Foto's in premiere?

Pagina: 1
Acties:

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Heb wat foto's van m'n videocamera (jpg, dus moet ik omzetten naar bv. bmp) en die wil ik in premiere gebruiken. Dat is in principe niet zo'n probleem alleen wanneer ik het afspeel trillen die foto's nog al. Ik vroeg me af hoe ik dit met Premiere op kan lossen?

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:23
Trillen ze op de pc of als je ze op tv bekijkt?

Waarom zet je die jpg's trouwens om naar bmp? :?

• Walkman
  • Niet online
Ze trillen niet op de PC, maar wel op TV. Ik zet ze om omdat Premiere geen jpg's pakt....

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb net hetzelfde probleem wanneer ik jpg fototjes invoeg in Sonic Foundry vegas als ik ze op de tv bekijk. Niet de gehele foto lijkt te bewegen maar enkel een paar "drukke" patronen van de foto, bv als je gras wil laten zien op de film. Had het ook nog nooit gezien, maar blijkbaar ben ik niet de enige met het probleem ?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Probeer eens een PSD file die je op PAL resolutie invoegt. Ik heb voor een projectje op school ook wat fotootjes toe moeten voegen en dat ging met photoshop bestanden gewoon goed

• Walkman
  • Niet online
Ik heb het ook niet met alle foto's, alleen bepaalde stukken zoals blizard ook zegt (bv. water)

• Chickendorp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Openen met Photoshop, crop-tool selecteren.
720*576 bij 150 DPI selecteren.
De goede uitsnede selecteren met de tool en enteren als hij goed is.
Dan opslaan als PSD.
Evt kan je ook de optie, optimize stills in de instellingen aanzetten. (het beeld wordt dan wel iets wazig)

Verwijderd

Heb ik ook gehad. Dé oplossing: De-interlace de foto (doe ik met paint shop pro)
Wat ik altijd doe: In adobe een willekeurige frame exporteren (export timeline -> frame) Zo heb je de juiste voorbeeld verhouding.
Dan in painsthop de te gebruiken foto de-interlacen (en eventueel verkleinen/vergroten zodat het in het frame past). Dan d.m.v kopieren en plakken je foto in het frame plakken. Opslaan en klaar. Nu kun je hem zo importeren in Adobe en hij trilt niet.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2003 00:15 ]

• Walkman
  • Niet online
Ik heb alleen geen photoshop, maar kijk nog wel of er iets met adobe zelf te doen is...

Verwijderd

Je moet dan op de foto in de tijdlijn gaan staan>rechter muisknop>videooptions>field options> flicker remover
suc6
Pagina: 1