[Maxtor] Altijd problemen met PowerMax

Pagina: 1
Acties:

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Al mijn Harde schijven zijn van Maxtor.
Maar ik heb toch altijd problemen met het Programma PowerMax.
Hij vind nooit de harde schijven.

Nu heb ik er weer eentje die stuk is. Maar dat sluit ik hem als enige aan in de PC. en dan vind hij hem nog niet.

Ik heb versie 3.04 en 4.06 getest en beide proggies vinden hem gewoon niet.
Netzoals mijn andere HDD.

Waar kan dit aan liggen?

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Heb je dit al bekeken?

Wat is verder de opstelling van je systeem? Heb je de schijven al eens in een ander systeem geprobeerd te testen? :)

• Xavier
  • Niet online
Ja tuurlijk.
SmartDoDo schreef op 04 augustus 2003 @ 10:53:
Wat is verder de opstelling van je systeem? Heb je de schijven al eens in een ander systeem geprobeerd te testen? :)
Gewoon schijfaansluiting. Geen Raid of SATA.
Schijven zijn niet getest in een ander systeem. Simpel omdat dat niet mogelijk is.

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Xavier schreef op 04 augustus 2003 @ 11:17:
[...]
Schijven zijn niet getest in een ander systeem. Simpel omdat dat niet mogelijk is.
Waarom dan niet? :)
Ik zou toch proberen ze in een ander systeem te testen, om er zeker van te zijn dat het niet aan de schijven ligt.

Maar practisch gezien, de 1e schijf stuur je op ivm defect. Tenminste, dat neem ik aan. Die 2e werkt wel begrijp ik alleen kun je hem niet zien mbv Powermax. Dan is de schijf volgens Maxtor maatstaven toch ook defect?

• Xavier
  • Niet online
1 Schijf is stuk ja.
Bad sectors en maakt een hoop herrie.

Maar om een RMA aan te maken MOET je een Powermax code hebben. En tja als je die niet hebt. Omdat hij ze niet herkend.

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Xavier schreef op 04 August 2003 @ 11:29:
Maar om een RMA aan te maken MOET je een Powermax code hebben. En tja als je die niet hebt. Omdat hij ze niet herkend.
Mijn Maxtor heb ik ook zonder code op kunnen sturen(+/- 2 maanden geleden). Heb hem nergens in hoeven vullen dus...... :?

Maar behalve eens in een ander systeem proberen, weet ik geen andere oplossing. Powermax zou het gewoon moeten doen. Er staan geen zaken verkeerd in je BIOS waardoor de software de schijven niet ziet?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Probeer een nóg oudere versie ;) Zie ook de FAQ van dit subforum onder "korte doch belangrijke mededelingen" B)

• Xavier
  • Niet online
RMA aanmaken is gelukt nu.
het is een combinatie van dingen die je kan kiezen zodat er wel of geen PowerMax code hoeft in te vullen.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Xavier schreef op 04 August 2003 @ 11:51:
RMA aanmaken is gelukt nu.
het is een combinatie van dingen die je kan kiezen zodat er wel of geen PowerMax code hoeft in te vullen.
als je doet 'drive is not recognized by the system' hoeft het zowieso niet en hier doen ze niet moeilijk over is mijn ervaring.

mijn ervaring is ook dat powermax het op sommige bordjes gewoon niet goed doet. bijvoorbeeld op de asrock k7vt2.

[ Voor 16% gewijzigd door smvs op 04-08-2003 14:14 ]

• Xavier
  • Niet online
Hmm erg strange. Ging net naar het postkantoor en hoefde maar 5,75 te betalen.
Terwijl pakketdienst binnen NL 5,50 kost.
Die gozer zal het wel verkeerd hebben gedaan, want vorige keer betaalde ik 17,- voor priority mail.

• Xavier
  • Niet online
smvs schreef op 04 August 2003 @ 14:14:
[...]

als je doet 'drive is not recognized by the system' hoeft het zowieso niet en hier doen ze niet moeilijk over is mijn ervaring.

mijn ervaring is ook dat powermax het op sommige bordjes gewoon niet goed doet. bijvoorbeeld op de asrock k7vt2.
Klopt. maar als je dan drivehas been less then 30 days in system of zoiets dan moet je weer wel die code in tikken.
Pagina: 1