Toon posts:

[WLAN] 1 pc 1 laptop - wireless

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb al wat GOT doorzocht maar als netwerk noob vond ik geen gepaste oplossing.

mijn vraag is ik heb thuis een pc staan met internet en ook een laptop met ingebouwde wireless kaart van 11Mbs.

Hoe kan ik nu surfen op mijn laptop, moet ik op die pc een acces point aansluiten op de lan kaart of wat?

Alle info welkom of verwijzingen naar andere treats

alvast bedankt

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 augustus 2003 @ 11:59:
Alle info welkom of verwijzingen naar andere treats
Ik zou zeggen: "Gebruik de search eens!!"

Daar kan je genoeg vinden over dit onderwerp ;)

• grolle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 18:53
Misschien makkelijk om naar de winkel te gaan. Een accespoint of een wlan kaart geschikt voor de adhock methode te kopen en dan de gebruiks aanweizig te lezen.

ff wat vragen voor je zelf:
[list]
• Wil je later uitbreiden?
• Wat voor afstand moet je overbruggen?
• Wat is je buget

• ruudbeest
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-08 23:17
je kan natuurlijk ook een wifi kaartje in je pc stoppen als het internet in je pc komt

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
je kunt het best een usb wireless adapter halen (kost zo'n 40/50 euro), das veel geodkoper dan een accesspoint. Enige nadeel is dat je ind e toekomst dan niet meer draadloze pc's aan kunt sluiten.
De wlan in je laptop en pc stel je in als ad-hoc verbinding, en klaar :) Voor meer info moet je maar ff de search gebruiken, bijv. met termen als 'ad-hoc'

• Beaves
  • Laatst online: 16:26

Beaves

Usque ad Finem

Palomar schreef op 04 augustus 2003 @ 12:04:
Enige nadeel is dat je ind e toekomst dan niet meer draadloze pc's aan kunt sluiten.
Dat kan wel, ad-hoc is ook voor meerdere pc's geschikt alleen heb je het nadeel dat er altijd een pc aan moet staan.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
grolle schreef op 04 August 2003 @ 12:03:
Misschien makkelijk om naar de winkel te gaan. Een accespoint of een wlan kaart geschikt voor de adhock methode te kopen en dan de gebruiks aanweizig te lezen.

ff wat vragen voor je zelf:
[list]
• Wil je later uitbreiden?
• Wat voor afstand moet je overbruggen?
• Wat is je buget
Wel uitbreiding niet noodzakelijk

De afstand is een 30 m wel door muur dus dat zie ik ook te doen
en buget is jah een 125 eur max

Ik denk dat ik zo een USB app ga kopen maar eerst nog eens verder door de ander treats zoeken mss vind ik wel nog iets

alvast hartelijk dank GOT'ers _/-\o_

• Palomar
  • Niet online
Beaves schreef op 04 augustus 2003 @ 12:06:
[...]

Dat kan wel, ad-hoc is ook voor meerdere pc's geschikt alleen heb je het nadeel dat er altijd een pc aan moet staan.
weet je dat heel erg zeker? Zou mij nl. erg goed uitkomen, al kan ik er nergens bevestiging van vinden.
Pagina: 1