Toon posts:

[W2k Prof] NTUSER.DAT te groot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist lang op google zitten zoeken en alle tweakers topics over ntuser.dat afgezocht maar niet iets gevonden wat verhelderend is.

Manyways: ik maak een image voor collegezalen hier op een Universiteit; de NTUSER.dat van het DEFAULT PROFILE is inmiddels 1.388 KB groot.. Ik neem aan dat deze zo "groot" is doordat ik onder het default profiel alle programma's gestart hebt die getest moesten worden op juiste werking (onder andere vanwege rechten). Ik ben ervan overtuigd dat ik eigenlijk maar voor een aantal programma's zoals MediaPlayer en Realplayer een aantal default registry settings nodig heb.

Ik vraag het me af omdat het inloggen (op een NT4 domein) lang duurt.. zou dat door de grote van NTUSER.DAT kunnen komen? 1.4 Mb aan registry entries lijkt me ook best veel om te laden.

:? _/-\o_

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2003 12:58 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

1.4MB veel: mwoa, die van mij is 3.4MB op een machine met vrij weinig geheugen. Maar dat is wel lokaal :P

Als het voor het maken van een image is: kan je dan niet beter een nieuwe OS installatie doen en nu zonder die tests? Evt kan je dan image maken, tests opnieuw uitvoeren en image terugzetten, zodat je nog een keer de tests gedaan hebt en toch een schoon image hebt. Gaan "klooien" lijkt me namelijk niet handig :)

Lang inloggen: best kans dat dat een andere oorzaak heeft (afhankelijk van wat je lang noemt; 1.4 MB over een netwerk gooien is niet veel).

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 04-08-2003 12:56 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
ok duidelijk.. ik was even in de war hoe NTUSER.dat werkt.. het wordt natuurlijk gewoon bij het inloggen gekopieerd vanuit het default profiel en naderhand aangesproken/uitgelezen als het nodig is.

DANK! :)

[ Voor 176% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2003 13:06 ]