p3v4x met 200gig harddisk

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• jenk
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-08 21:11
weet iemand of dit asus moederbord met bios versie 1005 een 200gig grote harddisk ondersteund?
Volgens de asus website is biosversie 1005 de laatste, maar ik kan niet vinden wat de grootste harddisk is die ondersteund word.
Ook in de search vind ik geen antwoord.
Omdat de harde schijf voor videobewerking is, heb ik het liefst dat het 1 harddisk blijft, dus niet opdelen in meerdere partities.
iemand ervaring?

Verwijderd

en dan nog, zelfs moest je ze in partities opdelen, dan zie je in je BIOS nog maar 1 schijf...

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:15
Opslagmedia & I/O-controllers FAQ - grootste HD mogelijk?
OS van tussen juni 1999 en begin 2002
De 28bits LBA addressering zit nu op haar grens: 128GB. Dit is om te zeilen door een BIOS update (bijv. Promise/Highpoint controllers) danwel door een driver update (de onboard IDE van Intel 8xx chipsets). De 28bits LBA addresering wordt dan omgezet in 48bits LBA addressering met als gevolg dat het limiet wordt verlegd naar 128PB (128 miljoen GB).
waarschijnlijk bedoel jij de ASUS TUV4X, want op jouw naam vindt ik helemaal niks. Terwijl dit moederboed ook als nieuwste bios 1005 heeft.
deze bios is van 8 juli 2002 wat betekend dat hij zelfs als ná bovenstaand bericht geldt. je hebt een zeer grote kans dat het gaat werken.

probeer anders een afspraak met het bedrijf te maken en alles uit te leggen. zodat je de HD kan terugbrengen als hij niet werkt

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:15
Het is evengoed mogelijk om met speciale software van 2 HD's 1 te maken, zodat je met 2x 128GB nog steeds een partitie van 200GB kan hebben. Zet je ze dan ook nog in raid heb je ook gelijk een behoorlijke snelheidswinst :)

* FragFrog zoekt naam...

[ Voor 23% gewijzigd door FragFrog op 03-08-2003 18:43 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• ApoC
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08 23:13
Maxtor heeft geloof ik tooltjes om die schijf volledig zichtbaar te maken, ook als je bios het niet ondersteund. Heet maxblast geloof ik.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

OnTracK schreef op 03 August 2003 @ 18:16:
Opslagmedia & I/O-controllers FAQ - grootste HD mogelijk?
[...]

waarschijnlijk bedoel jij de ASUS TUV4X, want op jouw naam vindt ik helemaal niks. Terwijl dit moederboed ook als nieuwste bios 1005 heeft.
Waaruit haal je dat het de TUV4X zou zijn en niet de P3V4X :? Sowieso staat de P3V4X er gewoon tussen op de Asus site :Z
deze bios is van 8 juli 2002 wat betekend dat hij zelfs als ná bovenstaand bericht geldt. je hebt een zeer grote kans dat het gaat werken.
Niet zeer grote kans, maar de kans is aanwezig. De nieuwste BIOS voor de P3V4X stamt overigens uit 14-6-2000, de 1005. Ik geef je weinig kans daarmee, maar meer met de 1006 (beta BIOS van 8-7-2003).

Maar zie idd de OM FAQ
probeer anders een afspraak met het bedrijf te maken en alles uit te leggen. zodat je de HD kan terugbrengen als hij niet werkt
Altijd een goed idee in gevallen als deze. Beter advies is er ook niet te geven- je probeert een combinatie dat bij ontwikkelen van het bord nooit voorzien kon worden. Het kan goed gaan, maar ook fout, ondanks specs die het tegendeel aanwijzen.

Overigens:
Omdat de harde schijf voor videobewerking is, heb ik het liefst dat het 1 harddisk blijft, dus niet opdelen in meerdere partities.
:?

Allereerst is bij Win2K en later (en uiteraard de Unix derivaten) de logische indeling in partities transparant tov de fysieke drives eronder. Je kunt dus met 1 drive meerdere partities hebben of 1 partitie over meerdere drives. Dit hoort dus in het geheel geen factor te zijn bij keuze hardware :z

Wat wel relevant is bij videobewerking is de rauwe doorvoersnelheid van die schijf. En uit dat oogpunt is het allicht veel interessanter om twee schijven van 100GB te nemen en die striped (dus in RAID-0) te draaien. Ook dit kan vanuit Win2k/XP onder een enkele drive letter zonder aanschaf van overige hardware.

Maar zie hiervoor de FAQs van Opslagmedia & I/O Controllers (OM) en Windows Operated Systems (WOS - of NOS als je non-Windows OSsen gaat gebruiken).

Iig toont eea aan de vraagstelling dat je je nog niet echt goed georienteerd hebt op het onderwerp, ook daarom is deze topic overbodig want alle info had je in FAQs kunnen vinden. met name die van OM.

/faq- dicht

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.