Toon posts:

Asus P4C800 start niet door

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Halo,

Ik heb zaterdag een nieuw board gekocht een ASUS P4C800 DeLux met
een 2.6 Intel processor en geheugen 512 2x 256MB om gebruik te maken van sneller geheugen.

Alles in elkaar gezet en klaar voor de start geen beeld, Shit.

Alles nageken maar kan niets vinden hij geeft geen kick de beeps doen het ook niet hij komt niet tot een door start

Weet iemand een ander mogelijke oplossing
Al vast mijn hartelijke dank

gegroet Boneback

• staafonline
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-09-2019
voedingskabeltje vergeten
wat voor een vid kaart heb je
voedings knopje(aan de achterkant) wel aangezet
meer info please
als je alles aangesloten hebt moet er ook een groen led lampje gaan branden op je moederbord

[ Voor 95% gewijzigd door staafonline op 03-08-2003 22:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Alles draait de fans van de koeling het groene lampje brand, ik heb er drie videokaarten ingehad een ATI 8500 een MSI 4200 en en PCI hercules phropecs of zo iets, hij geeft ook geen beeps als er niets in zit dat moet hij toch doen ook als het gehuegen niet goed is moet hij beepen, maar niets.
Alles is aangesloten, het is niet mijn eeste die ik in elkaar zet wel de eerste INTEL.
Bij het starten gaat hij de DVDbrander en de DVDplayer controleren zoals bij elke opstart
dan gaat even het groene lampje van de hardisk branden en houd er mee op haalt niet eens de A-Drive gaat ook niet branden (omgedraaid brand het lampje wel Constand) daarna
blijf alles draaien maar er gebeurd veredr niets meer.????????

• staafonline
  • Laatst online: 25-09-2019
heb je het extra p4 voedings stekkertje er wel in gedaan
kun je wel in het bios komen trouwens maak daar effe een paar aanpasingen in
heb je trouwens registered ram geheugen zoniet dan moet je dat effe aanpassen in bios als ik het goed heb heb daar niet zoveel ervaring mee

[ Voor 67% gewijzigd door staafonline op 03-08-2003 23:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Alles is aangesloten allen hij boot niet door.
Ik denk mobo kapot????

• jogiebeer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-03-2025

jogiebeer

Fencing is fun,

Kan toch je mem zijn, als je kunt booten via je diskdrive kun je memtest draaien. Ook niet allle geheugenmerken willen goed draaien met dit mobo. Wat voor geheugen heb je?

Jogies Specs or Jogies my tweaks specs

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

reset ff je bios

• RFAMLK
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-05 22:23
Je moet echt even goed kijken of je de 12V 4-pins connector aan hebt gesloten!

Die is namelijk erg belangrijk :)

Verwijderd

FYI- Je vorige installatie van XP bijv. zal NIET werken in je Nieuwe systeem. Je moet opnieuw XP instalaren. Boot gewoon ff van die CD...
Helaas. Ik kreeg het anders ook niet voor elkaar.

Kun je wel in de BIOS komen ? Wat voor PSU (voeding) heb je ?
Om het uit te sluiten of je kapotte Memory hebt, porbeer eerst 1 DIMM in 1 bank. Werkt het wel, dan 2 Dimmetjes naast elkaar! Dus NIET Dual Channel. Dan 2 DIMMETJES WEL in Dual Channel Mode. Zo kun je het uitsluiten.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2003 11:10 ]

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-07 23:05
Heb je die stekkertjes voor je aan/uit knop, reset knop, speaker enz (volgens mij control panel of iets) wel allemaal goed aangesloten. Let er ook op dat je het boekje wel goed leest (niks persoonlijks hoor, al deed ik het zelf wel fout 8)7 )

• hannos
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-02 13:54

hannos

pardon me

staan je boot settings wel goed, heb hetzelfde bordje maar als ik een andere hdd erbij hang veranderen de bootsettings

als dit gebeurt veranderd hij de schijf waarvan hij wil booten en loopt hij vast je ziet dan alleen een underscore in de linkerbovenhoek van je scherm knipperen

Verwijderd

Tsja ik zit met hetzelfde probleem, alles gaat aan, maar hij start niet door.
Ander geheugen gebruikt, helemaal niks.
Als ik hte geheugen eruit laat dan begint ie wel te piepen !!!
Alle kabels los gehad, geen kick.

Wie o WIE

Verwijderd

als je die asus reporter heb gooi dan ff je speakers aan je line out misschien heeft die muts je iets te melden

• Gianni Rombios
  • Niet online
Aanzetten (boot niet door) - powerknop ingedrukt houden tot hij uitgaat - nog eens aanzetten. Nu boot hij mogelijk wel door? (Heb ik geregeld met mijn P4PE).

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:49

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

How stop!

Even rustig aan, wat hierboven allemaal verteld word klopt bijna allemaal.
Wat ik eerst zou doen is de boel weer loshalen (dus helemaal los, mobo uit de kast etc). En vervolgens op een stabiele ondergrond (tafel) en je zelf er van verzekerd dat je niet statisch geladen bent alles weer terug monteren!

Ik heb het zelf laatst gehad toen ik mijn oude mobo (welke net 5 min uit m'n pc was) te plaatsen in een andere kast. Hij deed helemaal niks meer zoals de TS al aan gaf. Ik stond dus helemaal versteld, ook alles gecontroleerd etc. Vervolgens kwam de tip van GoT om toch maar weer eens alles los te halen en weer te monteren. En ja hoor hij loopt weer als van ouds :Y) .

Als je dit hebt gedaan en hij doet het nog niet, dan mag je de rest van bovenstaande tips volgen. ;)

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Pagina: 1