Ik probeer het volgende:
Een windows 2000 webserver(server1) moet een verbinding maken met een andere windows 2000 server(server 2) op poort 2002(bijv).
Tussen deze 2 servers staat een unix firewall(server 3) die alleen maar verkeer doorlaat over poort 80 (heen en weer).
In mijn ogen gaat dit dus niet werken, maar misschien zijn er wel slimmere mensen dan mij die hier wel een oplossing voor hebben
. Normaliter kun je de pagina op server 2 oproepen met http://xxx.xxx.xxx.xxx:2002/get variables via internet explorer wat dan dus ook (volgens mij) via port 80 verloopt. Ik heb het wel al geprobeerd met de fopen() functie, maar deze blijkt onbetrouwbaar (doet het van de 10 keer 2 keer niet goed). iemand enig idee hoe ik een verbinding zou kunnen leggen, het liefst via de fsockopen functie?
Een windows 2000 webserver(server1) moet een verbinding maken met een andere windows 2000 server(server 2) op poort 2002(bijv).
Tussen deze 2 servers staat een unix firewall(server 3) die alleen maar verkeer doorlaat over poort 80 (heen en weer).
In mijn ogen gaat dit dus niet werken, maar misschien zijn er wel slimmere mensen dan mij die hier wel een oplossing voor hebben