• PatMan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:49
Tot voor kort kon je bij Primafoon als je een nieuwe vaste aansluiting wilde, kiezen uit een aantal telefoonnummers. Nu is de Primafoon in mijn woonplaats tegenwoordig een Tell Me, en die bieden die mogelijkheid niet meer (ze faxen je aanvraag door naar KPN).

Hoe zit het als je naar een Primafoonwinkel gaat, kun je dan nog wel je eigen telefoonnummer kiezen? De dichtstbijzijnde Primafoon ligt een plaats verder, dus als ik daar heen ga wil ik wel zeker weten dat dit mogelijk is (uiteraard heb ik eerst even met Primafoon gebeld, maar als je voor 'Overige vragen' kiest, krijg je te horen dat je voor overige vragen maar bij je Primafoonwinkel moet zijn, waarna de verbinding wordt verbroken |:( ).

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-02 08:48
de winkels zijn uiteraard voor klanten niet telefonisch bereikbaar, kun je ze wel bellen dan kunnen ze beter de deuropslot doen en een callcenter worden. maar voorzover mij bekend is dit primafoon nog wel mogelijk. maar garantie hiervoor durf ik je niet te geven..

• PatMan
Nee ik snap dat de winkels zelf niet telefonisch bereikbaar zijn, maar ik belde het algemene nummer, van het callcenter dus. Als je dan kiest voor "overige vragen" is het een beetje vreemd dat je niet met een medewerker van het callcenter wordt doorverbonden, maar het advies krijgt om maar langs de Primafoon te gaan! Toch een beetje vreemde reactie voor een Telecomwinkel...

Bedankt voor je reactie, maar ik zou het toch graag zeker weten voordat ik 15 km voor niets ga rijden ;) Weet iemand zeker hoe het zit?

[ Voor 5% gewijzigd door PatMan op 04-08-2003 13:40 ]

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:55

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Jup, is mogelijk. Afgelopen mei had ik ook een nieuwe analoge lijn nodig, en ze bieden je de keuze uit 5 nummers. Kies de leukste uit, het is mogelijk! :)

... en oranje! :P

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-02 10:57
En wat als je er geen leuke tussen vind zitten ? Kan je dan zeggen dat je het niet wilt en later wel een keer terug belt ?

Verwijderd

kevertje1977 schreef op 04 August 2003 @ 14:39:
En wat als je er geen leuke tussen vind zitten ? Kan je dan zeggen dat je het niet wilt en later wel een keer terug belt ?
Tuurlijk kan dat, maar je wilt telefoon of je wilt geen telefoon lijkt me....

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Luppie

www.msxinfo.net

Je kan ook op een algemeen nummer een telefoonaansluiting aanvragen, ook dan kan je kiezen uit 5 nummers.

Ik dacht dat het nummer 0800-0402 was (Weet ik niet zeker meer)

[ Voor 25% gewijzigd door Luppie op 04-08-2003 15:04 ]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• PatMan
Inmiddels ben ik weer wat verder gekomen: inderdaad kun je via 0900-0244 een nieuwe aansluiting regelen (ook fijn, de eerste keer zat ik na eerst het keuzemenu doorgeworsteld te hebben in de wacht, hoor ik vervolgens helemaal niks meer op de lijn! Dus de verbinding maar weer verbroken, na 10 minuten a 10 eurocent per minuut :( ) . Via www.kpn.com kan dit dus niet.

De vriendelijke Brabantse dame die ik sprak wist niet of je bij Primafoon ook kon kiezen, maar ik kon inderdaad gewoon bij haar een nieuw nummer op een ander adres aanvragen, met de mogelijkheid uit 5 nummers te kiezen. Laat daar nou nog een mooie tussen zitten ook! :)

[ Voor 13% gewijzigd door PatMan op 04-08-2003 15:16 ]

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-02 10:57
Ok, maar stel dat je zover bent, dat je kan kiezen en je wilt geen van de 5. Kan je dan afhaken en de volgende dag nog eens proberen ? :-)

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:11
Ja je kunt opnieuw bellen en dan krijg je gewoon weer 5 nieuwe nummers waaruit je kunt kiezen (heb vorige week een tel. lijn aangevraagd). En het kan zeker WEL via internet en wel op:
Ga naar www.kpn.com
-> Druk op het groene (Privé)
-> links bovenste in het menu is "Telefoon Thuis"
-> Telefoonaansluitingen
-> Direct alles voor uw aansluiting regelen
-> En nu kun je kiezen uit Analoog, ISDN of ADSL aansluiting bestellen

Succes

(Weet niet of je hier ook keuze krijgt uit 5 nummers...)

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:55

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

jongentje schreef op 05 August 2003 @ 11:50:
(Weet niet of je hier ook keuze krijgt uit 5 nummers...)
Dat zegt PatMan net: je kan niet online kiezen uit 5 nummers, alleen als je belt/langs gaat.

... en oranje! :P

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:30

JvS

Ik heb hem zelf ook

kevertje1977 schreef op 05 August 2003 @ 11:04:
Ok, maar stel dat je zover bent, dat je kan kiezen en je wilt geen van de 5. Kan je dan afhaken en de volgende dag nog eens proberen ? :-)
ik zou niet weten waarom niet, alleen worden er wel gespreknotities bijgehouden, dus als je dat 10x doet, gaat het wel opvallen en zouden ze je calls weleens als "plaagcalls" kunnen klasseren.

[ Voor 9% gewijzigd door JvS op 05-08-2003 13:04 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Kippenijzer
  • Laatst online: 11-02 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

JvS schreef op 05 augustus 2003 @ 13:04:
[...]

ik zou niet weten waarom niet, alleen worden er wel gespreknotities bijgehouden, dus als je dat 10x doet, gaat het wel opvallen en zouden ze je calls weleens als "plaagcalls" kunnen klasseren.
Dat valt mee hoor, alleen als je elke week een nummerwijziging aanvraagd merken ze het, als je belt en toch geen nummer kiest valt het reuze mee, tenzij je iedere keer toevallig (heel toevallig dan) dezelfde medewerker aan de lijn krijgt...
En gewoon een uurtje ertussen is doorgaans al voldoende, in die tijd zullen er nl. wel alweer meer nummer uit de "pool" gehaald zijn, en zijn er dus al nieuwe nummers...

[ Voor 15% gewijzigd door Kippenijzer op 05-08-2003 13:12 ]

• FendtVario
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025

FendtVario

The leader drives Vario!

Ik heb pas ook een nieuwe telefoonaansluiting aangevraagd. Hierbij kon ik niet kiezen uit nummers omdat het om een hele nieuwe aansluiting ging (nieuwbouw). Ik begreep dat het alleen mogelijk was om een nummer te kiezen als er voor jouw op die lijn al een aansluiting geweest is. Waarom dat is weet ik ook niet, zal wel iets administratiefs zijn binnen de KPN.

www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Kippenijzer schreef op 05 August 2003 @ 13:11:
[...]

Dat valt mee hoor, alleen als je elke week een nummerwijziging aanvraagd merken ze het, als je belt en toch geen nummer kiest valt het reuze mee, tenzij je iedere keer toevallig (heel toevallig dan) dezelfde medewerker aan de lijn krijgt...
En gewoon een uurtje ertussen is doorgaans al voldoende, in die tijd zullen er nl. wel alweer meer nummer uit de "pool" gehaald zijn, en zijn er dus al nieuwe nummers...
medewerkers maken vaak een kleine aantekening van het gesprek hoor, alles wordt in elk geval gelogd en er is de mogelijkheid daar commentaar bij te zetten :). Als iemand ziet dat je al 3 keer gebeld hebt en er staat "aanvraag telefoonnummer" dan valt dat ongeacht de tussentijd misschien op en doet hij dat ook en zet-ie wat commentaar neer in de trand van "deze klant wil een nummer aanvragen en dan op het laatste moment toch niet, even opletten of hij dat niet blijft doen" :).

Maar dan moet je het idd wel heel bont maken. het is iig niet zo dat de tussentijd wat uitmaakt.

• Kippenijzer
  • Laatst online: 11-02 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

JvS schreef op 05 August 2003 @ 14:54:
[...]
medewerkers maken vaak een kleine aantekening van het gesprek hoor, alles wordt in elk geval gelogd en er is de mogelijkheid daar commentaar bij te zetten :). Als iemand ziet dat je al 3 keer gebeld hebt en er staat "aanvraag telefoonnummer" dan valt dat ongeacht de tussentijd misschien op en doet hij dat ook en zet-ie wat commentaar neer in de trand van "deze klant wil een nummer aanvragen en dan op het laatste moment toch niet, even opletten of hij dat niet blijft doen" :).

Maar dan moet je het idd wel heel bont maken. het is iig niet zo dat de tussentijd wat uitmaakt.
Ik werk zelf bij de mobiele variant van de KPN helpdesk, en alleen bij mensen die al in het systeem geregistreerd staan lukt dit, mensen die nog geen contract en dus registratie in het systeem hebben kunnen ze voor zover mij bekent geen aantekeningen bij maken... Maar owkee, bij mobiel kun je via ons ook geen nieuwe aansluiting aanvragen, dus wie weet bij vast dat het idd wel kan... Gewoon met een telefooncel (ow nee, 0900 is duur) ehm... Tja, owkee... Da's een punt...

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

nee je hebt gelijk, alleen mensen met een telefoonaansluiting kan je registreren (ik gebruik dat CMS ding ook namelijk ;)). Daar had ik even niet aan gedacht |:(

[ Voor 14% gewijzigd door JvS op 05-08-2003 14:59 ]

Pagina: 1