Toon posts:

Laptop als radio/stereo/cdspeler/dvdspeler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen,
Ik heb nu een stereo installatie staan die hard aan vervanging toe is. Het idee kwam in me op om mijn cdspeler, stereo en (coax)radio te vervangen door een laptop. Deze kan ik dan aansluiten op m'n netwerkje en zo mp3tjes en internetradio af te spelen.

Als ik hier nog een stap verder in ga zou het natuurlijk ook mooi zijn om deze laptop, die op het netwerk zit, te verbinden met de tv en zo mijn divx/xvid en weet ik het wat af te spelen. En de audio via de zelfde speakers te laten gaan als radio en mp3s e.d.

Hoop wilde ideeen, ik zit me alleen af te vragen of het wel zo practisch is en of het ook mogelijk is.

Heeft iemand hier eerder mee te maken gehad?

GrTz,
Paul

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Een PCMCIA radiokaart heb ik nog niet gezien. :)
Wel een Asus notebook die ook AudioCD's kon afspelen zonder dat je eigenlijke notebook aan staat.
Ook heeft Philips een externe CD/DVD combi die DVD's en mp3cds kan afspelen.

Maar de alles in 1 oplossing dieje zoekt heb ik nog niet voorbij zien komen.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of er iets van een alternatief is om radio het laptopje in te krijgen....?

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:05
ik gebruik ook een laptopje. een sonica usb geluidskaart want dan heb ik goed geluid door een optische kabel. De tv-out is er een van Ati dus die is wel ok.

maakt alleen nog af en toe een beetje geluid (de fans) maar goed.

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:27

w00Dy

Make soap, not war

same setup hier, sonica en TV-out

voor de radio gebruik ik een reciever. En de sonica geeft ac3 via toslink...

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07-2025

BachW

Tweaker in Noorwegen

De kwaliteit van je laptop geluidskaart is nooit zo goed als dat van een gewonen geluidskaart of laat staan gewone componenten... Tis leuk als oplossing maar ga je voor kwaliteit zou ik toch lossen onderdelen gaan...

Sorry, idd andere mensen gebruiken de sonica kaart ;)

[ Voor 12% gewijzigd door BachW op 04-08-2003 16:35 . Reden: sonica ]

BOINC stats

Verwijderd

MSI heeft een systeem dat zowel als radio en pc kan funcitoneren ... is gewoon een volwaardig P4 systeem!! (in formaat shuttle)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2003 16:38 ]

• -=bas=-
  • Laatst online: 22-04-2025
Verwijderd schreef op 04 August 2003 @ 16:37:
MSI heeft een systeem dat zowel als radio en pc kan funcitoneren ... is gewoon een volwaardig P4 systeem!! (in formaat shuttle)
Radio en TV kaart zijn optioneel voor de MSI 'MegaPC' en bovendien is die echt gruwelijk duur.
En het is geen laptop :)

Via USB kan je nog wel wat dingen aan je notebook hangen, bv de radio :
http://www.duxcw.com/dige...ink/usbradio/usbradio.htm

Senile! Senile Oekaki

• memphis
  • Laatst online: 21:18

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Haupage heeft een USB radio/tv module.

By the way, die MSI is met radio/tv kaart voor 999,- te koop bij Mycom.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

een goeie geluidskaart (in geval van DTS/AC3 whatever) is wel aan te raden iig... voor dat geval heb ik een SB Extigy aangeschaft... misschien wat te maar toch :P

Deze plek is te koop.

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Nieuwsgierigheid: waarom uberhaupt een laptop? Dat is veel duurder, en je beperkt je opties. Ook zijn er pc-kasten die veel beter bij je hifi passen dan een laptop...

Verwijderd

Topicstarter
Het idee was dat het ding klein was. Een shuttle of gewoon kleine kast kan natuurlijk ook. Het gaat erom dat ik geen bakbeest }:O in de huiskamer hebt staan die ook nog n's een hoop herrie maakt. Het moet dus stil.

Ik heb heel weinig ervaring met hardware, dus ik weet niet helemaal wat er te krijgen is, maar een vriend van me zei dat er voor dit soort doeleinden kant en klare systemen te vinden zijn.

Dan is er nog een puntje: wat voor 'n software zal ik erop zetten. Ik kan natuurlijk zo'n all-in-one microsoft-mediaplayer-based rotzooi ding nemen, maar dat 'mediaplayer' staat me wat tegen... Moet het mezelf niet al te moeilijk maken, met linux ofzo, dus misschien dat ik dan toch maar voor MS zwicht.

GrTz...
Paul

• memphis
  • Laatst online: 21:18

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Download eens het proggie op www.gnetcanada.com
Is een demo maar voor iets van 40 dollar heb je de volledige versie. Werkt heel goed en is goed overzichtelijk.

Werkelijk is het een schil op je windows en overige software.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

Ik denk dat die msi de beste oplossing is voor jou :)
Mooi, deftige geluidskwaliteit, stiller dan laptop?, uitbreidbaar, afstandsbediening (ja een laptop kan dat ook),...
hier:
nieuws: MSI Mega PC HiFi-barebone review

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2003 20:59 ]

Pagina: 1