[Kerio Mailserver] Kan je een "From" adres instellen?

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Topicstarter
Ik gebruik nu al een paar maanden Kerio mailserver (v5.5) en die bevalt me opzich prima maar ik mis eigenlijk nog 1 optie waarvan ik hoop dat ik hem over het hoofd heb gezien (maar waarvan ik vrees dat ie er gewoon niet inzit)...

Kan je bij Kerio ook een "From adres" instellen?? Ik wil nl niet altijd vanaf m'n eigen domein-adres verzenden maar ook wel eens onder een andere naam maar ik zie dus nergens een optie om dit aan te passen of om profielen oid aan te maken.. Iemand misschien een tip?
edit:
Ik wil dus het e-mailadres van de afzender kunnen aanpassen!

[ Voor 9% gewijzigd door Ook op 04-08-2003 06:48 ]

Wees consequent, maar niet altijd

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Is het niet makkelijker om dat in het email-programma waar je mee mailt aan te passen? Ik vermoed overigens dat het niet mogelijk is, om dit aan te passen.

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:23

rally

Deyterra Consultancy

Dat kan inderdaad alleen als je gebruik maakt van een mailclient. Als je de web interface gebruikt dan kan het niet :(

@ Ook: Wellicht dat jij dit weet. Ik gebruik ook (naar alle tevredenheid overigens) Kerio 5.5 maar ik heb een gebruikster, met de naam. Chantal, maar die wil graag mailen met ikke@domein.nl. Nu kan ik GEEN user aanmaken die heet Chantal en als PRIMARY mail adres ikke@domein.nl van maken. Ze maakt nl. alleen gebruik van webmail en daar komt het probleem om de hoek kijken wat jij ook hebt. Via webmail kan het reply-to adres niet worden gewijzigd.
De vraag: Weet jij of het mogelijk is om aan een gebruikersnaam een ander primary e-mail adres toe te wijzen? _/-\o_

edit: paar spelfoutjes weggehaald

[ Voor 10% gewijzigd door rally op 04-08-2003 09:02 ]

http://www.deyterra.com

• Ook

Ook

Yes I can!

Topicstarter
rally schreef op 04 August 2003 @ 09:00:
Dat kan inderdaad alleen als je gebruik maakt van een mailclient. Als je de web interface gebruikt dan kan het niet :(

@ Ook:
[...]
Ik ben bang dat we hetzelfde probleem hebben :(
Ik kan wel gewoon een afzender email adres in Outlook instellen maar het ging me inderdaad om het Webmail-afzenderadres en dat kan je dus niet instellen.. Ik zit nu gewoon te denken om een virtueel domein toe te voegen (waar mijn mailadres dus van is) en dan mezelf als enige user aan te maken. Vervolgens kan ik wel een regeltje maken zodat alles in 1 bakje komt.
Ik voeg dan dus (bv) microsoft.com toe als secundary domain en zet daar 1 user in; als ik dan wil gaan zenden maakt Kerio daar volgens mij zelf ook@microsoft.com van en dat is precies wat ik wil (met m'n eigen adres dan ;)).

Even kijken of dit in de praktijk ook zo werkt natuurlijk!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

:( Dat was mijn oplossing ook.
Wat dat betreft is het net even iets eenvoudiger in exchange maar:
1. Veel te duur voor een particulier (vond Kerio ook niet goedkoop, maar betaalbaarder dan de MS oplossing)
2. Exchange is ook iets te zwaar voor mij. Zitten slechts 6 gebruikers om mijn servertje.

Ik zal wel even kijken of ik tijd heb om Kerio te mailen.

Mocht je een andere oplossing vinden: Graaaaag :)
(Welke versie gebruik je overigens? Ik heb 5.6.5 draaien.)

• Ook

Ook

Yes I can!

Topicstarter
Ik heb nu Kerio v5.5 draaien; ik wilde zelf ook niet direct naar Exchange graaien omdat die Kerio mij op zich prima bevalt (en ook omdat ik geen server OS op m'n server heb).

Ik zocht eigenlijk al langer naar een all-in mail oplossing en die heb ik in Kerio best wel gevonden. ERG jammer alleen van dat FROM adres, misschien toch maar weer eens naar een andere oplossing kijken want ik vind het toch wel erg vervelend.. anders misschien maar weer naar een provider-webspace terug..

Verwijderd

Wat jij wil kan heel makelijk via de webmail.

Ga naar Settings, onderaan staat dan Settings for composing new mail, daar kun je een address invullen. Als je nu een nieuwe e-mail gaat maken kun je kiezen uit je default of je net ingevulde meel-adres.

/me draait al KMS sinds versie 5.0 en is er nog steeds errug tevreden over.
Draai nu trouwens 5.6.5

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2003 11:18 . Reden: Typo ]

• rally

rally

Deyterra Consultancy

_/-\o_ Je bent helemaal geweldig! _/-\o_
Het is niet helemaal wat ik zocht, maar dit komt zo ver in de buurt dat ik verder niet meer zeur :)

Ik ben er inderdaad ook erg tevreden over.
Over enkele dagen is mijn domeinnaam ook in orde en dan word mijn e-mail op SMTP basis i.p.v. POP3. Hopelijk word mijn spam dan nog verder gereduceerd, want die kan hij met het ophalen van POP3 niet checken met die ORDB etc. :(

/Offtoppic
Wat betekend trouwens het als een e-mail rood is in je inbox.
Mijn vermoeden is spam, maar ik kon het nergens terugvinden.
/oftoppic

Verwijderd

Iets wat rood wordt is volgens mij een meel met een hoge Prio, iets wat grijs is heeft een lage Prio (maar dat kun je ook wijzigen in de CSS).
Probeer maar eens wat mailtje naar je zelf te sturen op verschillende Prio's

Spam wordt aangegeven door ***SPAM*** in de subject te stoppen, Maar ook dat kun je instellen/wijzigen (op de administration console bij SPAM filter).

P.S. De mannetjes van kerio kun je in het Nederlands mailen op support@kerio.nl

• Ook

Ook

Yes I can!

Topicstarter
Damn, ik denk dat v5.5 die optie nog niet heeft.... :/

Of zie ik iets over het hoofd?

Afbeeldingslocatie: http://dump.ookonline.com/Kerio_mailserver_settings.png

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ook schreef op 05 augustus 2003 @ 19:28:
Damn, ik denk dat v5.5 die optie nog niet heeft.... :/

Of zie ik iets over het hoofd?
Ik gebruik zelf versie 5.6.5. Ik ben voor je naar exact dezelfde pagina gegaan en bij mij kan het dus wel (zie afbeelding hieronder). Blijkbaar zit deze functie nog niet in 5.5.
Is het mogelijk voor je om te upgraden?

Afbeeldingslocatie: http://wachtel.mine.nu/afbeeldingen/kerio01.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door rally op 05-08-2003 19:55 ]

• Ook

Ook

Yes I can!

Topicstarter
rally schreef op 05 August 2003 @ 19:47:
[...]

Is het mogelijk voor je om te upgraden?

[dé afbeelding]
Just did 8)

Echt super zeg! Precies wat ik zocht.. Mooi ook dat je dat upgraden gewoon over je huidige install heen kan gooien, in 3 mins gepiept!

Thanks a lot man!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Yup... gaat inderdaad erg makkelijk. Ik ben echt super tevreden.
Ken je de remote beheer optie?

Gewoon de volgende folder kopieren naar de pc waarvandaan je Kerio wil configureren:
C\Program Files\Kerio\Admin
Je kun ook een port forward doen op je router (port 44333 volgens mij, maar dat zoek ik nog wel ff op. Staat op in de FAQ op de kerio website) en dan kun je hem overal bijwerken, e-mail adressen aanmaken etc.
Echt MEGA handig 8)

• Ook

Ook

Yes I can!

Topicstarter
rally schreef op 05 augustus 2003 @ 20:16:
Yup... gaat inderdaad erg makkelijk. Ik ben echt super tevreden.
Ken je de remote beheer optie?

[...]
Ja, die optie zit er al een tijdje in en die ken ik ook zeker wel!! thanks anywayz..

Pagina: 1