Toon posts:

Eudora Cert Chain not trusted

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik krijg steeds de error hieronder. Wanneer ik het certificaat in Eudora toevoeg, lukt het nog niet. Ik denk dat het komt door NIS. Wanneer die uit staat krijg ik deze error wel en wanneer hij aan staat krijg ik hem niet. Maar nu heb ik NIS verwijderd omdat, ik steeds een blauw scherm kreeg in XP PRO. Wat moet ik nu doen?

Certificate Error: Cert Chain not trusted.
Try adding this certificate to your certificate database for SSL to succeed
Unknown certificate chain validation error: Code(-6985)
Certificate bad: Destination Host name does not match host name in certificate
One certificate in the server cert chain has Expired

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 18:43

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Heb je al geprobeerd om eudora opnieuw te installeren? Je kunt het gerust over je huidige versie heenzetten om al eerste te testen, hij bewaard netjes alle mails en instellingen.

Waarvoor denkt hij een of ander certificaat nodig te hebben overigens? Gebruik je gewoon popmail of doe je specifieke dingen? Ik heb zelf nog nooit iets van een certificaat gebruikt.

Vink anders eens de "beveiligde verbinding om in te loggen gebruiken" ergens bij de serverinstellingen uit, misschien dat dat het al oplost.

[ Voor 17% gewijzigd door hufkes op 03-08-2003 21:10 ]

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Verwijderd

Topicstarter
hufkes schreef op 03 August 2003 @ 21:09:
Heb je al geprobeerd om eudora opnieuw te installeren? Je kunt het gerust over je huidige versie heenzetten om al eerste te testen, hij bewaard netjes alle mails en instellingen.

Waarvoor denkt hij een of ander certificaat nodig te hebben overigens? Gebruik je gewoon popmail of doe je specifieke dingen? Ik heb zelf nog nooit iets van een certificaat gebruikt.

Vink anders eens de "beveiligde verbinding om in te loggen gebruiken" ergens bij de serverinstellingen uit, misschien dat dat het al oplost.
Ik heb hem al meerdere keren opnieuw geinstalleerd maar dat helpt ook niet.

Ik gebruik gewoon pop3.

O, nu werkt het toch als ik alle beveiligde verbindingen uitschakel. Maar ik werk toch liever met SSL.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2003 21:15 ]

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 18:43

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Mmm, en als je je accountgegevens voor de test eens in outlookexpress of zo invoert en je mail ophaald, krijg je die melding dan ook? Zo ja -> ligt het niet aan eudora maar aan waarschijnlijk de tcp/ip.

Wel vreemd overigens dat je de melding ook krijgt als je SSL uit zet, want dan doet hij helemaal niets ermee.

Ondersteunt je provider wel ssl op de mailserver?

Oderstaande quote komt overigens direct als eerste hit bij zoeken op de site van eudora onder support:
However, if the Server does not support SSL or is not configured correctly for SSL negotiation, disable the SSL option by going to Tools: Personalities:. Right Click on the Personality, then choose Properties, Incoming Mail. Set the Secure Sockets when Sending to NEVER.

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Verwijderd

Topicstarter
hufkes schreef op 03 August 2003 @ 21:17:
Mmm, en als je je accountgegevens voor de test eens in outlookexpress of zo invoert en je mail ophaald, krijg je die melding dan ook? Zo ja -> ligt het niet aan eudora maar aan waarschijnlijk de tcp/ip.

Wel vreemd overigens dat je de melding ook krijgt als je SSL uit zet, want dan doet hij helemaal niets ermee.

Ondersteunt je provider wel ssl op de mailserver?

Oderstaande quote komt overigens direct als eerste hit bij zoeken op de site van eudora onder support:

[...]
Sorry, ik was net iets te sloom met editen.
Mijn provider ondersteund SSL. Ik heb SSL bij incoming mail nu uit gezet. En het versturen/ontvangen werkt nu wel. Hij zegt dat een van de certificaten verlopen is. Ik zal contact opnemen met mijn provider. Jullie horen het wel als het gelukt is. Misschien kunnen ze de certificaten verlengen.