Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] Spuit probleem.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Jullie zullen wel weer denken , weer zo'n aap die de faq nie heeft doorgelezen. Nee ik heb alles doorgezocht en doorgelezen, maar nix hierover gevonden.

Namelijk: Ik heb m'n kast Silver gespoten en een dag laten drogen, alles was mooi geworden, en ik ging m'n plexiglas erop plakken, en daar komt het probleem. Ik heb hem geplakt met speciale lijm ( was wel goede lijm ben ik cker van ) en heb er wat zwaars op gezet zodat hij goed aandrukt. Alleen nu lijkt het dat m'n verf is gaan lekken op 1 of andere manier, maar hij was al droog. Kan iemand mij hiermee verder helpen ? Want woensdag heb ik een LAN en wil ik m'n case het liefst wel af hebben.

Ik heb niet zoveel verf over maar ik kan altijd nog wel een busje erbij kopen, alleen m'n pa zegt dat de verf nog wel paar dagen moet drogen en dat hij nie optijd droog zou zijn. Heeft iemand nog een oplossing waardoor alles goed komt ?

Verwijderd

Waarschijnlijk zat er in die lijm een soort van verfoplosser. Ik zou je aanraden bij de betere doe het zelf zaak een spuitbus met sneldrogende verf te kopen. (Mijn kast was binnen 4 uur helemaal droog, soort poederfinish) En ze gelijk vragen om een lijm waarmee je dus plastic kan laten hechten aan die geverfde kast, zonder dat daarbij je raampje smelt, of je lak beschadigd raakt.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-11 22:17

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

De meeste lijmen zit idd een oplosser in om zo de beste verbinding te maken. En ja, soms lossen die verf op.

Verwijderd

Topicstarter
Nee misschien staat het hierboven een beetje raar, maar ik heb aan de kant gelijmt, dan waar de verf zit, dus dat lijkt me sterk.

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:03
Als de lijm de verf niet heeft aangeraakt, dan heb je de verf niet goed gebruikt. Waar zou het anders aan kunnen liggen :?
je moet ff wat duidelijkere zinnen maken. Een woord vergeten is erg lastig lezen!

Verwijderd

Weer zo'n mislukte actie :)
.:litebreak:.
dat soort nutteloze opmerkingen kun je beter achterwege laten - dit is een forum om elkaar te helpen, niet om elkaar voor schut te zetten of uit te lachen. Wees dan liever constructief en kom met oplossingen.

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2003 14:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
een afbeelding van het probleem ( wel ingezoomt )

Afbeeldingslocatie: http://www.lam-lan.nl/CM/1.jpg

Ik heb de verf wel goed gebruikt andere delen zijn wel goed gelukt. Dus daar ligt het niet aan.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2003 14:13 ]

• Mammoth
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09-2019

Mammoth

I am BIG

Het is mogelijk dat de druk die erop werd uitgeoefend toen je je plexi vastlijmde dit veroorzaakt hebt. Misschien dat dat stukje niet goed ontvet was, of zoiets.
Ik zou zeggen, haal een sneldrogende verf, plak het plexi gedeelte af, en spuit de kast opnieuw.

There could be only one, too bad it wasn't me

Verwijderd

Leuke topic titel btw. :)

Misschien die vieze plek een beetje opschuren een idee?
Of anders maak je een deel van je raam, waar dus die lijm onder komt ondoorzichtbaar, door dat deel te schuren. Geeft een leuk effect trouwens. :)

Mwah het ligt denk ik echt aan die lijm. Probeer anders eens dat ding vast te maken met die doorzichtige kit die ze ook tussen ramen en kozijnen pompen.

[ Voor 107% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2003 14:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
euh, maar deze verf zit er nog op, moet ik die gewoon op laten zitten ? Of lukt dit nie meer voor woensdag ?

offtopic:
* Ja leuke title zodat veel lui kijken :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2003 14:26 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 August 2003 @ 14:26:
euh, maar deze verf zit er nog op, moet ik die gewoon op laten zitten ? Of lukt dit nie meer voor woensdag ?

offtopic:
* Ja leuke title zodat veel lui kijken :P
Je kan gewoon over de huidige verf heen spuiten, zolang je maar zorgt dat het oppervlak mooi strak is. Als die lijmresten voelbaar zijn, kan je die er beter afschuren, anders krijg je van die rare boebels in je nieuwe verflaag, en das ook niet mooi natuurlijk. :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 August 2003 @ 14:28:
[...]

Je kan gewoon over de huidige verf heen spuiten, zolang je maar zorgt dat het oppervlak mooi strak is. Als die lijmresten voelbaar zijn, kan je die er beter afschuren, anders krijg je van die rare boebels in je nieuwe verflaag, en das ook niet mooi natuurlijk. :)
Is dit niet op een andere manier te doen ? Anders kan ik voor de zoveelste x naar de stad fietsen :S

Verwijderd

Je moet hem toch al afschuren.
Eroverheen word niks meer door de lijm, gaat bladderen.
Opniew in de grondverf, afspuiten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het al, bedankt alleen voor jullie hulp.

• Hydrax
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-09 21:37

Hydrax

*huh?*

Ehmm, dit kan aan mij liggen hoor, maar plak je het plexi niet aan de binnenkant van je kast? Het maakt toch weinig uit hoe dat eruit ziet, je kast zit toch dicht.

Every program has two purposes -- one for which it was written and another for which it wasn't. specs

Verwijderd

Ik denk dat hij zo'n kast na gaat maken met zo'n plexiplaatje aan de voorkant over de echte buitenkant heen.. of niet? :?

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Nope... Hij had het plexi ook aan de binnenkant geplakt.. Alleen z'n verf was beschadigd/had niet goed gehecht op de plek en door de druk van het plakken van het raam is de verf nu beschadigd..

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Overspuiten?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
gebruik touwens in plaats van lijn gewoon dubbel zijdig plakband om het plexi vast te maken

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-11 13:22
Verf droogt ook niet binnen een dag, ik laat het altijd 48 uur uitharden. En inderdaad de lijm kan de verf oplossen, er zal wel iets van verdunner (thinner) inzitten :)

• McFizban
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-11 17:54

McFizban

Hackito ergo sum.

PilatuSSS schreef op 04 August 2003 @ 17:48:
gebruik touwens in plaats van lijn gewoon dubbel zijdig plakband om het plexi vast te maken
... of van dat dubbelzijdig plakkend foam band. Als dat eenmaal ergens op zit, dan krijg je het nooit meer heel los.
Je kan er dan ook gelijk de oneffenheden mee opvullen en het laat niet los als je je kast een keer te hard op de grond neerzet.
De kieren kan je met montage- os siliconenkit dicht smeren.

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik gebruik altijd siliconenkit, maar ik leg het stukje plexiglas erop en kit de randen vast aan de kast. Dit voorkomt dat het uitloopt naar het zichtbare deel van de kast als je er op druk.
Pagina: 1