Toon posts:

Xenarc schermpje,meer licht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Xenarc schermpje in mijn auto gebouwd,het is een vga input schermpje,heel leuk dingetje maar in principe weing licht,ongeveer 200 nits.

Weet iemand hoe je dit zou kunnen verhogen?

want als er zonlicht opschijnt,zie je niet veel

groetjes

Verwijderd

Jeps, dit is makkelijk op te lossen door enorm felle witte LED's (net als gloeilampjes dus) te monteren in plexiglas, en dat stukje plexi te monteren <achter> je LCD/TFT. Eventueel an je ook nog zoeken naar die doorknipbare soort ccfl's met veel vermogen, die oude eruit jassen, en de nieuwe erin zetten. Witte glowpad moet ook werken, alleen heb ik mijn twijfels over de lichtopbrengst.

Zou dit ding al met LED's werken, kan je altijd even zoeken naar LED's met meer vermogen. Lijkt me de goedkoopste oplossing. Owjah en die LED's.. monteer je dus in een stuk wit (ondoorzichtig) stukje plexiglas. Soort van melkkleur. Geeft hier het beste resultaat.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2003 14:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet er niet veel van,dus als je meer info hebt,bv ledjes aansturen en welke plek,want als ik ze achter het schermpje zet,heb je dan meer licht?
Misschien zijn het domme vragen maar ik heb het nooit gedaan,
Ik heb wel het schermpje opengemaakt om er een zelfgemaakte VGA stekker op te solderen,dus wel een beetje verstand van maar dan houdt het ook op!