[XP] installatie probleem Raid???

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-05 13:57
zoals je onderin kan zien ben ik in het bezit van een asus p4p800 deluxe.... Echter nu wil ik xp overnieuw installeren en dat gaat niet... de eerste keer voegde ik in het begin de raid driver toe en vervolgens ging de installatie verder :)
Maar nu.... als ik hem via de cd boot of via windows een nieuwe install wil doen blijft deze hangen metteen na de boot. Een ding is zeker de 2 xp schijven die ik heb (eng nonboot en ned bootable) zijn goed.. gister van allebei een install gedaan. verder heb ik geprobeerd ME te installeren, maar deze ziet na de boot de cdrom niet,en zet ik in de bios ide opertations mode naar compatible, dan werkt het wel maar ziet ie de hdd niet meer.
Wat doe ik fout ik denk dat het met de raid te maken heeft, maar hier heb ik weinig kaas van gegeten. En het vreemde is de eerste keer werkte het wel.
volgend instellingen staan in de bios
third IDE / lg 16/48
foutgh ide/ mec 1100a
Raid / onboard vt6410 raid / maxtor 120 gb 8mb 7200 r
onboard ide / enhanced
p-sata
ide detect- 35
onboard vt6410 raid - enabled
ieee 1394 controller - enebled

Helaas boden wat searches in got niet echt een resultaat

Money isn't rellevant..... who you are is.....

• fvandenreek
nu echter een geheugentest geprobeerd maar deze heeft al 6 uur gerammeld, is dat normaal?????

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-05 15:14
Staat je memtest niet op een loop ofzo???

Humor moet je serieus nemen

• fvandenreek
dit was memtest86..... maar zal wel een andere proberen.......

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-05 15:14
ligt niet aan memtest86 hoor... Da's een optie die je kunt instellen ;)

Heb je de laatste drivers al geprobeerd voor je raid controller???

[ Voor 36% gewijzigd door tommie-boy op 04-08-2003 09:56 ]

Humor moet je serieus nemen

• fvandenreek
het probleem is na het in lezen van de xp schijf kom ik niet tot het punt dat ik de drivers kan inladen ;( En ik weet echt wel zeker dat het niet aan de schijven ligt
Ben trouwens niet echt bekend met memtest86

• fvandenreek
heb net toch maar een ff bij de updated gekeken van asus en nu zie ik dat er een bios update is voor de maxtor y120mo en die van mij is een y120po , dus misschien is het wel de moeite waard om te gaan flashen. ga dat vanavond dan ook ff doen met wat nieuwe raid driverserbij lukt het misschien dan wel allemaal. maar ja nu in iedergeval werken :(

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

Tja ik zit/zat met hetzelfde probleem, en heb nog niet echt een afdoende oplossing gevonden...

Er is wel een workaround, namelijk installeren op een niet-RAID aansluiting, dan met iets als drive image de boel overzetten naar je RAID array, nadat je eerst de juiste RAID drivers geïnstalleerd hebt in je verse windows.

Als er een betere oplossing hiervoor is dan zou ik er ook erg blij mee zijn.

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

• fvandenreek
Probleem gevonden, ik heb alle usb apparaten en mijn tv uitgang eruit gehaald, en vervolgend werkte het allemaal. Heel raar maar ik kwam tenminste in de installatie 8)7 O-)

• Majapro
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-05 06:14

Majapro

Deventer

bedankt voor deze oplossing/tip, volgende week krijg ik zelf namelijk ook mn p4p800 deluxe binnen _/-\o_

"Heilzaam is slechts, wanneer in de spiegel der mensenziel zich de hele gemeenschap vormt; en in de gemeenschap leeft: de kracht van de ziel van de enkeling"

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:42

momania

iPhone 30! Bam!

promaja schreef op 10 August 2003 @ 14:39:
bedankt voor deze oplossing/tip, volgende week krijg ik zelf namelijk ook mn p4p800 deluxe binnen _/-\o_
Is fijn, maar niet echt nodig om te melden in een topic, want zo 'kick' je 'm onnodig omhoog ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.