Weet iemand of het mogelijk is om een PC die nu via zijn RS232 poort een printopdracht stuurt naar een printer deze opdracht door te laten sturen naar een PC die er een bestand van maakt ??? Als het maar geen Windows is iig
Yeps met eens of ander device er tussen die het omcodeerd zodat de printer er iets mee kanVerwijderd schreef op 04 August 2003 @ 11:44:
hangt die printer op een RS232 poort ?!?
Wat bedoel je daar mee? Je wilt geen oplossing waar je een Windows PC voor nodig hebt - wat draai je dan nu?Als het maar geen Windows is iig
Maar print to file is vrij standaard (al moet je normaliter dan wel zelf een bestandsnaam opgeven) en dit dan naar een bestand op een netwerkshare te doen, lijkt me ook geen probleem. Kortom: ik snap je vraag niet helemaal
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Ok komt het nogmaals 
Het is een productie-apparaat dat een output geeft naar een printer via een RS323 poort. Aan de RS232 poort hang nu een device dat de printopdracht decodeerd zodat de printer er iets mee kan.
Wat ik wil doen is de printer vervangen en er een PC voor in de plaats zetten die de printopdracht afvangt op de RS232 poort met een crosscable en dan zodra hij iets opvangt een bestand aanmaakt.
En geen windows omdat het niet stabiel genoeg is..... Dus iets van Dos of Linux
Het is een productie-apparaat dat een output geeft naar een printer via een RS323 poort. Aan de RS232 poort hang nu een device dat de printopdracht decodeerd zodat de printer er iets mee kan.
Wat ik wil doen is de printer vervangen en er een PC voor in de plaats zetten die de printopdracht afvangt op de RS232 poort met een crosscable en dan zodra hij iets opvangt een bestand aanmaakt.
En geen windows omdat het niet stabiel genoeg is..... Dus iets van Dos of Linux
terminal emulator met capture mogelijkheid?
En dan de capture file van tijd tot tijd kopieren en flushen.
gekopieerde file bewrken en via andere poort weer naar buiten?
En dan de capture file van tijd tot tijd kopieren en flushen.
gekopieerde file bewrken en via andere poort weer naar buiten?
klinkt als goede optie, maar hoe ga ik dat doen. En wat raad je zelf aan, LINUX ?
Ik kan niet ect iets van een tut vinden op i-net, ik denk omdat ik op de verkeerde manier zoek.........
Ik kan niet ect iets van een tut vinden op i-net, ik denk omdat ik op de verkeerde manier zoek.........
Ahzo, nu snap ik het 
Wat voor printer (oftewel: welke printertaal wordt er gebruikt)? Als het bijv. Postscript is, kan je inderdaad de tip van boner misschien gebruiken (maar in jouw geval wil je dus een *nix variant). Je zou dan eventueel zelfs redelijk makkelijk zelf een programmaatje maken die alle output naar een bestand doorsluist: afhankelijk van het bestandsformaat / de printertaal kan je dan zelf de sluittags herkennen om een nieuw bestand te beginnen.
Edit:
Wat voor printer (oftewel: welke printertaal wordt er gebruikt)? Als het bijv. Postscript is, kan je inderdaad de tip van boner misschien gebruiken (maar in jouw geval wil je dus een *nix variant). Je zou dan eventueel zelfs redelijk makkelijk zelf een programmaatje maken die alle output naar een bestand doorsluist: afhankelijk van het bestandsformaat / de printertaal kan je dan zelf de sluittags herkennen om een nieuw bestand te beginnen.
offtopic:
Trouwens is IMHO Windows (2000) wat dat betreft stabiel genoeg als de hardware & software op orde zijn, maar dat is natuurlijk helemaal aan jou en rond een productieapparaat kan natuurlijk erg veel troep zweven die de hardware geen goed doen (ik heb nogal veel last gehad van ijzerdeeltjes in een cooler: GEEN goed iets maar Windows bleef wel netjes draaien tot ik en nadat er achter kwam + ) maar wat dat betreft wil je idd lekker stabiel draaien
Trouwens is IMHO Windows (2000) wat dat betreft stabiel genoeg als de hardware & software op orde zijn, maar dat is natuurlijk helemaal aan jou en rond een productieapparaat kan natuurlijk erg veel troep zweven die de hardware geen goed doen (ik heb nogal veel last gehad van ijzerdeeltjes in een cooler: GEEN goed iets maar Windows bleef wel netjes draaien tot ik en nadat er achter kwam + ) maar wat dat betreft wil je idd lekker stabiel draaien
Edit:
[google=linux capture RS232 data] ==> Scope, al klinkt dat special cable niet zo goed, maar in ieder geval weet je nu wat meer termenVerwijderd schreef op 04 August 2003 @ 13:35:
klinkt als goede optie, maar hoe ga ik dat doen. En wat raad je zelf aan, LINUX ?
[ Voor 21% gewijzigd door F_J_K op 04-08-2003 13:41 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Idd zoals je het zelf beschrijft wil ik het ongeveer gaan doen. Nu vraag ik me alleen af of er een soortement van tut's voor zijn want ik vind niet zoveel erover. Ik neem aan dat er meerdere mensen zijn die dit wel eens gedaan hebben ?? Vandaar de vraag ook.
Of waar zal ik anders op gaan zoeken in google ?
Of waar zal ik anders op gaan zoeken in google ?
C:\>copy com1: filename.bin /b
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Hij leest dan de hele tijd af of hij wat krijg en zodra hij een opdracht krijgt zal hij er dus een file van moeten maken ?EXX schreef op 04 August 2003 @ 13:44:
C:\>copy com1: filename.bin /b
Ik ga het proberen
ik heb wat info gelezen op het i-net maar heb wel een idee maar weet ff niet hoe verder...... kan iemand een hint geven hoe te beginnen ??
Zover ik me kan herinneren (heb dit is een grijs verleden eens gebruikt om binaire data van een EPROM programmer op de PC te zetten onder DOS 3.2) leest ie gewoon alles in wat via de RS232 binnenkomt en schrijft dat in een file. De /B zorgt ervoor dat copy weet dat het binaire data zijn. Geef je die switch niet, dan ziet copy een ^Z (ctrl-Z) als end-of-file en stopt.Verwijderd schreef op 04 augustus 2003 @ 16:25:
[...]
Hij leest dan de hele tijd af of hij wat krijg en zodra hij een opdracht krijgt zal hij er dus een file van moeten maken ?
Ik ga het proberen
Voordat je copy gebruikt moet je de COM poort natuurlijk wel goed instellen (baudrate, start en stopbits) mbv het mode commando.
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Pagina: 1