[JAVASCRIPT] Alleen ingevulde velden versturen met een form

Pagina: 1
Acties:
  • 327 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Reintjuhh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-08 18:05
Ik heb in html een mail-formulier gemaakt, deze word gevalideerd met javascript.
Als ik het formulier submit worden alle velden verstuurd.
Ik ben al bezig geweest met disable enzo, maar ik krijg het niet voor elkaar om ervoor te zorgen dat alleen de ingevulde velden verstuurd worden.

Weet iemand misschien een manier zodat alleen de ingevulde velden gesubmit worden?

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Javascript doen we in W&G.
P&W FAQ - Het FAQ/Beleid topic

Who is John Galt?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Reintjuhh schreef op 04 augustus 2003 @ 12:30:

Weet iemand misschien een manier zodat alleen de ingevulde velden gesubmit worden?
Hoe wordt het formulier verstuurd. Doe je dat met een cgi / php / asp / etc script of met simpel mailto:mailme@nu.com?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Reintjuhh
Ik gebruik de Frontpage extensions voor het formulier.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<!--webbot bot="SaveResults" 
s-email-format="TEXT/PRE" s-email-address="adres" 
b-email-label-fields="FALSE" 
b-email-replyto-from-field="FALSE" 
b-email-subject-from-field="FALSE" 
s-email-subject="Mutatie personeelsvervoer" 
s-date-format="%A %d %B %Y" 
s-time-format="%H:%M:%S" 
s-builtin-fields="REMOTE_USER Date Time" 
s-form-fields="" u-confirmation-url="confirm.htm" startspan -->

[ Voor 19% gewijzigd door Reintjuhh op 04-08-2003 12:41 ]

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Waarom zou je dit willen? Je kunt toch gewoon serverside bekijken wat je wel en niet gebruikt.. lege velden nemen niet of nauwelijks bandbreedte in beslag (zit per slot van rekening geen data in).

Sterker nog.. dit gedrag is per browser verschillend. Sommige browsers sturen uit zichzelf lege velden al niet mee..

M.a.w. waarom? :P

• Reintjuhh
Het is een intranet en het is een mutatieformulier voor een taxicentrale. Als ze nu een mail krijgen staat er teveel ongewenste informatie in.
Het formulier heeft 10 invoervelden en het is de bedoeling dat er wel variabele namen mee worden gestuurd, maar dan wel alleen van de vakken waar iets in ingevuld is.
De browser is dus overal IE6.

Echt niemand die een idee heeft om dit voor elkaar te krijgen met HTML/Javascript ?

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 23:50
Voor zover ik weet post IE6 geen lege velden..

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:56

crisp

Devver

Pixelated

Dit zou toch prima moeten werken:
JavaScript:
1
2
var el = document.forms['formpje'].elements['veldje'];
if (el.value == '') el.disabled = true;

Intentionally left blank

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Volgens mij worden disabled velden nog steeds meegestuurd toch? Lijkt me iig wel de bedoeling...
Voor zover ik weet post IE6 geen lege velden..
IE is dus een van de browsers die lege velden WEL meestuurt.

Blijkbaar heb je geen mogelijkheden het serverside script aan te passen :? Want dan ben je zo klaar.

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 23:50
Bosmonster schreef op 04 August 2003 @ 15:30:
Volgens mij worden disabled velden nog steeds meegestuurd toch? Lijkt me iig wel de bedoeling...

[...]

IE is dus een van de browsers die lege velden WEL meestuurt.

Blijkbaar heb je geen mogelijkheden het serverside script aan te passen :? Want dan ben je zo klaar.
Toen ik laatst mijn $_POST print_r-de zag ik toch echt mn checkbox (die niet aangevinkt was) niet als 'false' erbij staan. Hij was gewoon weggelaten, en ik heb zeer zeker IE6.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:56

crisp

Devver

Pixelated

Grijze Vos schreef op 04 August 2003 @ 15:31:
[...]

Toen ik laatst mijn $_POST print_r-de zag ik toch echt mn checkbox (die niet aangevinkt was) niet als 'false' erbij staan. Hij was gewoon weggelaten, en ik heb zeer zeker IE6.
Niet gecheckte checkboxen worden nooit meegestuurd, een lege text-input echter wel...

Intentionally left blank

• WAcKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-08-2023
Disabled velden worden niet gepost, heb er net zelf mee te maken; ik dacht dat er een bug in de data validatie zat op de webserver, bleek dus dat hij gelijk had en dat er een veld niet gepost was omdat die disabled was :]

• Reintjuhh
In de mailtjes die ik van mijn form ontvang zie ik dus alleen maar variabele-namen als het veld niet ingevuld is. Het is dus juist de bedoeling dat ie die weglaat als een veld niet is ingevuld. Nu krijg ik dus een mail met alle velden en het niet versturen van de variabele-naam is geen optie, omdat de mail dan weer onoverzichtelijk word.

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Forms, usability, and the W3C DOM
Structure vs. presentation
• If you use the W3C DOM, some form fields are entirely removed from the form. They are not sent to the server because they’re not part of the form.
Dit script lijkt mij geschikt voor deze situatie. Meer, scriptspecifieke, informatie is op de site van de auteur (Peter-Paul Koch) te vinden: Usable forms

Verwijderd

dan doe je wat crisp zegt, alleen gooi je heel het element weg voordat je submit: removeElement

• Reintjuhh
Ik heb even gekeken en heb idd gekozen voor de optie van creative8500. Bedankt !!
Pagina: 1