Tokai DVD speler

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
Ik heb van een maat van mij een DVD speler gekregen.Het is de Tokai dvd-525
er zit ook een handleiding bij, nou is mijn vraag zijn er mensen die deze speler ook hebben of kennen. Ik heb dit ding nu 3 dagen en heb al het een of ander geprobeerd om vcd en svcd te bakken na eerst het .avi file om te zetten naar mpeg 1 of mpeg 2 maar zonder resultaat tot nu toe.Ik krijg wel een soort van menu te zien op de televisie met de mappen die op de gebakken svcd staan.

Deze DVD speler is volledig compatible met DVD,MP3,CD,CD-R,CD-RW,Kodak Picture CD Disk.Kenmerken van weergavenspecificaties is dit produkt overeenkomstig de MPEG -II standaardisatie.

Ik heb op i-net (google) gezocht naar dit type dvd speler maar nagenoeg weet ik niks te vinden.ik zou ook graag willen weten van mensen die bekend zijn met deze dvd speler of het wel mogelijk is om vcd en svcd te draaien met de Tokai DVD-525.

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-08-2025

orca

Zwem goed, Broeder.....

A: check VCDHELP.COM

B: video cd is meer dan mpeg op cd branden, ook de opmaak moet 'passen' gebruik b.v. de trail van Nero om een vcd te branden, dan kan je zo de mpeg files naar de vcd slepen en branden.

ik denk dat jouw probleem meer te maken heeft met het net niet goed branden van vcd's dan met je dvd speler....

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

• Macaco
orca schreef op 03 August 2003 @ 22:19:
A: check VCDHELP.COM

B: video cd is meer dan mpeg op cd branden, ook de opmaak moet 'passen' gebruik b.v. de trail van Nero om een vcd te branden, dan kan je zo de mpeg files naar de vcd slepen en branden.

ik denk dat jouw probleem meer te maken heeft met het net niet goed branden van vcd's dan met je dvd speler....
Dat is ook het eerste wat ik geprobeerd hebt om een vcd te maken met nero 6
Dan wordt de opmaak toch passend gemaakt door nero ?
Het was geen succes dus informeerde ik iemand die vertelde mij over SVCD,nadat ik vertelde over de weergaven specificaties uit de handleiding MPEG -II standaardisatie.Dit vertelde hij mij MPEG -I = VCD MPEG -II =SVCD zo doende dacht ik SCVD moet het wezen,maar ook hier geen resultaat.Zou mooi weze als iemand mij kan vertellen of de player echt wel geschikt is ,dan weet ik iedergeval dat ik niet voor niks bezig bent.

• Macaco
Is het niet zo dat ik persee een dvd brander moet gebruiken om svcd of vcd's te maken?

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-02 20:01
nee

In de faq staan een aantal links naar sites die uitleggen hoe je een goeie (s)vcd cd maakt. Neem daar eerst eens een kijkje. Wanneer je tegen problemen aanloopt met het volgen van de tutorials op die site, kan je eventueel een nieuw topic openen :)

[ Voor 98% gewijzigd door Raymond op 07-08-2003 10:24 ]

Dit topic is gesloten.