van ISDN naar analoog en van KPN naar BBned

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05:40
Hoi,

Ik zit hier met een probleem. De losse problemen zijn al vaak zat aangekaart maar ik wil het volgende:

* KPN/XS4All opzeggen, dit kan per 6 december
* ISDN omzetten naar analoog
* BBned/Demon aanvragen.

Dit alles moet tussen 6 december en 30 december gebeuren want de aanbieding bij Demon loopt tot en met 31 december.

Wat kost het (dat remigreren) en is dit realiseerbaar ?

Hans

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:39

Crusader

Arc Nature

Opzeggen: Gratis
ISDN naar Analoog: check a.u.b. primafoon.nl ofzo (weet ik niet uit mijn hoofd)
Aanvragen BBned/Demon: Gratis.

Volgens mij hoef je je alleen maar druk te maken over de kosten van het omzetten van ISDN naar analoog. En da's niet erg veel lijkt me.

Of het realiseerbaar is, is even de vraag. Je zou misschien het beste even kunnen mailen naar overstappen@demon.nl en daar te kennen geven dat je wilt overstappen maar dat je aan 6 december vastzit.
Maar... als je pas 6 december mag opzeggen, dan heb je nog een opzegtermijn van een maand. En dan zit je in januari.
Ik ben er even vanuit gegaan dat je per 6 december "ontkoppeld" bent van KPN.

[ Voor 44% gewijzigd door Crusader op 04-08-2003 12:54 ]

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

remigreren staat bij de kpn gelijk als je telefoon afsluiten en een nieuwe analoge lijn aanvragen en kost 45 euro. Wat ik zou doen is je telefoonlijn vantevoren laten remigrere, je ADSL signaal is dan van de lijn af en je laat dit ook niet mee migreren en je vraagt eind november alvast Demon aan (op een analoge lijn waar geen adsl signaal op staat).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

en de tijd gaat niet lukken in 3 weken denk eerder 2 maanden

• Crusader

Crusader

Arc Nature

JvS schreef op 04 August 2003 @ 12:52:
remigreren staat bij de kpn gelijk als je telefoon afsluiten en een nieuwe analoge lijn aanvragen en kost 45 euro. Wat ik zou doen is je telefoonlijn vantevoren laten remigrere, je ADSL signaal is dan van de lijn af en je laat dit ook niet mee migreren en je vraagt eind november alvast Demon aan (op een analoge lijn waar geen adsl signaal op staat).
In dat geval ben je ook niet zeker of je je telefoonnummer kunt behouden.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

en in welk geval dan wel? remigreren is remigreren. Of je nou een adsl signaal hebt of niet.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Je moet eerst je ADSL opzeggen voor dat je ISDN lijn kan remigreren naar een analoge lijn. Dit omzetten kan met behoud van het hoofdnummer van je ISDN-lijn. De kosten voor her remigreren kosten inderdaad 45 euro.

Ik heb het zelfde moeten doen toen ik van kpn ben over gestapt op BBned, en mijn eigen analoge-lijn heb laten aanleggen, en de ISDN-lijn van mijn ouders heb laten remigreren

Verwijderd

en je moet natuurlijk een nieuw modem (of geef bbnet dat gratis?)

• kevertje1977
Demon geeft dat gratis als je voor 1 januari abbonee wordt. Maar ik wil een ander nummer dan het hoofdnummer migreren naar de analoge lijn. Ik heb ooit 2289 op het eind gekozen maar KPN koos doodleuk het laagste nummer uit de reeks, 1967 dus. Daar was ik niet blij maar het zou niets uitmaken volgens kpn.

Zucht.... Misschien toch maar een ander nummer nemen dus ?

• Crusader

Crusader

Arc Nature

JvS schreef op 04 augustus 2003 @ 13:00:
en in welk geval dan wel? remigreren is remigreren. Of je nou een adsl signaal hebt of niet.
Als ik (ADSL buiten beschouwing gelaten) morgen naar de primafoon ga, om mijn ISDN lijn om te laten zetten naar analoog, dan zal ik toch zeker wel mijn telefoonnummer behouden?
Zou het een beetje vreemd vinden als dat niet zo was. Andersom was het dacht ik wel zo, wat ik me nog kan herinneren uit de tijd dat ik overstapte naar ISDN...

Edit: ik zie net da Enygma mijn mening deelt.

[ Voor 5% gewijzigd door Crusader op 04-08-2003 22:19 ]

• kevertje1977
Ik ben gisteren naar de Primafoon geweest maar het is me daar te druk. De KPN kan je alleen bellen op een 0900 nummer en op internet staat niets over ISDN naar analoog. Per email reageren ze alleen dat je naar de Primafoon moet of 0900 moet bellen. Lekker klantvriendelijk dus.

Verwijderd

Ga er maar van uit dat het een hoop geld kost.
Je krijgt de keuze uit of ISDN naar analoog met behoud van het nummer en zonder behoud van het nummer. Uiteraard is met behoud veel duurder en kwam (volgens mij) op zo'n € 170,-

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:32

Spoooky

Core temp 37°C

heb ongeveer hetzelfde gedaan... Kosten vallen mee even uit me hoofd 45 euro's. Maar er kan een hele hoop fout gaan (en dat deed het ook), de KPN heeft een #$%^% registratie.

zo heb ik het gedaan:

*ISDN -> analoog
*wachten op oplevering Analoge lijn
*demon aangevraagd

Demon/BBned kan pas leveren als de analoge lijn geleverd is en dan duurt het no een aantal weken.

[ Voor 3% gewijzigd door Spoooky op 05-08-2003 11:15 ]

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

• kevertje1977
Ik moet dezelfde weg bewandelen als jij hebt gedaan maar dan met xs4all adsl erop. Zucht, kga wel even neuzen, anders toch maar een 2e lijn erbij.

Verwijderd

kijk eens op www.speedxs.nl zij hebben een migratie service. Als ik het goed begrijp vragen zij een 2de analogelijn aan welke zij betalen :) Onder support hebben ze ook een forum, meeste daar klinkt positief. Van KPN weet ik dat je alleen je hoofdnummer kan omzetten naar analoog en geen msn nummers.

• kevertje1977
Is dat zo ? Ik heb vanaf het begin een van de MSN nummers als "hoofd" gekozen maar KPN zet dat niet op de factuur. Was niet zo belangrijk voor ze maar nu blijkbaar wel ?

Overigens: BBned levert bijna overal vanaf augustus alleen veelal via KPN Bitstream en dat is duurder dus vermoedelijk niet voor consumenten :(
Pagina: 1