Toon posts:

[mIRC] Ip adres van DCC weergeven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
[oke nog een poging :)]
hoe kan ik in mIRC het ip adres van de andere persoon opvragen wanneer ik een DCC (direct connection) heb met die persoon? Ik weet dat het via netstat kan, maar het is nogal lastig het juiste ip eruit te vissen tussen al m'n netwerk verbindingen.
Ik weet dat het ook met whois/dns kan, maar dat werkt meestal niet (disabled vanuit netwerk of de ander zit achter een bouncer etc).
Ik kan het niet bij de search vinden, en op #mirc en zeggen ze dat ik het in het server kanaal moet vragen, en in het server kanaal zeggen ze dat het iets van mirc is, ofwel op irc krijg ik ook weinig hulp.

Zelf zit ik niet achter een bouncer, en in m'n status window zie ik ook geen ip:

[22:18] -jantje- DCC Send Accepted, Connecting...
-
[22:18] -jantje- DCC Connection Established

Alvast bedankt.

momania: Even voor de duidelijkheid: topic is weer open na overleg.

[ Voor 7% gewijzigd door momania op 03-08-2003 23:46 ]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

/whois <nickname>

/dns <nickname>

staat allemaal in de help ;)

en anders een ircopper vragen

[ Voor 30% gewijzigd door Erkens op 03-08-2003 22:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Erkens schreef op 03 augustus 2003 @ 22:43:
/whois <nickname>
/dns <nickname>
Als je heel goed de openingspost leest dan zie je dat het antwoord wat ik krijg niet is wat ik zoek. Ik wil niet weten hoe ik achter de hostmask/ip van een irc user kom, ik wil weten hoe ik het ip van een dcc ontvanger kan laten weergeven. Dit is soms niet hetzelfde als het ip dat je met /whois krijgt.

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:37
Je moet kijken naar welk IP je DCC pakketjes gaan, denk iets van netstat of packet header sniffen dan.

Maak je eigen poll

Verwijderd

Topicstarter
BOOTZ schreef op 03 August 2003 @ 23:46:
Je moet kijken naar welk IP je DCC pakketjes gaan, denk iets van netstat of packet header sniffen dan.
ja, zoals ik in de openingspost al heb gezet, kan ik er zelf ook via netstat achter komen, maar dit is vrij lastig/veel werk.
Aangezien mirc het ip toch echt zal moeten weten om een directe verbinding tot stand te brengen, had ik gehoopt dat er een manier zou zijn waarop mirc dat ip zou kunnen weergeven.

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Verwijderd schreef op 03 August 2003 @ 23:48:
[...]

ja, zoals ik in de openingspost al heb gezet, kan ik er zelf ook via netstat achter komen, maar dit is vrij lastig/veel werk.
Aangezien mirc het ip toch echt zal moeten weten om een directe verbinding tot stand te brengen, had ik gehoopt dat er een manier zou zijn waarop mirc dat ip zou kunnen weergeven.
Je weet toch met wie je die DCC transfer hebt lopen? Dan is de methode van Erkens dus van toepassing :D

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
zmn schreef op 03 August 2003 @ 23:51:
[...]

Je weet toch met wie je die DCC transfer hebt lopen? Dan is de methode van Erkens dus van toepassing :D
nee want die zit dan nog met die bouncer volgens de TS

Ik geloof niet dat het met mIRC zelf kan, maar er zijn wel netstatprogjes die het allemaal wat duidelijker weergeven. Ik denk dat je het beste daarnaar kan gaan zoeken. Gaat denk ik sneller dan je focussen op deze manier, die ws niks gaat opleveren.

Never explain yourself to people who are committed to misunderstanding you.

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:37
zmn schreef op 03 augustus 2003 @ 23:51:
[...]

Zoals gezegd zijn kan het IP van een DCC verschillen van het ip waarmee iemand op IRC zit ;)

als je een DCC server draait kun je misschien met on DCCSERVER wat scripten btw? heb verder nog niks gevonden...

Maak je eigen poll

Verwijderd

Topicstarter
zmn schreef op 03 augustus 2003 @ 23:51:
[...]
nee, want de persoon in kwestie zit op een net dat geen /whois ondersteunt.
Bovendien zitten veel users achter een bouncer om hun ip te verbergen voor de mensen waar hij geen directe connecties van wenst. (zodat het ip pas bij mij bekend word nadat de user de dcc heeft geaccepteerd).

• BRAINLESS01
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 09:30
Welke versie van windows draai je? Ik weet dat er voor windows NT/2000/XP een programmatje bestaat waarmee je kunt zien welke programma's welke verbindingen gebruiken (maw. hetzelfde als netstat, maar dan per programma, bijvoorbeeld mIRC). Je hebt dan in ieder geval een kleinere lijst met IP addressen die je door moet zoeken. Het word wel lastig als je met 2 of meer mensen tegelijk aan het DCC-en bent en je per gebruiker het IP wil weten. Als het je niet uit maakt welk IP bij welke user hoort werkt het wel.

hoe het programma heet en waar je het kan vinden weet ik trouwens niet, maar ik heb het ooit met google gevonden en er zijn ongetwijfeld mensen die het ook kennen. succes
edit:

na een paar zoekpogingen: http://mirror1.glocksoft.com/aatools.zip

het is een 30 dagen probeer versie, maar als je een beetje zoekt kun je misschien nog wel een gratis programma vinden dat hetzelfde doet.

google zoekwoorden: "ip monitor windows application"

[offtopic]dank aan de admin die mijn 2 dubbelposts heeft verwijderd :)[/offtopic]

[ Voor 24% gewijzigd door BRAINLESS01 op 04-08-2003 00:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
_BRAINLESS schreef op 04 augustus 2003 @ 00:03:
Welke versie van windows draai je? Ik weet dat er voor windows NT/2000/XP een programmatje bestaat waarmee je kunt zien welke programma's welke verbindingen gebruiken na een paar zoekpogingen: http://mirror1.glocksoft.com/aatools.zip
Het programmatje aatools geeft hele mooie netstats, maar helaas niet het programma erbij dat verantwoordelijk is voor de traffic.
Maar ik was hier zelf ook al eens op gekomen. (zie network traffic tooltje ) en na lang zoeken (ookal schijnen de mods het allemaal binnen 1sec te kunnen vinden) ben ik uitgekomen bij het tootlje xport: http://www.xploiter.com/xport/index.html .
Dit heeft een tijdje aardig gewerkt, ware het niet dat ook dit een demo is, en hij bovendien op win 2003 access violation errors geeft.

Vandaar dat ik had gehoopt dat er een manier was om het direct via mirc te weten te komen...

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

/debug @debug

zie je al je verkeer als ik me niet goed vergis ;)
pak vervolgens RFC1459 erbij en onderzoek hoe je irc client achter het IP komt voor de DCC connectie ;)

Verwijderd

Topicstarter
Erkens schreef op 04 August 2003 @ 09:46:
/debug @debug

pak vervolgens RFC1459 erbij en onderzoek hoe je irc client achter het IP komt voor de DCC connectie ;)
<- :D53S0479!~MeIsNasty@22d996b6.1328406c.pool81114.interbusiness.it PRIVMSG mijnnick :DCC SEND file.bin 1366437923 4553 781776576

oke. 1366437923 is dus het ip, 4553 de port, en dat laatste zal wel bestandsgrootte zijn. Dat kan kloppen want dit ip komt overeen met host35-48.pool81114.interbusiness.it [81.114.48.35].

Wat ik dus zocht is een scriptje/optie die dat er mooi voor mij uithaalt en netjes laat zien als ik erom vraag :) (en nee ik kan zelf niet scripten :()
Maar alvast bedankt, hier kom ik al een stuk verder mee.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Erkens schreef op 04 August 2003 @ 09:46:
/debug @debug

En dan vind je vervolgens dat het niet in een rfc staat ;)

google naar ctcp levert meer op ;)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

CyBeR schreef op 04 August 2003 @ 13:50:
[...]

En dan vind je vervolgens dat het niet in een rfc staat ;)

google naar ctcp levert meer op ;)
idd je hebt gelijk, mijn fout ;)
ik was even vergeten dat ctcp een "uitbreiding" was op privmsg ;)
Verwijderd schreef op 04 August 2003 @ 13:47:
Wat ik dus zocht is een scriptje/optie die dat er mooi voor mij uithaalt en netjes laat zien als ik erom vraag :) (en nee ik kan zelf niet scripten :()
Maar alvast bedankt, hier kom ik al een stuk verder mee.
script request doen we niet aan @ GoT
Pagina: 1