het probleem waardoor de oude website wordt weergegeven ipv de nieuwste versie ligt aan de caching.
maar op welke manier kan je dit nu volledig van de baan werken?
Ik heb een tijdje liggen zoeken, maar nergens kom ik een duidelijk antwoord tegen. Dus dacht ik, dan zal ik het maar eventjes in de groep gooien.
Je zou dit kunnen oplossen door:
<META HTTP-EQUIV="Pragma" CONTENT="no-cache">
maar hiermee zou inet explorer niet naar 'luisteren'. Is dit probleem er nog altijd, of gaat bovenstaande code niks afdoen aan het probleem.
Dan is er nog een feit dat ook een deel gecached wordt door de DNS-servers.
Kan dit voorkomen worden? Misschien zelfs eventueel met stukje bovenstaande code?
En dan als derde worden de website's ook nog eens lokaal bij de gebruiker gecashed.
Op welke manier wordt dit probleem door de tweakers omzeild?
Want een up-to-date site zou in principe toch de laatste gegevens moeten tonen aan alle gebruikers.
maar op welke manier kan je dit nu volledig van de baan werken?
Ik heb een tijdje liggen zoeken, maar nergens kom ik een duidelijk antwoord tegen. Dus dacht ik, dan zal ik het maar eventjes in de groep gooien.
Je zou dit kunnen oplossen door:
<META HTTP-EQUIV="Pragma" CONTENT="no-cache">
maar hiermee zou inet explorer niet naar 'luisteren'. Is dit probleem er nog altijd, of gaat bovenstaande code niks afdoen aan het probleem.
Dan is er nog een feit dat ook een deel gecached wordt door de DNS-servers.
Kan dit voorkomen worden? Misschien zelfs eventueel met stukje bovenstaande code?
En dan als derde worden de website's ook nog eens lokaal bij de gebruiker gecashed.
Op welke manier wordt dit probleem door de tweakers omzeild?
Want een up-to-date site zou in principe toch de laatste gegevens moeten tonen aan alle gebruikers.
offtopic:
ok, misschien is dit wel een erg domme vraag, maar ik kwam er niet dadelijk aan uit...
ok, misschien is dit wel een erg domme vraag, maar ik kwam er niet dadelijk aan uit...