Toon posts:

Systeem slaat regelmatig vast na vervanging kast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ik mijn configuratie heb overgebouwd in een AOPEN H600B Case heb ik regelmatig last van een systeem dat geheel vastslaat, windows hangt niet ofzo gewoon helemaal geen reactie meer van keyboard/mouse e.d.

Systeemspecificaties:
AOpen H600B case met CCF Lamp /Seetrough pannel
Chaintech Moederbord (7AJA2E)
AMD Athlon 1,33Mhz
256SDRam (Ook met 1024 had ik er last van, inmiddels wat geheugen verkocht)
Maxtor 15GB HDD
Sony DVD player
NVidia Riva TNT2 AGP
Soundblaster Live5.1
Realtek 10/100MB nic

Met mijn oude kast had ik hier dus totaal geen last van, iemand een idee wat het kan zijn?????

PC health waarden:
CPU: 45C/113F
SYSTEM: 35C/95F
CPU FAN: 4900-5000rpm
VCOM: 1.84
CDD: 3.36
3.3: 3.38
5: 5.05
12: 12.24

Kan het een probleem zijn met de warmte afvoer??? De waarden zien er normaal uit maar ik hoor van een collega dat deze kast slecht zijn warmte kwijt kan, maar zelf valt het volgens mij wel mee. Ook gezien de waarden en het feit dat ik via google nergens niets kan vinden over slechte warmte afvoer met deze case.

Verwijderd

misschien ff opnieuw inbouwen.. hoop werk maar misschien zit iets niet helemaal goed waardoor 'ie af en toe vast slaat.. ik heb dezelfde kast en heb nooit problemen gehad..
je temps lijken in orde al weet ik niet of dat stressed temps zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Na inbouw heb ik trouwens ook de bios geflashed wellicht is dat het probleem??? Wel goede versie en van chaintech zelf natuurlijk, maar het lijkt me niet logisch dat dit een probleem zou kunnen vormen, of vergis ik me nu?

Verwijderd

lijkt me niet, maar niemand heeft ooit gezegt dat computers logisch werken :)
probeer het met de vorige versie van de bios.. als het werkt scheelt 't een hoop werk en als het niet werkt weet je dat ook weer.

Verwijderd

Wat je ook zou kunnen proberen is de voeding van je oude kast te proberen in de nieuwe kast. Misschien is die voeding niet goed. Kwa stabiliteit door een klein defect misschien. En in der daad zou je ook je oude bios terug kunnen flashen. Good luck

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel verduidelijkt :)

De oude titel "AOpen h600B probs" geeft totaal andere ideen mbt het probleem dan je nu in je startpost hebt beschreven ;)

Verwijderd

Ik sluit mij volledig aan bij Thelke.

Verder,
wat heb je gedaan mnet de BIOS settings van het nieuwe bord? Start eens op met de 'Safe Defaults'.

Heb je een nieuwe Windows geinstalleerd, of gebruik je de oude die er al op stond ?
(Of Linux hehe ;) )

Staan er bij apparaatbeheer soms gele vraagtekens of rode waarschuwingen ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal idd eens de oude bios terugzetten. En anders maar eens met de oude kast kijken of het wel werkt. Maar ik heb geen problemen in apparaatbeheer ofzo en heb al een nieuwe xp pro installatie gedraaid. Effe kijken of het vandaag nog lukt en anders na de vakantie... :o
Pagina: 1