Ik wil graag via het internet met een vriend een potje aoe spelen alleen werkt dit niet. Als ik zijn ip adres invul bij tcp/ip dan krijg ik geen games te zien. Binnen het netwerk met de lan instelling werkt het wel. Ik heb al allerlei forums gelezen over poorten die open moeten maar het probleem is dat ik geen series (bijv. 26600-29000) kan invoeren maar alleen (bijv. 80). Heeft iemand hier ervaring met deze router en kan mij vertellen hoe ik dit aan de praat krijg?
Wat je kan doen is je PC aanmerken als DMZ, hierdoor wordt deze PC direct bereikbaar voor anderen. Nadeel hiervan is dat je een goede firewall zal moeten gaan draaien, omdat je PC een stuk kwetsbaarder is geworden. Ook is er niet echt veel info te vinden via de officiele site. Is er alleen een webbased config mogelijkheid of kan je ook via bijvoorbeeld een telnet client je config aanpassen, eventueel zijn er opties die via de CLI wel aangesproken kunnen worden.
buit is binnen sukkel
volgens mij is het alleen webbased mogelijk, de dmz host heb ik al ingeschakeld alleen werkt dit ook niet. Ik heb al een mail naar smc gestuurd en ik wacht nog op antwoord van hun.
Vreemd dat de DMZ instelling niet werkt want dit is meestal een van de oplossingen.
Heb je nog andere zaken geconfigureerd zodat de dmz niet goed werkt?
buit is binnen sukkel
ik heb alle firewalls uitgeschakeld, ik zou niet weten wat nog meer van zou kunnen zijn...
Ik heb de mensen van smc gebeld en hij vertelde dat ik poorten moest openen. Fijn dat had ik dus ook al bedacht. Die poorten moest ik ff opzoeken op het internet en invoeren bij special applications, helaas is nu dus het probleem dat ik geen reeksen in kan voeren omdat hij alleen maar getallen accepteerd, heeft iemand hier ervaring met het openen van poorten op de smc 7004 abr?
Pagina: 1