[excel] scheidingsteken veranderen van ; in ,

Pagina: 1
Acties:
  • 978 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-12 17:13

Pelle

πŸš΄β€β™‚οΈ

Topicstarter
Ik moet een csv-file uploaden naar een of andere webserver die de gegevens eruit moet importeren, maar die server snapt alleen maar comma delimited csv files.
Goed, geen probleem, ik doe in Excel save as Comma-delimited CSV file, maar bij het bekijken ervan in notepad zie ik dat het allemaal puntkomma's zijn geworden.

Ik heb vervolgens alle verschillende CSV-fileformaten geprobeerd die Excel aangeeft in de Save As dialog, maar steeds met een ; als resultaat. De helpfile biedt ook geen uitkomst. Toch lijkt het me sterk dat daar geen optie voor is, ik kan 'm echter helemaal niet vinden.

Een find-replace actie in Homesite ofzo is geen optie, het betreft meer dan 18.000 regels en mijn ervaring is dat Homesite daar niet blij van wordt. Ik kan natuurlijk ook nog een perl of php scriptje schrijven die dat voor z'n rekening neemt, maar ik vind het een beetje onzin om daar tijd aan te gaan spenderen als ik het idee heb dat het veel makkelijker kan :)

Wie helpt me uit de brand?

/edit
Oh ja, het gaat hier om Excel 2003 Bèta

[ Voor 3% gewijzigd door Pelle op 04-08-2003 11:15 ]

• D2k
  • Laatst online: 18-11 16:53

D2k

control panel -> regional settings ;)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• Pelle

Pelle

πŸš΄β€β™‚οΈ

Topicstarter
Heb zowel de decimal seperator als de list seperator aangepast, maar dat haalt dus niks uit :)

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

Hey Pelle, dan moet je wel eerst een keer herstarten voordat dat actief wordt! Zet je list separator maar op een komma, hersart, en probeer het dan nog maar eens ;)

My personal website

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

OZ-Gump schreef op 04 August 2003 @ 11:44:
Hey Pelle, dan moet je wel eerst een keer herstarten voordat dat actief wordt! Zet je list separator maar op een komma, hersart, en probeer het dan nog maar eens ;)
I've tried it. :(

Of heb je het over een systeem-herstart?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• OZ-Gump

OZ-Gump

terug van weggeweest

Heb het inderdaad over een systeem hersart. Je kunt ook de explorer.exe in je process-tab van de TaskManager stoppen en een nieuwe starten, maar dan is het eigenlijk netter om een system reboot te doen, toch? Heb dit al meerdere malen gedaan/moeten doen en het doet echt wat het moet doen. Bij mij dan ;)

My personal website

• Pelle

Pelle

πŸš΄β€β™‚οΈ

Topicstarter
Nou, ik weet niet wat ik verkeerd doe maar ook een restart helpt niet.

Hier een screendump van m'n regional settings:

Afbeeldingslocatie: http://pics.hard-ware.nl/images/558c0e05d172cab819d33440f58aea15

• OZ-Gump

OZ-Gump

terug van weggeweest

Volgens mij heeft het er nu mee te maken dat je de komma ook als digit grouping symbol gebruikt. En anders snap ik er geen reet van en ga ik het hier opnieuw proberen.

My personal website

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

OZ-Gump schreef op 04 augustus 2003 @ 12:05:
Volgens mij heeft het er nu mee te maken dat je de komma ook als digit grouping symbol gebruikt. En anders snap ik er geen reet van en ga ik het hier opnieuw proberen.
Heeft hier inderdaad mee te maken. Ik heb er net een pipe-teken van gemaakt en dat werkt wel. Je hoeft je hele systeem niet te herstarten; excel is voldoende ;)

edit:

Je hoeft trouwens niet je systeem-instellingen aan te passen voor digit grouping. Dit kan je apart uitzetten / aanpassen binnen Excel.

[ Voor 15% gewijzigd door BtM909 op 04-08-2003 12:15 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• Pelle

Pelle

πŸš΄β€β™‚οΈ

Topicstarter
Ik heb die digit / decimal groupings omgezet, gereboot, maar nog steeds geen effect.

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-11 16:52
Pelle, open dat CSV bestand in Wordpad en geef een Zoek & Vervang opdracht. Easy-does-it

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

• Mikkie001
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-12 22:18

Mikkie001

Wat is werk zonder koffie?

regional settings

Er is altijd een groepje mensen dat in geen enkel groepje past

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Pelle schreef op 04 August 2003 @ 11:14:
...
Een find-replace actie in Homesite ofzo is geen optie, het betreft meer dan 18.000 regels en mijn ervaring is dat Homesite daar niet blij van wordt. Ik kan natuurlijk ook nog een perl of php scriptje schrijven die dat voor z'n rekening neemt, maar ik vind het een beetje onzin om daar tijd aan te gaan spenderen als ik het idee heb dat het veel makkelijker kan :)
its_Muppet schreef op 04 August 2003 @ 12:23:
Pelle, open dat CSV bestand in Wordpad en geef een Zoek & Vervang opdracht. Easy-does-it
Lees jij weleens een topic voordat je reageert :/
Pelle schreef op 04 August 2003 @ 12:17:
Ik heb die digit / decimal groupings omgezet, gereboot, maar nog steeds geen effect.
Probeer eens ipv ; het pipe-teken toe te voegen. Werkt dat bij jou wel?

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-11 16:52
Lees jij weleens een topic voordat je reageert
Ik d8 ut wel. Ik werk dagelijk met databases en met name importeren exporteren van gegevens daavan. Werk dus ook veel met Exel en CSV bestanden en als je een beetje PC heb ( en dan met name het geheugen) is 18.000 regels niet echt denderend hoor.

Ik weet niet of het kan, maar zet dat CSV bestand ff ergens neer, zodat ik um kan downen en dan doe ik het voor je.

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

• Pelle

Pelle

πŸš΄β€β™‚οΈ

Topicstarter
Pfff, finally werkt het...

OZ-Gump wees me op dit linkje: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;266200

Je list-seperator mag dus niet hetzelfde zijn als je decimal seperator noch als je digit group seperator. Afijn, het is gelukt dus :)

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

its_Muppet schreef op 04 August 2003 @ 12:34:
[...]

Ik d8 ut wel. Ik werk dagelijk met databases en met name importeren exporteren van gegevens daavan. Werk dus ook veel met Exel en CSV bestanden en als je een beetje PC heb ( en dan met name het geheugen) is 18.000 regels niet echt denderend hoor.

Ik weet niet of het kan, maar zet dat CSV bestand ff ergens neer, zodat ik um kan downen en dan doe ik het voor je.
Het gaat niet om het feit dat je 18.000 regels wilt aanpassen met zoek & vervang, maar meer over het feit dat zo'n lijst waarschijnlijk steeds wordt aangeleverd. Het moet natuurlijk geen wekelijkse taak zijn om dit handmatig (of semi-geautomatiseerd) aan te passen, als dit ook direct vanuit Excel kan. :)

NOFI verder..

• Pelle

Pelle

πŸš΄β€β™‚οΈ

Topicstarter
BtM909 snapt het :)
Pagina: 1