[Probleem]
VNC is snel met verbindingen naar Windows NT 4.0-servers, maar erg traag naar Windows 2000-servers.
[Gezocht]
* Gezocht met Google, in de mailing lists van RealVNC en op GoT. Ook de Help van VNC doorgelezen.
[Geprobeerd]
* TightVNC geïnstalleerd op server en client, al dan niet gemixt met RealVNC
* Andere servers, andere clients
* Schone installatie Windows 2000
Allemaal zonder resultaat.
[Symptonen]
Treedt op bij vier verschillende Windows 2000-machines, ongeacht het type verbinding: LAN of internet-via-SSH. Machine + specs van de client maakt niet uit, en de Java-viewer geeft hetzelfde resultaat.
VNC neemt op de 2k-machines 99% system resources in, ook als ik TightVNC gebruik (op server, op client, of beide).
De Windows 2000-servers doen allemaal iets anders: mailserver, webserver, enz.. Als ik achter de machines zelf ga zitten, zijn ze gewoon snel.
Het gaat om Proliants, allemaal tussen de 700 en 1500 MHz met 512MB geheugen.
Waarom is de VNC-verbinding zo traag, en wat kan ik eraan doen?
VNC is snel met verbindingen naar Windows NT 4.0-servers, maar erg traag naar Windows 2000-servers.
[Gezocht]
* Gezocht met Google, in de mailing lists van RealVNC en op GoT. Ook de Help van VNC doorgelezen.
[Geprobeerd]
* TightVNC geïnstalleerd op server en client, al dan niet gemixt met RealVNC
* Andere servers, andere clients
* Schone installatie Windows 2000
Allemaal zonder resultaat.
[Symptonen]
Treedt op bij vier verschillende Windows 2000-machines, ongeacht het type verbinding: LAN of internet-via-SSH. Machine + specs van de client maakt niet uit, en de Java-viewer geeft hetzelfde resultaat.
VNC neemt op de 2k-machines 99% system resources in, ook als ik TightVNC gebruik (op server, op client, of beide).
De Windows 2000-servers doen allemaal iets anders: mailserver, webserver, enz.. Als ik achter de machines zelf ga zitten, zijn ze gewoon snel.
Het gaat om Proliants, allemaal tussen de 700 en 1500 MHz met 512MB geheugen.
Waarom is de VNC-verbinding zo traag, en wat kan ik eraan doen?
Bloed, zweet & koffie