Toon posts:

Hoe dvd branden op 1 speed?

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb het volgende probleem bij het branden van een dvd image in nero:
Ik wil een image branden op 1 speed maar bij het burn scherm in nero kan ik alleen maar 2.4 speed kiezen.
Dit probleem heb ik ook bij dvd films en normale dvd´s branden.
Ik wil de image graag op 1 speed branden omdat het een backup is van een xboxspel (waar ik zelf de eigenaar van ben).
De dvdrom in de xbox heeft moeite met dvd´s te lezen vandaar.
Ik heb al gezocht op talloze site´s, waaronder got, google en enkele xboxsite´s.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-03 23:26
Wat met de Pioneer nog wel eens wilde helpen, om DVDs sneller te branden, was eerst een langzame schijf erin leggen, Nero starten en dan de schijf wisselen met een 1-speed schijfje (zonder de eject te gebruiken)
Mischien dat zoiets ook mogelijk is, door bijvoorbeeld een langzamere recordable (RW bijvoorbeeld) in de brander te leggen en dan Nero te starten en dan de schijf wisselen.
Ik kan me alleen wel voorstellen dat een RW op een heel andere manier gebrand wordt dan een DVD+R (2.4speed is er alleen vor de + media) en dus fout zou kunnen gaan, mogelijk ook de brander slopen.

Wat geeft Nero aan als mogelijkheden van de brander?

Heb je trouwens ook al andere DVD-brand software geprobeerd?

* TD-er kan onder Nero wel gewoon lagere snelheden selecteren, met de Pioneer DVD-

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog geen andere software geprobeert, omdat nero normaal gesproken zo lekker werkt ;)
ik zal paar andere brandsuite´s proberen.

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
De kans is heel groot dat je een Ricoh 2,4x DVD+R brander hebt (of een afgeleid product). Die drive moet je op 2,4x gebruiken. 1x (als je het al kan instellen) is niet aan te bevelen. De kwaliteit van 1x is bijna zeker een stuk lager dan die van 2,4x

[ Voor 16% gewijzigd door Angels2 op 03-08-2003 20:56 ]

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-03 16:14
2,4x klinkt als DVD+R die is alleen 2,4 en 4x op dit moment. 1x is er nooit geweest en gaat dus niet werken voor zover ik weet.

[ Voor 9% gewijzigd door PROnline op 03-08-2003 20:56 ]

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07-2025
PROnline schreef op 03 augustus 2003 @ 20:56:
2,4x klinkt als DVD+R die is alleen 2,4 en 4x op dit moment. 1x is er nooit geweest en gaat dus niet werken voor zover ik weet.
Klopt, 1x DVD+R schrijven bestaat niet, ze zijn de markt opgegaan met 2.4x.
Op dit moment is er alleen 2.4x, 4x en binnenkort dus 8x (eerder 8x dan de -R standaard).
Pagina: 1