Toon posts:

moederbord naar de euwige jachtvelden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was een computer aan het instaleren. Ik denk ik druk er een netwerkkaart in, is makkelijker voor het instaleren van de drivers(van internet). No go. kaart wel herkend, maar geen actie. Ik had internet nodig om de drivers van de geluidskaart een creative CT 4810 te downen. Ik op een andere computer gedownd en op cd-rom gezet. Na instalatie nog niets. Ik dacht dan gebruik ik de onboard geluidskaart wel. NIETS. Heb onboard uitgeschakeld gehad en alle mogelijke variaties geprobeerd. Winxp opnieuw geinstaleerd zonder geluidskaart. Alleen een bliepje(bij de standaard windowsgeluidjes.

Is het moederbord overleden??

setup

epox ep-3vbm(kan geen bios update vinden!!) flashen misschien optie?
P 600MHz
creative labs CT 4810(is dit de 128??)
ati rage 128 pro
Eicon Diva 2.01 ISDN adapter!

Moederbord overleden? Bios flashen(waar update?) IRQ conflict(hoe oplossen)
Verder nog iets??

Kan ISDN niet testen, want het is niet mijn eigen computer. Ik heb ook geen ISDN

Verwijderd

BIOS resetten...
update op site van epox ? (duh)

Verder nog een heel scala aan opties, lees de FAQ van dit forum maar eens...

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
alle kaarten er uit behalven de videokaart?

offtopic:
Mijn oude ISDN kaart wilde ook niet samenwerken met de Realtek-LAN kaart voordat hij zijn drivers had gekregen.. (lan werd dus niet herkent) haal of de ISDN kaart er even uit, en/of probeer een 3com nic..

Verwijderd

Topicstarter
Heb er nu geen lan-card meer inzitten alleen isdn en videokaart

Verwijderd

Ja, en, wat is je resultaat nu? Heb je de bovengenoemde opties al gehad? Loop die opties even door, zelf iets oplossen geeft een veel voldaner gevoel :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 augustus 2003 @ 23:21:
Loop die opties even door, zelf iets oplossen geeft een veel voldaner gevoel :)
Ja weet ik... ISDN is een ISA kaartje de rest ligt eruit!(geluidskaart) Ik krijg de onboard sound niet eens aan de praat en het soundblaster kaartje niet. ISDN weet ik niet?(kan niet testen)

Misschien geluidskaart kapot. Ben nu de drivers voor de onboard soundchip aan het downen.

Dit soort dingen heb ik altijd als ik iemand anders computer instaleer. De biosflash heeft iig niet geholpen?

Verwijderd

Topicstarter
Geluidschip drivers geinstaleerd --> geen resultaat.. Heb ook het gevoel dat de cdrom niet op toeren komt, Blijft heel langzaam draaien. Moederbord rot?? Verder loopt windows als een trein!!

Ik snap het niet meer :( :( :( :?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2003 23:46 ]

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:15
Dat bliebje bij standaart windows geluidjes, ik neem aan dat dat uit de PC-speaker komt? Anders kun je een hardwareprobleem nl. al haast uitsluiten :)

Klinkt me in de oren als een probleem met de northbridge, vanaf daar werken alle PCI en ISA sloten kennelijk niet meer, en ook je IDE kanalen doen raar zoals je zelf aangeeft (niet opspinnende cd-rom drive). Punt is alleen: ik heb nog nooit gehoord van een half kapotte NB :?

Andere mogelijkheid zou zijn dat je voeding geen stabiele 5V lijn meer kan geven, iets dat simpel getest kan worden door er even een andere voeding in te knallen :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

Kan ook een rotte Atapi zijn die het signaal vervuilt bijv....
In dit soort vage gevallen moet je stapsgewijs tewerk gaan;
Begin met CPU/MEM en VGA, met flop en HDD. Verder alles disabled in je bios en alle kabels eraf die dan "nog" niet nodig zijn. Werkt dit goed ? > stap 2
enable 1 voor 1 de dingen in je bios die je nodig denkt te hebben, telkens testen. Als alles goed gaat, stap 3 zoniet weet je ongeveer wat het euvel is (brak mobo bijv.)
stap 3 > 1 voor 1 de kaarten erin, liefst poorten gebruiken waar ze een eigen irq hebben.
Test,test en test en controle. Nog steeds goed? Hang je atapi's eraan en controleer de jumpers. Als het ineens weer vaag word na je Atapi kan het weles helpen om het op een andere poort te hangen en/of als slave ipv. master. Soms bijten Hdd's en Atapi's elkaar...

Suc6

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

is die isdn kaart pnp? er was namelijk iets met XP en non pnp isa ondersteuning dacht ik....

(maar 't is al laat)

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 August 2003 @ 23:02:
Heb er nu geen lan-card meer inzitten alleen isdn en videokaart
Flikker die ISDN eruit man, die dingen geven altijd problemen.

Zo te zien heb je vanalles geprobeert maar die ISDN (die je niet kan testen dus blijkbaar heb je geen ISDN lijn liggen) laat je er steeds in zitten. Gooi dat ding in de prullenbak.
Pagina: 1