[Apache] Access alias restricten

Pagina: 1
Acties:

• Unagi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:37

Unagi

Always aware...

Topicstarter
ik heb n alias van m'n HD's in de apache config aangemaakt zodat http://url/hd_c/ = C:\. Nu is het natuurlijk niet de bedoeling dat iedereen er op kan komen, dus wilde ik er een username/wachtwoord op zetten, maar zodra ik dit doe is m'n hele C inclusief subdirs beveiligd en dat is ook niet de bedoeling. is er een mogelijkheid om alleen die alias te beveiligen?

[ Voor 3% gewijzigd door Unagi op 04-08-2003 14:04 ]

• Unagi

Unagi

Always aware...

Topicstarter
*schopje

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Het ziet eruit dat je windows gebruikt...vaak als je in losse programma's rechten instelt dan steld windows ook rechten op de fysieke schijf in...tja....

There is no place like ::1

• Maestro
  • Laatst online: 08-09 14:14
Misschien mis ik 't doel, want ben niet echt bekend met Apache onder Windows, maar kun je de XS niet restricten door een .htaccess met Basic Authentication in je C:\ te plaatsen?

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

• Unagi

Unagi

Always aware...

Topicstarter
swampy schreef op 20 August 2003 @ 02:46:
[...]

Het ziet eruit dat je windows gebruikt...vaak als je in losse programma's rechten instelt dan steld windows ook rechten op de fysieke schijf in...tja....
klopt, windows, maar met de rechten van de mappen gebeurd niks. t is puur apache
Maestro- schreef op 20 August 2003 @ 06:09:
Misschien mis ik 't doel, want ben niet echt bekend met Apache onder Windows, maar kun je de XS niet restricten door een .htaccess met Basic Authentication in je C:\ te plaatsen?
het gaat er dus om dat m'n docroot C:\webserver\docroot is, en aangezien dat een subdirectory van C:\ is moet je eerst voor C:\ authenticaten. het is dus de bedoeling dat je dat alleen hoeft te doen zodra je via die alias binnenkomt.

[ Voor 7% gewijzigd door Unagi op 20-08-2003 07:46 ]

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
dan geef je expliciet aan dat c:\webserver\docroot voor iedereen toegankelijk is. Dat geldt dan voor deze dir en alle subdirs.

• Unagi

Unagi

Always aware...

Topicstarter
fixed :)

ik gebruik nu junction (http://www.sysinternals.com/ntw2k/source/misc.shtml#junction) om m'n hd's in submappen van n beveiligde dir te mounten :)
Pagina: 1