Ik heb dus een alcatel speedtouch home modem getweaked naar pro een hele tijd terug. Ik heb echter de gewone home instellingen erin staan en er een aparte router achter gehangen. Aub geen vragen waarom (ik weet heus wel dat ik gewoon een switch kon gebruiken), want de router had ik tog al en et heeft te maken met m'n XBOX Live.
Anyways, vanaf het begin kan ik dus niet bij m'm modem komen via de normale 10.0.0.138 methode.
Als ik hem rechtstreek verbindt aan m'n pc, gaat het natuurlijk wel. Maar achter een router...hoe kom ik er bij?
Ik heb in de search wel wat gevonden, maar ik wordt er niet veel wijzer uit, omdat er over dingen worden gesproken die ik niet egt begrijp en de topics niet egt "af" zijn ook.
De router is een Linksys BEFSR41 met laatste firmware.
Mijn vraag nogmaals: Wat (en hoe) moet ik allemaal instellen op me modem of router om bij m'n modem te komen als de router ertussen zit?
Edit:
Me router heeft als adres 192.168.1.1 op het 255.255.255.0 subnet mask
DHCP is aan voor vanaf range 192.168.1.100
De PPTP instellingen in me router om "in te bellen" naar de modem zijn goed, ze werken en zijn ook op hetzelfde subnet mask)
Default gateway adress: 10.0.0.138 (het ip van de modem dus)
Anyways, vanaf het begin kan ik dus niet bij m'm modem komen via de normale 10.0.0.138 methode.
Als ik hem rechtstreek verbindt aan m'n pc, gaat het natuurlijk wel. Maar achter een router...hoe kom ik er bij?
Ik heb in de search wel wat gevonden, maar ik wordt er niet veel wijzer uit, omdat er over dingen worden gesproken die ik niet egt begrijp en de topics niet egt "af" zijn ook.
De router is een Linksys BEFSR41 met laatste firmware.
Mijn vraag nogmaals: Wat (en hoe) moet ik allemaal instellen op me modem of router om bij m'n modem te komen als de router ertussen zit?
Edit:
Me router heeft als adres 192.168.1.1 op het 255.255.255.0 subnet mask
DHCP is aan voor vanaf range 192.168.1.100
De PPTP instellingen in me router om "in te bellen" naar de modem zijn goed, ze werken en zijn ook op hetzelfde subnet mask)
Default gateway adress: 10.0.0.138 (het ip van de modem dus)
[ Voor 17% gewijzigd door RUFFNECK op 04-08-2003 02:10 ]