Toon posts:

[ME] & [XP] PC's zien elkaar alleen bij gelijk OS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al verschillende malen problemen gehad met een goede verbinding te krijgen tussen XP PC's en PC's met 98 of ME.

Ook vandaag heb ik weer menig uurtje besteed om bestanden over te zetten van een laptop met ME naar een XP PC.
Eerder al lang bezig geweest met een ME machine het internet te laten delen met een XP machine (met een ADSL USB Modem) ook dat lukte niet.

Wat is nu het geval:

ADSL Modem/Router aangesloten op een switch

stuk of 5 PC's erop met XP/ME/2000 of 98: allemaal een lekker snelle internet verbinding, dus dat geen probleem.

De PC's krijgen allemaal een IP adres (van 192.168.1.33 tot 192.168.1.99) van de router

Als ik bestanden en printers wil delen tussen de XP machines geen probleem. Werkgroep gewoon MSHOME, geen problemen.

Maar vanuit de 9x machines dus geen contact. Kan wel pingen vanuit XP machine naar de ME machine, maar niet terug. Zie de ME machine de ene keer wel de andere keer neiet vanuit mijn XP PC.

De ME PC ziet wel een andere Windows 98 PC, maar niet de XP machines. Netbeui wel of niet aan maakt geen verschil.

XP machines zien elkaar dus ook gewoon goed 8)7

Kabels ook al verwisseld......

Wat zie ik over het hoofd?

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:14
Kwestie van user accounts aan XP toevoegen zodat ze rechten hebben.
XP heeft dezelfde beveiliging als Win2K en hebben het liefst een trusted connectie (Deze is automatisch tussen 2 XP machines aanwezig)

Taal fouten inbegrepen ;)