[Win2k3]OpenGL drivers niet op win2k3 (intel810)

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:34
Ik dacht weer een Spearhead te installeren en draai nu Win2k3. Om spearhead te spelen, heb ik de OpenGL drivers nodig, dus ik op naar intel.com om de nieuwste video drivers te grabben. Op intel.com aangekomen was er zo te zien geen driver voor win2k3, dus ik probeerde de WinNT driver maar.

WinNT driver gedownload, unzipt, Setup runnen en ik krijg een heel liev meldingkje van de Setup dat m'n OS niet wordt ondersteund.

Ik denk ok, dan installeer ik OpenGL wel los en na wat search werk kom ik aan op OpenGL.org. Ik download de OpenGL drivers voor windows, plaats het bestandje in m'n system32 map en voer hem uit. Alle bestandjes kopieren zich naar de system32 map en ik probeer Spearhead uit. Hij geeft nog steeds te melding dat hij OpenGL mist. Ik dus een reboot.

Terug in Win2k3 start ik Spearhead weer op en de melding blijft:

...GLW_ChoosePFD failed
...failed to find an appropriate PIXELFORMAT
...restoring display settings
...WARNING: could not set the given mode (3)
...shutting down QGL
...unloading OpenGL DLL
...assuming '3dfxvgl' is a standalone driver
...initializing QGL
...WARNING: missing Glide installation, assuming no 3Dfx available
...shutting down QGL
GLW_StartOpenGL() - could not load OpenGL subsystem

Weet er iemand hoe ik als nog die drivers van Intel.com er op krijg of hoe ik OpenGL aan de praat krijg? Ik hoor het graag.

A.u.b. geen reply's als: Waarom Win2k3 e.d als Desktop OS? Antwoord: Het werkt prima :) (CS 8)) Alleen nu even met spearhead.....

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Umm, OpenGL werkt niet onder NT4 ( waar jij de drivers voor gedownload hebt ) maar wel onder Wink2 ( waar jij dus nu de drivers moet voor downloaden )

A.U.B. moet je geen NT4 drivers gebruiken in Win2003......je moet Win2k drivers gebruiken!

There is no place like ::1

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:34
Ik download ze nu..

Alvast bedankt, 'k wist niet dat het antwoord zo simpel zou worden :P

(* danslo zat al te denken aan registersleutels e.d. :P)

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

** Policy m.b.t. topics over Windows 2003 server **
Win2k3 is ontworpen als Windows-serverbesturingssysteem, dus niet als desktop besturingssysteem. Dit betekent dat veel softwareapplicaties die wel onder Win2k/WinXP werken niet compatible zijn met Win2k3. Mocht je problemen ondervinden bij het installeren of het gebruik van een programma dien je eerst bij de maker van het programma na te gaan of het uberhaupt compatible is met Win2k3. Sommige programma's zijn trouwens geschikt wanneer je deze laat draaien onder de compatibility mode voor Win XP.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Dit topic is gesloten.