Ik heb afgelopen donderdag een nieuwe pc erbij gehaald ( XP2800+ op een A7N8X met 2X 256 Twinmos 3200 DDR). Echter de pc loopt bij het minste geringste vast. Vaak gewoon wanneer hij op de desktop staat bevriest hij helemaal. De ene keer na een kwartiertje de andere keer na een paar uur. Er is nog helemaal niets bijzonders op geinstalleerd. Win Xp draait erop, office staat erop en de bekende drivers. Ik heb persoonlijk het gevoel dat het iets hardware matigs is aangezien hij echt op willekeurige momenten (dus ook als er geen progs draaien) compleet bevriest. Iemand nog een verfrissend idee, anders ga ik er gewoon mee terug.
ik zou er maar mee terug gaan, zal wel iets niet kloppen met de hardware.
Waarschijnlijk de videokaart of het geheugen.
Waarschijnlijk de videokaart of het geheugen.
MSI GNB Max-FISR, P4 3,06GHz, MSI Ti4800SE-VTD8X
Verwijderd
Precies hetzelfde gehad, was bij mij de combinatie van videokaart en/of moederbord waarschijnlijk. (Geforce4MX440 + ECSK7S6A).
Zit er een koeler op die geschikt is voor een Athlon 2800+ ?
Zit er een koeler op die geschikt is voor een Athlon 2800+ ?
Ja de koeler is okee, want het is een boxed versie. Wat betrefd de videokaart heb ik er een Geforce 2 GTS in gezet (de radeon die erin zat is naar een andere pc gegaan), maar deze heeft tot donderdag altijd perfect in een XP2000+ gedraait dus denk niet dat het daaraan ligt.
is waarschijnljik het geheugen. Vraag niet waarom, is zo'n vermoeden. Is nl wel vaker bij random vastlopers. bios update kan helpen omdat het moederbord je geheugen misschien niet wil.
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Verwijderd
Zit ie er ook goed recht op?tommy6 schreef op 03 augustus 2003 @ 18:36:
Ja de koeler is okee, want het is een boxed versie.
Zover ik heb kunnen zien wel. Heb hem er dus niet zelf opgezet, maar wel ff naar gekeken en zag er goed uit.
Verwijderd
Gebruik anders effe memtest. Heb je al geprobeerd die pc zo kaal mogelijk op te starten?
en wat geeft je bios voor temp. waardes van je proc enzo?
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2003 19:40 ]
Ja dat begrijp ik, wou alleen ff snel een paar reacties, om te kijken of die er een beetje hetzelfde over dachten.
Hoe kom ik aan die memtest?Verwijderd schreef op 03 August 2003 @ 19:40:
Gebruik anders effe memtest. Heb je al geprobeerd die pc zo kaal mogelijk op te starten?
Lees gewoon even goed door wat er in de bovenste sticky staat. Even snel een paar reacties heeft geen enkele zin als je zelf al helemaal niks geprobeerd hebt natuurlijk.tommy6 schreef op 03 August 2003 @ 19:57:
[...]
Ja dat begrijp ik, wou alleen ff snel een paar reacties, om te kijken of die er een beetje hetzelfde over dachten.
En na de bovenste sticky kun je gelijk de PMG FAQ even bekijken, staat wel een link naar toe.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()