Kan mijn moederbord 120GB aan?

Pagina: 1
Acties:
  • 17 views sinds 30-01-2008

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-03 12:57
Ik wilde een 120 GB harde schijf aanschaffen, en mailde daarvoor met bedrijf X over welke ze mij aanraden als vervanging voor mijn 20GB Quantum.

Nu kreeg ik als antwoord:

"120 GB zal zeer waarschijnlijk niet in uw PC werken als de PC net zo oud is als de 20 GB Quantum harddisk, mijn advies is dan ook te kiezen voor een 80 GB harddisk, dit zal zeer waarschijnlijk geen probleem zijn. Mijn persoonlijke keuze zou dan uitgaan naar een 80 GB Western Digital met 8 MB cache geheugen."

Omdat ik toch eik wel 120 GB zou willen hebben om weer tijdje vooruit te kunnen, vroeg ik me af of iemand hier kan zeggen of die 120 GB inderdaad niet gaat werken..

pc config:

Pentium III 800 (eb)
768 MB SDRAM
Asus CUV4x Moederbord

(rest van de pc info lijkt met niet nodig?)

Verwijderd

Ze hadden zeker geen 120 gb meer liggen. Ik bedoel wanneer je 80 gb kan hebben, kun je volgens mij er ook wel 120 gb in doen.

Maar ik zou zeggen ga naar de site van je mobo en lees daar de documentatie... Misschien moet je in het ergste geval een bios update doen, al lijkt me dat zeer onwaarschijnlijk.

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:36

Wallie

Herr

(jarig!)
G-Spotter schreef op 04 August 2003 @ 12:47:
Ik wilde een 120 GB harde schijf aanschaffen, en mailde daarvoor met bedrijf X over welke ze mij aanraden als vervanging voor mijn 20GB Quantum.

Nu kreeg ik als antwoord:

"120 GB zal zeer waarschijnlijk niet in uw PC werken als de PC net zo oud is als de 20 GB Quantum harddisk, mijn advies is dan ook te kiezen voor een 80 GB harddisk, dit zal zeer waarschijnlijk geen probleem zijn. Mijn persoonlijke keuze zou dan uitgaan naar een 80 GB Western Digital met 8 MB cache geheugen."

Omdat ik toch eik wel 120 GB zou willen hebben om weer tijdje vooruit te kunnen, vroeg ik me af of iemand hier kan zeggen of die 120 GB inderdaad niet gaat werken..

pc config:

Pentium III 800 (eb)
768 MB SDRAM
Asus CUV4x Moederbord

(rest van de pc info lijkt met niet nodig?)
Je moet even bij Asus voor de laatste biosupdate kijken of hij dan boven de 65 gig ondersteund. Zal overigens wel, Asus gaat altijd vrij lang door met biosupdates :)

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-12-2025
Het kan niet eens een probleem zijn.. Met de laatste BIOS versie werkt het hier op mijn werk ook... :)

Humor moet je serieus nemen

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-03 23:17

job

inderdaad, als er 80 in kan, kan er ook 120 in.
de grens ligt op de 128gb. daarboven moet je een ata133 hebben.
of een biosupdate als die er is voor je bordje.

kijk ook even naar de 32gb grens, misschien dat je je bios nog moet updaten.
maar lees eens de de faq door: http://gathering.tweakers...sage/16985207#hddlimieten

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-03 12:57
damster schreef op 04 augustus 2003 @ 12:52:
inderdaad, als er 80 in kan, kan er ook 120 in.
de grens ligt op de 128gb. daarboven moet je een ata133 hebben.
of een biosupdate als die er is voor je bordje.

kijk ook even naar de 32gb grens, misschien dat je je bios nog moet updaten.
maar lees eens de de faq door: http://gathering.tweakers...sage/16985207#hddlimieten
32 GB grens zit ik al overheen, want m'n 2e harddisc is een 40GB (38,1) schijf ;)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Als je gewoon netjes éérst vooronderzoek had gepleegd (FAQ's enzo), dan was dit topic helemaal niet nodig geweest ;)

Zie ook Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.