Mijn Internet ligt er de laatste maanden ontzettend vaak uit. Daarmee bedoel ik wel elke dag dat 1 a 2 keer de verbinding 'plat' ligt. Dit is uiteraard gruwelijk irritant als je er ook nog eens 47 euro voor betaald; dan wil je ook dat het behoorlijk werkt. Dus ik aan de bel getrokken; en uiteindelijk kwam de provider tot de conclusie dat het upstream-signaal te hoog/laag was (weet niet meer wat); en dat er wat in de wijkcentrale moest worden gesleuteld om het upstream-signaal dus te dempen. Overigs nog steeds niks gebeurd; dus moet er weer eens mee bellen. 
Zover het probleem waar ik nu mee kamp; en een beetje het verhaal erachter. Nu kwam ik vanmorgen tot de conclusie dat er wel wat interessante dingen in me Event-viewer stonden van Windows XP m.b.t. mijn Internetverbinding:
Overige info:
• Motorola SB4200 SURFboard Cable Modem
• Brunssum.net Kabel-Internet(gemeentelijke ISP)
• 2048/2048 abbo
PS: De melding dat een andere computer op het netwerk dezelfde naam heeft kan ik me slecht voorstellen dat dat betrekking heeft op me lokale LAN, aangezien elke PC een ander IP en computernaam heeft.
Zover het probleem waar ik nu mee kamp; en een beetje het verhaal erachter. Nu kwam ik vanmorgen tot de conclusie dat er wel wat interessante dingen in me Event-viewer stonden van Windows XP m.b.t. mijn Internetverbinding:
De server kan geen binding tot stand brengen met transport \Device\NetBT_Tcpip_{E440D0C2-7424-4BAE-8BFE-3335632D3FF1} omdat een andere computer op het netwerk dezelfde naam heeft. De server kan niet worden gestart.
Deze computer kan het netwerkadres niet vernieuwen (van de DHCP- server) voor de netwerkkaart met netwerkadres ************. De volgende fout is opgetreden: De time-outperiode van de semafoor is verlopen. De computer zal doorgaan om zelf een adres van de netwerkadresserver (DHCP-server) proberen te krijgen.
Hierboven staande zal vast ook wel te maken hebben met het feit dat mijn Internet er zo vaak uit ligt. Hoe kan ik dit verhelpen en als ik het zelf niet kan... wat moet ik mijn provider vertellen wat ze moeten doen om het te fixen?De IP-adreslease *.*.*.* voor de netwerkkaart met netwerkadres ************ is geweigerd door de DHCP-server *.*.*.* De DHCP-server heeft een DHCPNACK-bericht gezonden.
Overige info:
• Motorola SB4200 SURFboard Cable Modem
• Brunssum.net Kabel-Internet(gemeentelijke ISP)
• 2048/2048 abbo
PS: De melding dat een andere computer op het netwerk dezelfde naam heeft kan ik me slecht voorstellen dat dat betrekking heeft op me lokale LAN, aangezien elke PC een ander IP en computernaam heeft.