Toon posts:

[isdn] koppelen van telefoon aan computer om aut. te kiezen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil het volgende weten,

op kantoor gebruiken wij een crm pakket dat een automatische belfunctie heeft. De connectie wordt gestart via Windows (2000) Telefoonkiezer.

Dit programma werkt via de ingebouwde modem, geluidskaart, en microfoon.

Nou wou ik weten of het hardware technische mogelijk is om een externe telefoon te koppelen aan het workstation, zodat de telefoonkiezer gewoon het nummer draait op de telefoon.

Het crm pakket maakt gebruik van capi 2.0, waardoor de incoming calls worden weergegeven. Maak je echter gebruik van een losse telefoon dan registreert hij niet de outgoing calls. De telefoon moet hij dus als isdn kaart gaan zien om er een complete geschiedenis van bij te houden.

Samengevat, hoe hang je een telefoon aan de computer zodat je een nummer via de computer kan kiezen en je via capi 2.0 dit als een outgoing call kan registreren.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-11 16:06

tweakerbee

dus..?

Voor zover ik weet is dat niet mogelijk. Je kunt wel een duurdere centrale nemen welke dit op zich neemt, en daar kun je dan wel op inloggen met je PC om je call history te bekijken.

Van een manier om een ISDN telefoon via een computer te gebruiken heb ik nog nooit gehoord.

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Topicstarter
tweakerbee schreef op 04 August 2003 @ 00:51:
Voor zover ik weet is dat niet mogelijk. Je kunt wel een duurdere centrale nemen welke dit op zich neemt, en daar kun je dan wel op inloggen met je PC om je call history te bekijken.

Van een manier om een ISDN telefoon via een computer te gebruiken heb ik nog nooit gehoord.
maar er zal toch vast wel een manier zijn om een telefoon aan de pc te hangen?! of in ieder geval een speciale telefoon

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11 14:31

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Waarom zou je een telefoon aan je pc hangen? Daar hebben we toch modems en headsets voor.

[ Voor 8% gewijzigd door |sWORDs| op 04-08-2003 10:05 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Verwijderd

Topicstarter
sWORDs schreef op 04 August 2003 @ 10:04:
Waarom zou je een telefoon aan je pc hangen? Daar hebben we toch modems en headsets voor.
een headset is leuk voor een callcenter, niet voor gewoon regulier bellen.

maar ik heb inmiddels wat trefwoorden gevonden waar ik nu mee verder ga.

tapi: telephone application programming interface

tci: telephone computer integration

Verwijderd

En... al een stukje verder?

Kijk ook eens naar een Voice over IP oplossing...
Wij implementeren deze oplossingen (ik zal geen reclame maken). En bied behalve deze mogelijkheid ook nog kostenbesparende mogelijkheden (minder telefoon verkeer, één netwerk om te beheren, enz.).

Afijn, ik ben benieuwd hoe je het nu opgelost hebt.
Pagina: 1