Internet exploder

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RwD
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

RwD

kloonikoon

Topicstarter
Ik heb nog een probleempje

zowel onder windows 98 als ME loopt mijn computer vast (na max 5 min)als ik op internet zit (ongeacht welke applicatie)
ik heb een dynalink modem V1456VQH ofzoiets
misschien dat dat helpt, ik bel in via tmfweb (it sucks) Help!! trouwens, ook zoiets om van te :r onder windows 2000 kan ik de eerste keer na een schone installatie WEL op internet, en daarna (na opnieuw opstarten) niet meer en dan zeikt het apparaat over zijn irq's enz.. als iemand hier een oplossing voor weet??

• RwD
  • Niet online

RwD

kloonikoon

Topicstarter
m.a.w. ik heb dus twee problemen...

• akakiwi
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-03 11:13

akakiwi

I believe in the ruling class.

Om te beginnen moet je onder ME andere drivers installeren dan onder 98.
Die zijn ECHT moeilijk te vinden op internet, dus kun je het beste even bellen met de zaak waar je die PC hebt gekocht.
Ik draai zelf W2K Advanced Server, en die drivers waren dus bijna niet te vinden. Heeft een vriend van me toen gezocht die werkt bij de tent waar ik de kaart had gekocht (Dynalink ISDN).
Ik denk trouwens wel dat je problemen zijn opgelost als je nieuwe drivers hebt.
Nadeel alleen van die drivers is dat ze er na een paar weken mee :?stopten:?
vraag me niet hoe het kan, maar ik moet ze nu weer opnieuw installeren.

| Life is a game (and games are fun) | homepage |

• RwD
  • Niet online

RwD

kloonikoon

Topicstarter
zo te zien werkt internet bij mij thuis wel, het loopt alleen vast....

en over het windows 2000 probleem, nog suggesties, ik werk liever met 2000 dan met ME..

• RwD
  • Niet online

RwD

kloonikoon

Topicstarter
dus niemand weet ook maar iets van me en 2000 af (behalve MicroSoft, maar die laten ook niks van zich horen natuurlijk)

Verwijderd

jE BEDOELT

MICROSOFT INTERNET VERKLOTER?
OF PNP
PLUG AND PRAY?

Verwijderd

Is het een intern modem?

Zo ja, dan zou het kunnen zijn dat het modem conflicteert met 1 van je com poorten. Op het moment dat je dus je modem in je compie steekt, moet je er voor zorgen dat je in de bios com2 uitzet. Het modem wordt dan als com2 poort gedetecteert. Drivertje ervoor installeren en klaar.8-)

Check even de gebruikte IRQ's!

In diverse BIOSen is het mogelijk om ieder PCI/ISA/AGP slot een eigen IRQ toe te wijzen. Als je dit doet moet je wel PLUG&PLAY op no zetten.(zowiezo heel verstandig). Hiermee ga je dus ook de IRQ problemen tegen.(8>

Verwijderd

Hoi,

Probeer deze pagina eens vol met drivers en verwijzingen. Ook voor de diverse Windows versies.
Pagina: 1