Toon posts:

PC blokkeert na 2 minuten gedurende 10 seconden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van mij heeft een raar probleempje met zijn pc tijdens het gamen.
Ik ga eerst even de spes geven (voor zover ik die weet want hij kon me niet veel erover vertellen, hij is nogal noob op dit vlak):
Windows Xp sp1 en alle updates
de pc is ongeveer een jaar en half oud maar was toen de max (dus hij kan nog wel mee nu :))
hij heeft nog meer dan 50 gig vrij
spijtig genoeg weet ik niets over ram/cpu.
Geen virus/spyware

Het probleem:
Als hij gaat gamen, bv medal of honnor of andere games (nieuwe demos of oudere games whatever) dan blokkeert zijn pc gedurende tien sec ongeveer na 2 minuiten gamen, het geluid loopt nog wel door meestal.

Hij heeft geen msn ofzo draaien ondertussen.

Het is spontaan begonnen denken we (hij zegt het pas nu terijl het na de paasvakantie is begonnen :/ ), voor de rest draait zijn pc nog goed.
Zou ik hem laten teruggaan naar een herstelpunt van voor de paasvakantie om eens te kijken of dit het oplost?
Het lijkt mij een nogal vrij frequent probleem maar ik game niet zoveel dus roep ik ff jullie hulp in.
Owja, niet schreeuwen over nieuwe drivers etc. plz, het heeft goed gewerkt en ik ben er vrij zeker van dat hij niet in zijn configuratiescherm heeft zitten kl*ten.

Wat is de makkelijkste manier om te kijken wat de oorzaak van dit probleem is en hoe hij/ik het kan oplossen?

Verwijderd

Ik weet er niet alles van, maar het kan aan een aantal dingen liggen:
Voeding:
Te zwakke voeding, heb ik ook gehad lang geleden met een AH PC (PIII 500MHz), te zwakke voeding, als je m veel gebruikt had dan trok de voeding het niet meer en hing ie op een willekeurig moment, maar dan hing ie ook echt, dus ik denk niet dat dit het probleem is.
RAM:
Te weinig, maar het heeft goed gedraaid, dus ook niet echt een optie
Virtueel Geheugen:
Als ie op zeker niet in het configuratiescherm heeft lopen kloten, dan is dit ook geen optie, anders zo instellen dat Windows het weer beheert, of handmatig zeer groot zetten.
RAM 2:
RAM naar de klote, memtest draaien en bevindingen posten

Tja zonder RAM/CPU info blijft het natuurlijk wel giswerk, probeer daar aan te komen, is in XP heel simpel: rechts klikken op My Computer (Deze Computer), Properties (Eigenschappen), en dan verschijnt vanzelf het model en de kloksnelheid van de CPU, en de hoeveelheid RAM.

Verwijderd

Check je temperaturen eens

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem ff memtest doorgemaild met wat instructies, maar zijn temps kan ik echt niet laten checken, 't is nogal een n00b op dit vlak...

Iemand een ideetje?

• treslem
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-02 20:48
Verwijderd schreef op 03 augustus 2003 @ 18:22:
Het probleem:
Als hij gaat gamen, bv medal of honnor of andere games (nieuwe demos of oudere games whatever) dan blokkeert zijn pc gedurende tien sec ongeveer na 2 minuiten gamen, het geluid loopt nog wel door meestal.

Wat is de makkelijkste manier om te kijken wat de oorzaak van dit probleem is en hoe hij/ik het kan oplossen?
Bij mij was het Office (index/snelzoeken) die dit soort gedrag veroorzaakte. Wordt geladen bij het opstarten van Windows (programma's - Startup). Maar dat was altijd, dus ook buiten games om... Je weet nooit..

La dolce vita - non farmi ridere

Verwijderd

Topicstarter
Thx, ik zal hem eens laten kijken of dit draait op zijn pc.
Ik was aan het denken of het niet aan defragmentatie kon liggen?
Pagina: 1