linux zip bestand editten onder windows

Pagina: 1
Acties:

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:34

TF

bla bla

Topicstarter
Ik weet niet of hij hier goed staat.

Ik heb een bestand linux.gz. Die kan ik dus onder windows niet uitpakken met winzip. Hij herkent hem wel. Maar dan staat er maar 1 bestand in.

zijn er nog andere programma;s om onder windows een GZ bestand te openen en vervolgens te wijzigen en weer op te slaan.?

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
To extract .tar and .tar.gz files on Windows 9x/NT/2000/ME/XP use PowerArchiver 6.1 (freeware) or 7-zip (freeware) or Winzip (commercial). For tar on MSDOS or other systems, see the FAQ of the comp.compression newsgroup.
http://www.gzip.org/

[ Voor 4% gewijzigd door AlterEgo op 04-08-2003 10:49 ]

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 10:55
Winrar kan dat, denk ik.

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:27

JaQ

winrar kan zeker weten extracten. Toevoegen volgens mij niet (althans, niet zonder dat je dat bestand niet meer kan gebruiken onder linux)

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Ik vind het opzich wel vreemd, ik heb wel eens .gz bestanden geopend met winzip, en met succes.. dus hopelijk werken die andere proggiez wel voor je, anders is het bestand misschien wel niet helemaal ok :/ ;)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:08

Beaves

Usque ad Finem

Total Commander kan dat ook, die gebruikt Pkzip, dus Winzip zal het ook moeten kunnen als het goed is.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

Dat er in een .gz bestand maar één file zit, dat klopt. gzip kan namelijk maar één file comprimeren. Dat is de reden dat men veel gebruik maakt van .tar.gz. Daarin dient .tar om een tarball, een ongecomprimeerd samenraapsel van bestanden (tar staat voor tape-archive) te maken van een zooitje files en gzip maakt dáár dan een gecomprimeerd archief van. Zodoende: bestand.tar.gz. Je file is niet kapot en Winzip leest uitstekend .gz bestanden. Je hebt gewoon iets fout gedaan onder linux.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Voor windowsvragen moet je in Software Algemeen zijn.. Klein schopje die kan dus op :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1