ja ik weet dat er een aantal topics zijn over deze router, maar ik wil die niet omhoogschoppen en bovendien wordt daar niet uitgelegd hoe het probleem opgelost moet worden.
ik heb net een router aangeschaft, die ARK Jransbridge Internet Broadband Router.
ik was het namelijk zat om iedere keer de kabel van de modem te verwisselen als ik zelf wilde internetten ipv de andere pc.
we hebben hier ADSL van KPN en Planet Internet. Kheb gewoon een comfort abonnement. de modem die beneden staat is de zwarte speedtouch Home.
ik heb de router achter de modem gezet en de opstelling ziet er dan schematisch zo uit:
internet --- modem---router--hier zitten 4 poortjes op, pc1 zit in 1, pc2 zit in 2, hoe logisch....
alle kabels zijn straight. de lampjes op de router die moeten branden, branden ook, en degene die dat niet moeten doen dat niet...
ziet er simpel uit en dat hoort het ook te zijn...
goed, ik krijg dus bij mijn routertje een klein boekje, geen software. enfin...
ik doe wat er staat:
typ in de IE http://192.168.1.1 en je komt in het setup menu van de router
ik kan 2 dingen kiezen: quick setup en advanced setup.
eerst kies ik voor quick.
mij wordt gevraagd te kiezen tussen 4 verschillende connectie typen...
1 cable modem
2 Fixed-ip xdsl
3 dial-up xdsl (PPPoE)
4 PPTP
hier weet ik dus al niet wat ik moet kiezen. en bij elke keuze weet ik ook niet wat ik moet invullen.
wie weet er meer over en weet wat ik moet kiezen en invullen.
bijvoorbaat dank, en svp serieuze reply's
ik heb net een router aangeschaft, die ARK Jransbridge Internet Broadband Router.
ik was het namelijk zat om iedere keer de kabel van de modem te verwisselen als ik zelf wilde internetten ipv de andere pc.
we hebben hier ADSL van KPN en Planet Internet. Kheb gewoon een comfort abonnement. de modem die beneden staat is de zwarte speedtouch Home.
ik heb de router achter de modem gezet en de opstelling ziet er dan schematisch zo uit:
internet --- modem---router--hier zitten 4 poortjes op, pc1 zit in 1, pc2 zit in 2, hoe logisch....
alle kabels zijn straight. de lampjes op de router die moeten branden, branden ook, en degene die dat niet moeten doen dat niet...
ziet er simpel uit en dat hoort het ook te zijn...
goed, ik krijg dus bij mijn routertje een klein boekje, geen software. enfin...
ik doe wat er staat:
typ in de IE http://192.168.1.1 en je komt in het setup menu van de router
ik kan 2 dingen kiezen: quick setup en advanced setup.
eerst kies ik voor quick.
mij wordt gevraagd te kiezen tussen 4 verschillende connectie typen...
1 cable modem
2 Fixed-ip xdsl
3 dial-up xdsl (PPPoE)
4 PPTP
hier weet ik dus al niet wat ik moet kiezen. en bij elke keuze weet ik ook niet wat ik moet invullen.
wie weet er meer over en weet wat ik moet kiezen en invullen.
bijvoorbaat dank, en svp serieuze reply's