Mijn nieuwe bordje, een ASUS P4P800, wordt 41 graden terwijl de processor 34 graden is. Is dat normaal? Heeft iemand ervaring? 2 extra casefans heeft vrijwel niets geholpen...
dit lijkt mij uitstekend voor dit weer. is echt niets mis mee.
geef eens verdere specs van je systeem.
geef eens verdere specs van je systeem.
[ Voor 26% gewijzigd door EntonoX op 03-08-2003 18:12 ]
-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-
Het kan ook zijn dat de tempartuur van je CPU niet klopt. Want die van jou heeft nogal een lage temparatuur. En dat de moederbord zo warm is kan wel klopen met dit weer.
Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
das waar
maar toch raar dat ie warmer wordt dan de proc of niet??
De mogeliijk heid is dat je temparatuur meter on de cpu zit niet helemaal meer lekker is.
Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
cpu slingert tussen 34 en 45 graden denk dat dat wel klopt
Heeft je Northbridge ( want daar wordt de moederbord temp gelezen ) actieve of passieve koeling.
( Zelf heb ik een passief gekoeld P4S8X bordje...door de northbridge koeler van zalman is hij niet al te koud ( zeker niet met dit weer ) maar in de temp STABIEL! Warmte is niet direct een MB killer, fluctuaties zijn! )
( Zelf heb ik een passief gekoeld P4S8X bordje...door de northbridge koeler van zalman is hij niet al te koud ( zeker niet met dit weer ) maar in de temp STABIEL! Warmte is niet direct een MB killer, fluctuaties zijn! )
There is no place like ::1
Verwijderd
Niks mis mee. Mijn P4P800 cijfertjes zijn nu:
MB: 48c
CPU: 41c
Geen zorgen dus lijkt me.
[flame]
Denk liever eens aan al die AMD gebruikers met hun overgeklokte XP's @ 60c
[/flame]
MB: 48c
CPU: 41c
Geen zorgen dus lijkt me.
[flame]
Denk liever eens aan al die AMD gebruikers met hun overgeklokte XP's @ 60c
[/flame]
ik heb em effe laten zweten (met de burn-in optie van sisoft sandra) en de temperatuur van zowel mobo als cpu is opgelopen tot 49 graden.... geen zorgen??
zolang het stabiel draait iig nietBasHouse schreef op 03 August 2003 @ 18:23:
ik heb em effe laten zweten (met de burn-in optie van sisoft sandra) en de temperatuur van zowel mobo als cpu is opgelopen tot 49 graden.... geen zorgen??
en probeer de volgende keer de
[ Voor 19% gewijzigd door HielkeJ op 03-08-2003 18:27 ]
zit hier op zolder (temp rond de 32 graden
) met temps van 48 voor het mobo en 42 voor de cpu (2.8) dus dat zit wel goed. En dan hangt er bij mij nog een GF4 Ti4200 passief gekoelt met een zalman HP80a onder die de boel lekker opstookt
Verwijderd
ik wou dat ik zulke temps kon halen man,
met dit weer wil mijn amd wel eens richting de 70 klimmen
dus er is echt helemaal niks mis mee!
met dit weer wil mijn amd wel eens richting de 70 klimmen
dus er is echt helemaal niks mis mee!
Verwijderd schreef op 03 augustus 2003 @ 18:21:
[flame]
Denk liever eens aan al die AMD gebruikers met hun overgeklokte XP's @ 60c![]()
![]()
[/flame]
offtopic:
AMD XP2400+@2255(1.76V)@43C
Asus A7N-D (R2.0) @ 28V
Kamer @ 29.1C
AMD XP2400+@2255(1.76V)@43C
Asus A7N-D (R2.0) @ 28V
Kamer @ 29.1C
[ Voor 3% gewijzigd door The_Greater op 03-08-2003 18:40 ]
daar staan die p4ptjes (en ook de p4ctjes) bekend om, komt door die brakke heatsink die erop zit en de belachelijke hoeveelheid warmte die de northbridge genereerd. Ik zelf heb er een zalman passief koelertje opgeplakt, BOVEN OP de originele heatsink, dat helpt erg veel.
De northbridge stookt ongeveer 10 Watt op ja, best warmpjes
en dan die passieve chipset koeler. Maar het werkt, dus ik vind het allemaal best
Dit lijkt me wel duidelijk nu
Ik doe 'm dicht voordat iedereen zijn temps gaat posten met dit afschuwelijk hete weer
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()