Internet er vaak uit, Eventviewer zegt het volgende erover:

Pagina: 1
Acties:
  • 221 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-05 19:14
Mijn Internet ligt er de laatste maanden ontzettend vaak uit. Daarmee bedoel ik wel elke dag dat 1 a 2 keer de verbinding 'plat' ligt. Dit is uiteraard gruwelijk irritant als je er ook nog eens 47 euro voor betaald; dan wil je ook dat het behoorlijk werkt. Dus ik aan de bel getrokken; en uiteindelijk kwam de provider tot de conclusie dat het upstream-signaal te hoog/laag was (weet niet meer wat); en dat er wat in de wijkcentrale moest worden gesleuteld om het upstream-signaal dus te dempen. Overigs nog steeds niks gebeurd; dus moet er weer eens mee bellen. 8)7

Zover het probleem waar ik nu mee kamp; en een beetje het verhaal erachter. Nu kwam ik vanmorgen tot de conclusie dat er wel wat interessante dingen in me Event-viewer stonden van Windows XP m.b.t. mijn Internetverbinding:
De server kan geen binding tot stand brengen met transport \Device\NetBT_Tcpip_{E440D0C2-7424-4BAE-8BFE-3335632D3FF1} omdat een andere computer op het netwerk dezelfde naam heeft. De server kan niet worden gestart.
Deze computer kan het netwerkadres niet vernieuwen (van de DHCP- server) voor de netwerkkaart met netwerkadres ************. De volgende fout is opgetreden: De time-outperiode van de semafoor is verlopen. De computer zal doorgaan om zelf een adres van de netwerkadresserver (DHCP-server) proberen te krijgen.
De IP-adreslease *.*.*.* voor de netwerkkaart met netwerkadres ************ is geweigerd door de DHCP-server *.*.*.* De DHCP-server heeft een DHCPNACK-bericht gezonden.
Hierboven staande zal vast ook wel te maken hebben met het feit dat mijn Internet er zo vaak uit ligt. Hoe kan ik dit verhelpen en als ik het zelf niet kan... wat moet ik mijn provider vertellen wat ze moeten doen om het te fixen?

Overige info:
• Motorola SB4200 SURFboard Cable Modem
• Brunssum.net Kabel-Internet(gemeentelijke ISP)
• 2048/2048 abbo

PS: De melding dat een andere computer op het netwerk dezelfde naam heeft kan ik me slecht voorstellen dat dat betrekking heeft op me lokale LAN, aangezien elke PC een ander IP en computernaam heeft. :o

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:35

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Het lijkt wel een probleem van je modem, je modem is ej DHCP server. Die ljkt wel dubbele ip-adressen uit te delen aan je pc's.

Heb je, als je die melding krijgt over dubbele ip-s de ip-s al eens gecontroleerd?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Silent Thunder
Tukk schreef op 03 augustus 2003 @ 20:56:
Het lijkt wel een probleem van je modem, je modem is ej DHCP server. Die ljkt wel dubbele ip-adressen uit te delen aan je pc's.

Heb je, als je die melding krijgt over dubbele ip-s de ip-s al eens gecontroleerd?
Waar kan ik dat überhaupt bekijken die IP's? Gewoon op me Lokale Netwerk bij iedere PC de IP die haar is toebedeeld door mij? Variërend van 192.168.0.1 t/m 192.168.0.4 overigs. Maar ik neem aan dat dat niet verschuift? Of bedoel je wat anders. :o

[ Voor 17% gewijzigd door Silent Thunder op 03-08-2003 21:15 ]

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
pc opnieuw installeren ?

kan ook in de registry zitten

...

• Silent Thunder
AwesomE schreef op 03 August 2003 @ 21:25:
pc opnieuw installeren ?

kan ook in de registry zitten
Ik kan wel eens het Ghost-image teruggooien just in case. Maar de problemen deden zich van te voren ook al voor. Ik denk niet dat het aan mijn installatie ligt....

[ Voor 6% gewijzigd door Silent Thunder op 03-08-2003 21:35 ]

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Ik bedoelde (ik was niet helemaal duidelijk):

Krijg je deze melding ook als je pcs allemaal al een dag draaien, of krijg je deze melding vlak na dat 1 van je pcs is geboot?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Silent Thunder
Tukk schreef op 03 August 2003 @ 21:57:
Ik bedoelde (ik was niet helemaal duidelijk):

Krijg je deze melding ook als je pcs allemaal al een dag draaien, of krijg je deze melding vlak na dat 1 van je pcs is geboot?
Zijn 4 Pc's, dus of er een verband is weet ik nog niet; ff uitzoeken. Die melding komt overigs zeer sporadisch voor in het log; die van naam is al bekent in netwerk. Die andere twee om de haverklap; wat betekenen die dan?

Kan het overigs ook zo zijn dat mijn provider 2 dezelfde IP's aan haar cliënten uitgeeft op het zelfde moment, waardoor ik in de problemen kom?

[ Voor 7% gewijzigd door Silent Thunder op 03-08-2003 22:36 ]

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Jij krijgt volgns mij de ipadressen van je modem, dat is jou DHCP server.
Jou modem is een router tussen het echte Internet en je eigen lokale netwerkje.

Je isp ziet jouw netwerkje niet eens, de enige waar zij mee communiceren is je modem.
Als je modem deze probs heeft, dan moet je bij je isp zijn, maar nu hebben zij er weinig mee te maken...

* Tukk tijfelt even, ik heb gezocht, maar kun je na kijken of je modem een router en een DHCP server is?

[ Voor 14% gewijzigd door Tukk op 03-08-2003 23:26 ]

• Silent Thunder
Tukk schreef op 03 augustus 2003 @ 23:23:
* Tukk tijfelt even, ik heb gezocht, maar kun je na kijken of je modem een router en een DHCP server is?
Hoe kan ik dat bij mij zien?

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

De manual van je modem.
Stel date er in staat dat het een Router en een DHCP is, dan krijg je je IP-Adressen (van je LAN) van je modem. Dan heeft bellen naar je ISP geen nut...

Tip: Lees bijvoorbeeld op http://www.whatis.com eens wat over routers en DHCP server...

[ Voor 21% gewijzigd door Tukk op 04-08-2003 08:05 ]

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:25

Wildfire

Joy to the world!

Eén van de foutmeldingen doet me denken dat iemand op het Chello-netwerk z'n PC statisch heeft ingesteld met jouw IP-adres, en dan krijg je dus zo'n foutmelding...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Silent Thunder
Tukk schreef op 04 August 2003 @ 08:00:
De manual van je modem.
Stel date er in staat dat het een Router en een DHCP is, dan krijg je je IP-Adressen (van je LAN) van je modem. Dan heeft bellen naar je ISP geen nut...

Tip: Lees bijvoorbeeld op http://www.whatis.com eens wat over routers en DHCP server...
In de doos zat geen manual... alleen de modem zelf en een voedingskabel ervoor. Op Google heb ik wel enige specificaties gevonden erover; o.a. deze deze URL. Zover ik dus kan zien is het geen router. Er word in ieder geval op veel pagina's niet gerept over het woord 'router' i.c.m. met mijn modem.

Dus zover ik het begrijp is mijn Motorola modem mijn DHCP server. En het probleem is dat die wel eens dezelfde IP's uitgeeft waardoor er conflict ontstaat? Dat in ieder geval met betrekking op de het eerste bericht wat in mijn topicstart staat.

Wat betekenen die twee onderste berichten dan en zijn ze gerelateerd aan elkaar m.b.t. het probleem van mijn DHCP? En nog belangrijker... hoe los ik (of mijn provider) concreet het probleem op?
Wildfire schreef op 04 August 2003 @ 09:44:
Eén van de foutmeldingen doet me denken dat iemand op het Chello-netwerk z'n PC statisch heeft ingesteld met jouw IP-adres, en dan krijg je dus zo'n foutmelding...
Daar dacht ik ook al aan. Dat is dan duidelijk iets voor mijn provider om dat op te sporen wie zo handig is om dit conflict te laten veroorzaken. Maar jah... zoals ik al eerder zei zou ik ook graag willen weten wat die twee resterend berichten betekenen. Als ze afgeleid zijn van die eerste is het wel te overzien, anders heb ik wellicht nog meer problemen met mijn Internet.

[ Voor 24% gewijzigd door Silent Thunder op 04-08-2003 19:17 ]

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wellicht Brunsem.net eens bellen ? Je modem hoeft namelijk niet DHCP server te zijn. Bij Chello en @Home is het een bridge.

Verwijderd

NetBT .. is dat niet iets met BlueTooth ?

• Silent Thunder
PolarBear schreef op 04 augustus 2003 @ 20:03:
Wellicht Brunsem.net eens bellen ? Je modem hoeft namelijk niet DHCP server te zijn. Bij Chello en @Home is het een bridge.
Jah, ik weet het niet hoor. Volgens Tukk was het een DHCP....

Mja, ik ga ze uiteraard eens erover bellen. Even kijken wat ze erover te zeggen hebben.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 August 2003 @ 20:20:
NetBT .. is dat niet iets met BlueTooth ?
NetBT betekend NetBIOS over TCP/IP protocol.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2003 08:44 ]

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Silent Thunder schreef op 04 August 2003 @ 22:22:
[...]

Jah, ik weet het niet hoor. Volgens Tukk was het een DHCP....

Mja, ik ga ze uiteraard eens erover bellen. Even kijken wat ze erover te zeggen hebben.
Nope,

als je dat dacht, dat bedoelde ik niet te zeggen.
Wat ik probeerde te zeggen is: zoek uit of het een router of een DHCP server is.

Het maakt nog al wat uit, is het een DHCP server, dan moet je zelf verder zoeken op het www. Is het een bridge, dan kan je je ISP bellen.,...

Pagina: 1