verlenging waarschijnlijk wederom een jaar betreft. Dit zal echter moeten blijken uit de rest van de overeenkomst.

[ Voor 3% gewijzigd door Wekkel op 05-08-2003 13:24 ]

• Alien_Inside
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-05 22:53

Alien_Inside

-geen-

Wekkel schreef op 05 augustus 2003 @ 13:24:
Dat betekent dat je voor een opzegging op 1 oktober na het verstrijken van het eerste jaar op 1 juli al op moet zeggen, anders ben je te laat voor het komende jaar (3 maanden opzegtermijn). Als je te laat opzegt, kan waarschijnlijk je pas het volgende jaar van je contract af, aangezien de verlenging waarschijnlijk wederom een jaar betreft. Dit zal echter moeten blijken uit de rest van de overeenkomst.
nee.

het is een stilzwijgende doorlopende verlenging, absoluut geen jaarcontract.

en ja, gewoon altijd opzegterm. van 3 mnd. Duzzz: Stuur je brief, en de dagtekening van je brief wordt aangehouden als de datum dat de 3mnd gaan lopen. Wacht je nog 3mnd met een new phone, dan zijn er weer nieuwe (betere snellere meer b-tooth) modellen :P ->vicieus cirkeltje!

-geen-

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik zie in de algemene Algemene voorwaarden van KPN dat de contracten voor onbepaalde tijd zijn, alleen maar een minimumduur kennen, en geen stilzwijgende verlenging voor vaste periodes ondergaan.
Artikel 2:8 3
Onverminderd het bepaalde in het tweede lid kan een Dienst tegen en
na het verstrijken van de minimumduur daarvan, door de Contractant worden
opgezegd. Opzegging dient schriftelijk te geschieden en met inachtneming van
een opzegtermijn van drie Maanden, tenzij KPN een andere wijze van
opzegging bekend heeft gemaakt.
Als deze voorwaarden maatgevend zijn voor de bepalingen die van toepassing zijn op je overeenkomst gaat het opzeggen prima werken.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 17:29

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Als je het geen probleem vind om een nieuw mobile nummer te krijgen, kun je ook met de aanstaande wijziging van de algemene voorwaarden _direct_ opzeggen (zie laatste nota, regel onderaan blad 1 staat de datum in). anders kun je ook nu al je contract met 1 of 2 jaar verlengen (dan teken je dus wel voor vaste tijd bij, daarmee einddatum contract naar oktober 2004/5 opschuivende) met korting op een phone... Als je geen probleem hebt met i-mode, kun je naw de s55 (tja, heb je er eentje die je wel continu kunt gebruiken) gratis krijgen op het moment, daarvoor bel je naar 0800-0507 (2jr contractsverlening met i-mode kan dat mee, voor anderen die denken "goh, bel ik effe achteraan, je moet wel in aanmerking komen voor contractsverlenging, te weten, in de laatste 1/2 van je laatste contracts(verlengings-)termijn zitten of in de stilzwijgende verlenging. Dan zit je dus 1 jaar vast aan i-mode (1e 2mnd gratis, daarna 5euro per maand met de kleinste bundel (moet je zelf wijzigen, dus maand 3 zal ietsje duurder zijn ivm hogere bundel)). Voor mensen die denken : "goh, effe extra phone voordat ik opzeg nav de algemene voorwaarden : Contractsverlenging doen = akkoord gaan met nieuwe voorwaarden, een eventuele lopende opheffing vervalt erdoor, dus da's gene optie ;)

• Dr_Frickin_Evil
Aha, ideaal, dan wacht ik nog even wat Siemens, Sony en Panasonic gaan doen.
Pagina: 1