abit nf7-s probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• cgok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-07 19:52
Ik heb een nieuw moederbord gekocht met amd xp 2500. alles goed geinstalleerd. ik heb de harde schijf( maxtor 120 gb ata-133) via de serieele ingang aangesloten. Windows starte eerst goed op,maar hij kon later de harde schijf niet meer vinden.
later de harde schijf geinstalleerd op de edi ingang. De computer start op, hij vind de harde schijf en de cdrom, maar blijft hangen bij `verifying dmi pool data´
hopelijk kunnen jullie mij helpen.
ps hij gaf daarvoor dat de cpu onworkable was.ik moest het veranderen.de bios opnieuw ingeladen en daarna gaf hij deze foutmelding

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

reset eerst je bios eens, gooi eventueel je event log leeg.
En stel je proc even in met de juiste MP en FSB.

dan zou het geheel wel moeten werken.

• cgok
Terw_Dan schreef op 04 August 2003 @ 11:42:
reset eerst je bios eens, gooi eventueel je event log leeg.
En stel je proc even in met de juiste MP en FSB.

dan zou het geheel wel moeten werken.
weet jij toevallig ook wat de mp en fsb moet zijn

• cgok
[quote]cgok schreef op 04 augustus 2003 @ 11:44:
[...]
hij doet het weer. ik had nadat de bios instellingen de boot niet veranderd naar cdrom.

[ Voor 32% gewijzigd door cgok op 04-08-2003 11:53 ]

• dynax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-08 20:41
Ik geloof dat je maar beter de hd op je ide kan zetten, want de s-ata is voor raid.
Als je opstart en je gaat de bios in dan zou de bios alles goed moeten herkennen...
En dan moet je ook instellen dat je de s-ata controller uitzet, en dat ie niet opstart van s-ata.
Kijk dat maar eens naar...
Als je nog vragen hebt dan stel ze maar, ik heb het zelfde bord...niks mis mee...

mijn systeem.

• cgok
dynax schreef op 04 August 2003 @ 11:52:
Ik geloof dat je maar beter de hd op je ide kan zetten, want de s-ata is voor raid.
Als je opstart en je gaat de bios in dan zou de bios alles goed moeten herkennen...
En dan moet je ook instellen dat je de s-ata controller uitzet, en dat ie niet opstart van s-ata.
Kijk dat maar eens naar...
Als je nog vragen hebt dan stel ze maar, ik heb het zelfde bord...niks mis mee...
hoe hoogheb jij de temperatur staan in je bios. bij mij staat hij op 110 graden. is dat niet een beetje veel

• dynax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-08 20:41
Ik heb een 2600, ik heb em op 80 graden gezet...

mijn systeem.

• cgok
nog een vraagje ik heb mijn harde schijf in kuala lumpur gekocht. het zou een 8 mb buffer moeten hebben. hoe weet ik dat of ik dat ook heb

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Check de model/type/serienummer van de harddisk en vergelijk het met de nummers die je op de site van de fabrikant kunt vinden B)

Voor de rest zijn de vragen die je stelt wel heel erg basic en voldoet de startpost ook nog niet aan de regelement. Dit toont aan dat je de sticky van dit subforum niet hebt doorgenomen eer je dit topic opende ..
Dit graag lezen eer je post :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.