Toon posts:

Notebook kapot ?

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo alvorens ik deze topic post heb ik eerst op google en op de monstersearche gezocht, helaas zonder resultaat.

Het was een mooie zaterdag middag op Campzone waar ik even langswipte om wat van de sfeer en de ftps te mogen proeven.
Ik zat midden in een battlefield spelletje toen ik het scherm van me notebook wit zag
worden? (met enkelen zwarte lijnen)
het gaat hier om een:
jewel 2780 notebook met de volgende specs:
SODIMM 256 MB DDR
40 gig hd
AMD AthlonXP 2400+ mobile
type moederbord weet ik niet exact.

Anyhow, ik dacht dus van, hmm zal wel te warm zijn geweest, maar toen ik hem na een paar uurtjes weer aanzette (en afgekoelt was) gaf hij nogsteeds geen beeld, en als ik hem aanzette pieptje hij 4 keer ofzo en deed verders niks :(..
en aan de batterij kan het niet komen want hij geeft wel het signaal dat hij aanstaat,

gerne uw hulp!
alvorens bedankt :)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Beeeeeeeeeeeeeeeeeep_Beep_Beep_Beep = 4 piepjes. 1 lange en 3 korte.
Hoorde je dat toevallig?

Zo ja, dan is er iets mis met de videokaart.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 12:28
Verwijderd schreef op 04 August 2003 @ 00:49:
Hallo alvorens ik deze topic post heb ik eerst op google en op de monstersearche gezocht, helaas zonder resultaat.

Het was een mooie zaterdag middag op Campzone waar ik even langswipte om wat van de sfeer en de ftps te mogen proeven.
Ik zat midden in een battlefield spelletje toen ik het scherm van me notebook wit zag
worden? (met enkelen zwarte lijnen)
het gaat hier om een:
jewel 2780 notebook met de volgende specs:
SODIMM 256 MB DDR
40 gig hd
AMD AthlonXP 2400+ mobile
type moederbord weet ik niet exact.

Anyhow, ik dacht dus van, hmm zal wel te warm zijn geweest, maar toen ik hem na een paar uurtjes weer aanzette (en afgekoelt was) gaf hij nogsteeds geen beeld, en als ik hem aanzette pieptje hij 4 keer ofzo en deed verders niks :(..
en aan de batterij kan het niet komen want hij geeft wel het signaal dat hij aanstaat,

gerne uw hulp!
alvorens bedankt :)
Aangezien je hem helemaal niet meer aankrijgt en je dus geen drivers zou kunnen her instaleren of bios zou kunnen flashen denk ik idd dat je laptop ze VGA kaart kapot is.

De kans dat je scherm kapot is bestaat ook, ik zou dit even testen door je externe vga out te gebruiken.

Jewel dus bellen, die is voor 90% zeker kapot.

Das hoogstwaarschijnlijk dus een geval van dead by thermal conditions

edit:
Stomme dreeke 8)7 je was sneller 8)7 ik chekte net nog op 1 spelfoutje

[ Voor 4% gewijzigd door Roberto op 04-08-2003 00:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja zoiets ja ongeveer hetzelfte.

nouja dan maar terug naar de computer land blaat

• dreeke

dreeke

outdated icon

Niet zeggen dat hij stuk gegaan is terwijl 'ie in de warme zon stond te bakken. Dan geven ze misschien geen garantie meer.

Verwijderd

Topicstarter
nee goede tip idd :p dat word dus voortaan met een dikke airco set en een legertent naar campzone heh

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 12:28
dreeke schreef op 04 August 2003 @ 00:55:
Niet zeggen dat hij stuk gegaan is terwijl 'ie in de warme zon stond te bakken. Dan geven ze misschien geen garantie meer.
Ja idd, gewoon zeggen dat je in je huiskamer zat en je net Windows opstarten ofzo.

Anders is het een user error.

Natuurlijk niet meer zo warm laten worden ;)

• dreeke

dreeke

outdated icon

Verwijderd schreef op 04 August 2003 @ 00:56:
nee goede tip idd :p dat word dus voortaan met een dikke airco set en een legertent naar campzone heh
Wit doek eromheen (tentje, wit weerkaatst zonlicht) en een casefannetje d'rbij. :)

Trouwens, als men gewoon witte notebooks zou maken kan ie meteen beter tegen de zon dan een zwarte notebook.
Nadeel zal wel zijn dat het er niet uitziet :P

[ Voor 23% gewijzigd door dreeke op 04-08-2003 00:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
gewoon met een desktop pc ernaartoe en laptop in zijn bedje laten :p

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 14:34

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

/quote:
Ja idd, gewoon zeggen dat je in je huiskamer zat en je net Windows opstarten ofzo.

Anders is het een user error.
/quote

En dat vind ik nou vreemd. Als je dus een laptop hebt, en je kunt er mee buiten zitten, dan mag dat niet in de zon want dan gaat 'ie kapot. ZOlang de buiten temp niet hoger is dan in de specificaties staat (meestal 40 of 50 graden) dan mag 'ie gewoon niet kapot gaan. En als ie dat toch doet, dan is dat een garantieprobleem, Of jij nou in de zon zat of in de diepvries. Dat maakt dus geen klote uit.

Nothing is a problem once you've debugged the code

Verwijderd

Topicstarter
ga jij met mij mee naar computer land morge ? :)

Verwijderd

quote "En dat vind ik nou vreemd. Als je dus een laptop hebt, en je kunt er mee buiten zitten, dan mag dat niet in de zon want dan gaat 'ie kapot. ZOlang de buiten temp niet hoger is dan in de specificaties staat (meestal 40 of 50 graden) "

er is een verschil tussen de lucht temeperatuur en de temp in de laptop !!
mn athlon 1800 wordt ook 52 graden stressed nu in mn computerkast
eromheen is het echt geen 52 graden(gelukkig niet) _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
weetje wat ik raar vind, normaal piept zo'n geval toch als dat ding te heet word, hier was het van BOEM KAPOT ?

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 14:34

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Henk, dan moet je toch ff je handleiding lezen. Als je je Desktop PC zelf gebouwd hebt, dan moet jij er natuurlijk voor zorgen dat je uittest bij wat voor temp buiten je kast binnen nog 'koel' genoeg is om je CPU's netjes op temp te houden. Bij een laptop zorgt de laptop bouwer daar voor. Dus staat er in de handleiding cq. specificaties de maximum operating temperature, oftewel, de maximale omgevingstemp als 'ie aan staat. Zolang deze temp niet gehaald word, moet het ding dus blijven werken. Da's niet van stressed of niet, of CPU temp of Case temp o wat dan ook. dat is helemaal niet meer relevant. De fabrikant stelt specificaties op. ALs het systeem daar niet aan blijkt te voldoen, en er dus mee stopt, dan is dat het probleem van de fabrikant, en niet van jou.

Nothing is a problem once you've debugged the code

Verwijderd

Topicstarter
[klein detail] het was trouwens een mobile ati radeon
heb da ding gelukkig maar een maand en er zit 3 jaar garantie op dus ik denk dat het wel gaat lukke. anders moet de vreemde man die altijd het vlees snijd even met zijn pasje langs komen. vind ik

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2003 01:17 ]

• BadMotha
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

Verwijderd schreef op 04 August 2003 @ 01:16:
[klein detail] het was trouwens een mobile ati radeon
heb da ding gelukkig maar een maand en er zit 3 jaar garantie op dus ik denk dat het wel gaat lukke. anders moet de vreemde man die altijd het vlees snijd even met zijn pasje langs komen. vind ik
heb je je notebook van je papa gekregen?
vraag dan maar gauw een nieuwe... >:)

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

Verwijderd

Topicstarter
ja lief he

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-08 11:42
wat is de wereld oneerlijk verdeeld :Y) ik heb kijhard moeten ploeteren om zo'n kreng aan te schaffen(nouwjah niet dat je dat "Ploeteren" letterlijk serieus moet nemen bij drake B) )

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Verwijderd

Topicstarter
hoho die kreeg ik omdat ik geslaagd was :o vind ik ook ploeteren :)

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

dreeke schreef op 04 augustus 2003 @ 00:57:
[...]
Nadeel zal wel zijn dat het er niet uitziet :P
Ach ik vind die apple laps er toch ook best goed uitzien en die kan je volgens mij wel wit noemen :P

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

die voltje die heb ik wel gezien op camzone , hij zat er in zijn tent op dat ding te spelen en als ie werd neergeschoten ramde die flink op dat scherm weet je,

dus dat zou ook wel een reden kunnen zijn dat ie defect is .. maar dat vermeld ie er zeker weer niet bij hier !

• DeSire
  • Laatst online: 30-11-2025
Jah die voltje schijnt erg agressief te zijn, hijs ook geslaagd door het dreigen van leraren natuurlijk ;)

maar uh btw erg vaag van die laptop :/

[ Voor 18% gewijzigd door DeSire op 04-08-2003 22:18 ]

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

Ik hoorde van een maat van me die op CZ was dat Voltje ze laptop opengemaakt had omdat er drinken in was gelopen toen ie nog aanstond, dat ie nu met zo'n verhaal aan komt :/

Maar gewoon naar de garantie grijpen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Waar the fuck hebbe jullie het over lol

Verwijderd

Topicstarter
Allochtoon schreef op 04 augustus 2003 @ 22:22:
Ik hoorde van een maat van me die op CZ was dat Voltje ze laptop opengemaakt had omdat er drinken in was gelopen toen ie nog aanstond, dat ie nu met zo'n verhaal aan komt :/

Maar gewoon naar de garantie grijpen ;)
drinken in was gelopen , right het is eerlijk zo gebeurd als ik had omschreven naap :)

Verwijderd

doe maar niet zo onschuldig voltje want ik samen met meerdere getuigen hebben vastgesteld, dat jij dat laptopje zodanig hebt gemolesteerd dat hij het nu niet meer doet.

daarbij heb ik van horen zeggen dat als jij een muur gaat slopen de hamer kapot gaat!

Verwijderd

Topicstarter
lol, jij moet niet zo veel naar me opa luisteren :P
doe maar niet zo onschuldig voltje want ik samen met meerdere getuigen hebben vastgesteld, dat jij dat laptopje zodanig hebt gemolesteerd dat hij het nu niet meer doet
hehe jonge je zat erbij toen ik ineens dat witte beeld kreeg aap :!

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2003 22:54 ]

Verwijderd

even ontopic : ik heb van een zeer betrouwbare bron gehoord dat hij met zijn eigen ogen!, meneer Voltje het apperaat heeft zien demonteren en niet juist meer heeft geasembleerd dus kunnen wij wel stellen dat deze sloperd het weer is voor mekaar heeft !

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 augustus 2003 @ 22:55:
even ontopic : ik heb van een zeer betrouwbare bron gehoord dat hij met zijn eigen ogen!, meneer Voltje het apperaat heeft zien demonteren en niet juist meer heeft geasembleerd dus kunnen wij wel stellen dat deze sloperd het weer is voor mekaar heeft !
rofl ik heb alleen de batterij eruit gehaald en daarna erterug ingedaan aap

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 August 2003 @ 22:56:
[...]

rofl ik heb alleen de batterij eruit gehaald en daarna erterug ingedaan aap
ur honour i rest my case

Verwijderd

Topicstarter
Dat is een klik-vast gebeuren, kan niks mee fout gaan!

dus zodoende :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 augustus 2003 @ 22:58:
Dat is een klik-vast gebeuren, kan niks mee fout gaan!

dus zodoende :)
maar niet als jij het doet want dat is vragen om stukken!

anyhow
/me verwacht een slotje aangezien jij het topic tot een chat medium hebt gebombardeert :D

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Eeuh, kan die slowchat welles-nietes discussie niet voort worden gezet over ICQ oid? Dit topic is niet voor slowchat bedoeld. :o

Idd, gewoon even van je garantie gebruik maken. Het lijkt me dat Computerland er niet zo moeilijk over doet. En als er drank in is gekomen zien de mensen van de RMA dienst dat wel hoor.
Verwijderd schreef op 04 augustus 2003 @ 01:11:
weetje wat ik raar vind, normaal piept zo'n geval toch als dat ding te heet word, hier was het van BOEM KAPOT ?
Mwah, als je videokaart te warm is geworden dan gaat die gewoon kapot. Daar krijg je geen piepjes over. Wel wordt je CPU en case temp. gemeten, maar je videokaart temp niet.

[ Voor 50% gewijzigd door Laurent op 04-08-2003 23:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Aikeleer;
the wings of an angel, guide me and hikaru :)

gooi er maar een slot op ja want dit kenne we ook ircen he :x

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2003 23:02 ]

Verwijderd

Aikeleer schreef op 04 August 2003 @ 23:01:
Eeuh, kan die slowchat welles-nietes discussie niet voort worden gezet over ICQ oid? Dit topic is niet voor slowchat bedoeld. :o
icq is voor breezers echte mannen gebruiken cu2

Verwijderd

dreeke schreef op 04 August 2003 @ 00:55:
En dan maar hopen dat de desbetreffende Computerland medewerker die de notebook RMA heeft gemaakt niet op GoT leest over dit verhaal... :p
That would be me >:)

• DeSire
  • Laatst online: 30-11-2025
[quote]Verwijderd schreef op 04 August 2003 @ 01:06:
quote "En dat vind ik nou vreemd. Als je dus een laptop hebt, en je kunt er mee buiten zitten, dan mag dat niet in de zon want dan gaat 'ie kapot. ZOlang de buiten temp niet hoger is dan in de specificaties staat (meestal 40 of 50 graden) "
quote]

Volgens mij kan het niet door de temperatuur komen hoor, je zit hier sowieso in nederland en ook al is het 50 graden dan hoord dat dingen het nog steeds te blijven doen.

Ik denk eigelijk dat het de grafische kaart is, je kan wel is proberen (zoals iemand anders ook al zei) een andere vga kaart te gebruiken.
Die piepjes wijzen daar ook op, hij zal niet die piepjes geven als je scherm kappot is..
Of anders dan maar ff naar computer land dan.. hoe lang heb je em nu ?

Succes dan maar :X

• Mr.B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 16:06
Ik lees toch echt goed dat iemand anders over het demonteren van iemands laptop had. Stoppen met de onzin reply's, vecht dit maar uit op icq of irc. Graag serieus houden ;)

En voor de topic starter: Veel succes met garantie eisen :)

Maakt soms wel eens een foto ...

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 00:53
Vol in de zon word het toch echt wel 50 graden zown zwarte laptop. Lijkt me niet bijster gezond.

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al garantie heh dat ding word morge terug naar jewel verstuurd

Verwijderd

Als er enige vorm van drank in zou zitten, dan hoor ik dat wel ;)

Verwijderd

Topicstarter
dan rook je dat ook meteen denk ik :)

P4R_TgUy ben jij die gozer die me geholpe heeft dan :)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2003 23:11 ]

Verwijderd

Moet ik wel ff bij vermelden, dat dit de eerste keer is dat ik zo'n probleem meemaak met de 2780. Komt iig niet vaak voor met de Jewel notebooks, vooral als het de grafische kaart zou zijn.
En ja, ik ben die gozer die je geholpen heeft :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2003 23:13 . Reden: typo's ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 August 2003 @ 23:09:
Als er enige vorm van drank in zou zitten, dan hoor ik dat wel ;)
neem nu maar van mij aan , feigling , bier , en dropshot en een breezertje zag ik em ook nog achterover slaan boven dat ding

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 August 2003 @ 23:13:
[...]

neem nu maar van mij aan , feigling , bier , en dropshot en een breezertje zag ik em ook nog achterover slaan boven dat ding
right :o

Verwijderd

Topic mag in principe dicht, notebook is gerepareerd door Jewel, was een kapot mainboard :)
Pagina: 1